Geplaatst: 18 januari 201412 j Dag dag !! Wat kan je niet vinden dan ? De voordeur ? Bovenaan op blz 1
Geplaatst: 18 januari 201412 j Margreet hier is je vroegere voorsteltopic: post5512.html#p5512 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 19 januari 201412 j Hee Margreet! Welkom terug. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 19 januari 201412 j Ha lief dames jullie welkom terug.En bedankt voor de felicitatie mbt mijn ex verslaving.Nog ff paar kilootjes wegwerken op de sportschool en dan ben ik weer helemaal mijn eigen ik. Ik kom weer in een warm bad. Jet dank voor je linkje, zat gisteren natuurlijk weer te slapen
Geplaatst: 19 januari 201412 j Nou Greetje. We zitten allemaal te wachten dat je je link in de voordeur weer omhoog haalt dan .....
Geplaatst: 20 januari 201412 j Welkom terug! Fijn om te horen dat je gestopt bent! Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 20 januari 201412 j Zit me toch te mutsen met het moestuin seizoen, hoe gaat dat precies in zijn werk als ik klaar ben en op bevestigen druk word ik er uit gegooid ?
Geplaatst: 20 januari 201412 j Kan het zijn dat je een heleboel in 1x wilt plaatsen met veel foto´s enzo... Het is mij dan ook wel eens gebeurt dat dat niet lukte en alles weg was...Misschien kan je even testen of je een kort stukje wél kan plaatsen en het stuk dan vervolgens met de Edit knop bijwerken of uitbreiden.
Geplaatst: 20 januari 201412 j Heb helemaal nog niets geplaatst, behalve titel en dan je voorstukje ? En als ik dan op bevestigen druk ben ik geheel van de site verwijderd.Als ik me dan weer aanmeld ( ga automatische) en dan ga ik weer naar de instelling dan staat alles er nog wel. Maar kan het niet terug vinden onder aan het forum.Maar zal er eens een klein tekstje neer zetten kijken of er dan iets verschijnt.Heb al lopen surfen naar info hoe alles een betje werkt zoals een foto in de bovenbalk ? Wel even er bij vermelden dat ik alles op een ipad doe is toch anders dan de pc.
Geplaatst: 20 januari 201412 j Graag wat meningen van jullie over het volgende... Heb vandaag een afmelding voor tuin gekregen van datzelfde vrouwtje die in oktober de tuin kreeg en waar ik al helemaaaaaal geen fiducie in had (slap handje enzo). Heb ik hier ook ergens gemeld geloof ik...Ze is dus ondertussen ál die tijd niet op haar tuin geweest en heeft dus ook niets gedaan aan de toen nog kleine nieuwe graspolletjes en andere vers aangewaaide onkruiden.Ze heeft nu een andere tuin in ander deel van de stad aangenomen.Nu vraagt ze in de mail of ik ´over mij hart wil strijken` zodat ze én de al betaalde borgsom van 45 euro (voor het schoon opleveren, wat ze dus niet doet want nu staat er wel een laag gras op) én de nog te betalen pacht niet hoeft te betalen... Nou... ik vind dus, en ben benieuwd wat jullie vinden, dat als ze wél bezig was geweest en op zijn minst een begin had gemaakt in de strijd tegen het onkruid, daar wel mogelijkheden in zouden zijn. Maar heb nu toch wel erg de neiging om het volgens de regels van het door haar ondertekende contract (opzegging moet 3 mnd vóór 31/12) te doen. Oftewel borg kwijt en pacht betalen.Iemand anders van de lange wachtlijst had al drie maanden bezig kunnen zijn, lekker gespit kunnen hebben zodat de harde zware brokken nu klaar zouden liggen om stuk te vriezen... Dus... A. strikt zijn en niet goed dus geen geld terugof.... B. borg kwijt en nog te betalen pacht kwijtscheldenof... C. over mn hart strijken en borg terug en geen pacht betalen Moet er wel bij zeggen dat ik wel stiekem blij ben dat ze weg is want had al het vermoeden dat ik het hele jaar haar achter de vodden aan zou moeten zitten... Ben benieuwd...
Geplaatst: 20 januari 201412 j Ik ben voor B. Ik weet niet waarom ze voor een andere tuin is gegaan, maar ze kan jullie tuin niet zo achterlaten voor de nw tuinier. Ik vind het ook geen ding dit per mail te regelen. 45 euro kwijt, of binnen een maand die tuin schoon. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 januari 201412 j Die tuin lag dichter bij haar huis, maar dat had ze dus blijkbaar ook nog achter de hand... vandaar het rare gevoel waarschijnlijk dat ik bij haar had...
Geplaatst: 20 januari 201412 j Regels zijn regels ze heeft er over na gedacht anders had ze handtekening gezet.Anders heeft het ook geen zin voor een contract te tekenen.Maar dat kan je ook met de hele bestuur overleggen toch??meeste stemmen........................????????????????????????????????? Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 20 januari 201412 j Tja. Misschien omdat het toch kriebelt op die plek ? Ik heb helemaal geen hart zoals jullie al wel vermoedden. Ik zou voor B gaan. Wel melden, dat ze binnen 2 weken de tuin kan schoonmaken en dan de borg terug kan krijgen.( erbij zeggen dat er al gegadigden voor zijn ) Hard en hart ? Zijn dan eigenlijk niet 2 en hetzelfde ?
Geplaatst: 20 januari 201412 j Eigenlijk zou ik voor A gaan, uiteindelijk is het ook een zakelijk iets. Maar mocht je dat te hard vinden, dan B. Weet ook niet waarom ze er zo naar vraagt? Weet niet of ze financieel krap zit ofzo? Dan zou ik sowieso voor B gaan, die paar maandjes pacht zal ook niemand wakker van liggen denk ik toch? Sowieso niet C, vind het nogal asociaal als ze zonder kosten zo zou kunnen weg komen. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 20 januari 201412 j Ja ik ben dwars dus ga voor E. geheel gratis en voor-Niets als ze : A. De tuin binnen 10 dagen geheel schoon op gaat leveren. B. Vast even compost over het perceel verwerkt. C. Enkele verplichte tuindagen mee gaat helpen. D. Elke die er is dus. Is/zijn die er niet dan nu voor haar wel E.Ook nog even sorry Erny zegt. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 21 januari 201412 j helemaal mee eens Stan... alles is zelfs voorhanden daar... zelfs de compost. Maar... tja... denk dat dat een gebed zonder eind gaat worden om A tm E af te kunnen vinken. Nou, jullie reacties als gebruikerservaringsdeskundigenresponsegroep zijn helemaal duidelijk. In overleg met penningmeesteres zal ik voor A of B gaan. (pacht hier is trouwens niet hoog, 0,30 ct p m2). Heb namelijk voor dat schone opleveren ook helemaal geen zin om haar achter de kont aan te zitten enzo. Stop die moeite liever in het snel regelen van de opvolger (staat ondertussen al te popelen aan de zijlijn... ). Misschien maak ik er zelfs twee tuinen (totaal 135 m2) van zodat er nóg iemand plezier van kan hebben. Bedankt allemaal voor de feedback!!
Geplaatst: 21 januari 201412 j Graag wat meningen van jullie over het volgende... Heb vandaag een afmelding voor tuin gekregen van datzelfde vrouwtje die in oktober de tuin kreeg en waar ik al helemaaaaaal geen fiducie in had (slap handje enzo). Heb ik hier ook ergens gemeld geloof ik...Ze is dus ondertussen ál die tijd niet op haar tuin geweest en heeft dus ook niets gedaan aan de toen nog kleine nieuwe graspolletjes en andere vers aangewaaide onkruiden.Ze heeft nu een andere tuin in ander deel van de stad aangenomen.Nu vraagt ze in de mail of ik ´over mij hart wil strijken` zodat ze én de al betaalde borgsom van 45 euro (voor het schoon opleveren, wat ze dus niet doet want nu staat er wel een laag gras op) én de nog te betalen pacht niet hoeft te betalen... Nou... ik vind dus, en ben benieuwd wat jullie vinden, dat als ze wél bezig was geweest en op zijn minst een begin had gemaakt in de strijd tegen het onkruid, daar wel mogelijkheden in zouden zijn. Maar heb nu toch wel erg de neiging om het volgens de regels van het door haar ondertekende contract (opzegging moet 3 mnd vóór 31/12) te doen. Oftewel borg kwijt en pacht betalen.Iemand anders van de lange wachtlijst had al drie maanden bezig kunnen zijn, lekker gespit kunnen hebben zodat de harde zware brokken nu klaar zouden liggen om stuk te vriezen... Dus... A. strikt zijn en niet goed dus geen geld terugof.... B. borg kwijt en nog te betalen pacht kwijtscheldenof... C. over mn hart strijken en borg terug en geen pacht betalen Moet er wel bij zeggen dat ik wel stiekem blij ben dat ze weg is want had al het vermoeden dat ik het hele jaar haar achter de vodden aan zou moeten zitten... Ben benieuwd... Ik zou zeggen dat ze haar borg kwijt is, ze heeft het immers niet schoon opgeleverd, maar dat je in de pachtkosten wel wat tegemoet kunt komen, omdat het nog zo erg aan het begin van het jaar is. Misschien niet alles kwijtschelden, maar bijvoorbeeld de helft. Het andere gedeelte kun je dan immers weer innen bij de volgende pachter, dus qua geld loop je dan als vereniging ook niet echt veel mis. Je zou je oordeel ook af kunnen laten hangen van de reden. Daar eens voorzichtig naar informeren. Als ze bijvoorbeeld (ik noem maar iets) net haar man is verloren of zoiets naars, dan zou ik persoonlijk dat sneu genoeg vinden en verder niet moeilijk doen. Maargoed, ik ben zelf iemand die zich nogal snel kan voorstellen wat voor omstandigheden er toe hebben geleid dat iemand zich niet aan de afspraken houdt, en strijk daardoor misschien vrij snel over mn hart. Dat is ook een persoonlijke keus, natuurlijk.
Geplaatst: 22 januari 201412 j Heeee... is bij jullie de zoekfunctie ook vergoogled? En Mijke... geen rare omstandigheden, andere tuin is dichterbij. I.g.v. onverwachte dramatische gebeurtenissen gaan we natuurlijk helemaal niet moeilijk doen.
Geplaatst: 22 januari 201412 j die vergoegelde zoekfunktie is wel handiger moet ik zeggen! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.