Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Dan moet ik op elke blog een abbo nemen?

Ik heb op mijn eigen een abbo omdat ik anders de reacties mis. En op een blog waarbij ik iets vraag een tijdelijk abbo. Dat is meer een noodoplossing.

Ik denk dat de actieve leden dat nog wel kunnen bijhouden. Maar hoe zou dat zijn voor de minder actieve leden? Dan zit binnen de kortste keren je inbox bomvol.

Als ik minder tijd online ben, dan is de blog een van de eerste dingen die ik schrap. Dat is eigenlijk zonde maar het is niet bij te houden. Bij het forum kan ik de meest interessante topics eerst lezen. De rest bewaar ik voor later, dat kan gemakkelijk want die topics blijven als ongelezen gemarkeerd en nieuwe reacties ook. Bij de blog werkt dat niet.

Geplaatst:

Als je een nieuwe mededeling krijgt, krijg je boven aan het forum een melding.. Zou opzich leuk zijn als je dat soort meldingen ook kon instellen voor de blog etc.

Of dat je de lijst van blogs hebt, maar dat je zelf je favoriete blog's zou kunnen markeren: zodat die met een soort van 'sticky' continu bovenaan de lijst staan.

En ehh, feedback is altijd top, maar voor ons gebruikers is het best makkelijk om creatief te denken, maar het invoeren/aanpassen is denk ik (waarschijnlijk) een ander verhaal voor de beheerders van het forum (Gok dat de meeste mensen hier hard wegrennen als ze al die scripts zien die het systeem draaiende houden)

Geplaatst:

Ehh, misschien zit dat hier anders, maar ik heb zelf ook heel wat phpBB forums gehad en daarbij is het gewoon een kwestie van vinkjes veranderen of modules aanzetten etc. hoor Maargoed ik weet niet hoe dat zit bij exact deze versie, het is al weer heel wat jaartjes geleden dat ik nog eigen fora had!

Geplaatst:

Zooo happy, kreeg te horen van mijn oudste zoon dat ik oma ga worden pfff...wat voel ik me gelijk oud zeg..

Geplaatst:

wat leuk zeg! gefeliciteerd oma!

Geplaatst:
Zooo happy, kreeg te horen van mijn oudste zoon dat ik oma ga worden pfff...wat voel ik me gelijk oud zeg..

supper

gefeliciteerd

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

Van harte alvast! Ik wens jou, je zoon en schoondochter een fijne tijd toe, dat jullie er van mogen genieten

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Gefeliciteerd eveline! ik heb dat zelfde nieuws afgelopen week ook tegen mijn ouders mogen vertellen komt wel een beetje slecht uit voor ons moestuinseizoen. Ik zit als het goed is met een dikke buik midden in het oogstseizoen

Geplaatst:

oma worden en zijn is zó gaaf!!!

zei een beppe van 4 kleinkinderen!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

nou limoen...

moeder worden is nog veel intenser genieten......

zei een moeder van 4 kinderen!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:
Gefeliciteerd eveline! ik heb dat zelfde nieuws afgelopen week ook tegen mijn ouders mogen vertellen komt wel een beetje slecht uit voor ons moestuinseizoen. Ik zit als het goed is met een dikke buik midden in het oogstseizoen

gefeliciteerd Limoen

is het ook oogst tijd voor jou een heerlijk klein mensje

een goede zwangerschap gewenst

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

Jij ook gefeliciteerd ermee, Limoen!

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Gefeliciteerd

Limoen jij natuurlijk ook gefeliciteerd

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Thanks iedereen

Geplaatst:

Bedankt

Geplaatst:

hey Limoen ook leuk nieuws van jou zeg, gefeliciteerd!

Geplaatst:

Verhaaltjes over bloemetjes en bijtjes....die uitsterven....

edit: of sterk in aantal verminderen....

het verhaal van de wijnboer die verplicht wordt via de franse rechtbank om insecticide te gebruiken op zijn biologisch druiven :

http://bioforumvlaanderen.be/sites/default/files/Emmanuel%20Giboulot.pdf

http://www.biomijnnatuur.be/nieuws/biowijnboer_frankrijk_rechtbank_petitie

aangepast door Gast

Geplaatst:

Nou ja ..... uitsterven .... uitsterven ? bedreigen; is misschien een betere term ? ( overigens óók al erg zat natuurlijk )

Geplaatst:

Het verhaal gaat over een Franse biologische wijnboer weigert een insecticide te gebruiken. Deze insecticide is verplicht door de Franse overheid voor een hypothetische plaag. De bioboer heeft helemaal geen last van deze plaag, dankzij dertig jaar bioteelt op zijn gronden. Daardoor zijn de bodem en zijn gewassen van nature zeer goed bestand tegen zulke plagen. Nu wordt hij voor de rechtbank gedaagd vanwege deze weigering.

@Bit, ik vind het een serieus onderwerp en dacht dat het wel kon in de babbeltuin omdat ik er geen eigen topic aan wilde wijden maar aan de andere kant wij als moestuiniers er wél mee te maken hebben cq door geraakt worden op langere termijn. Had je de post in zijn geheel gelezen alvorens te reageren?

Geplaatst:

Petitie getekend!

Zo'n verplichting van een insecticide en niet verder willen kijken naar biologische manieren: op een of andere manier ga ik dan weer snel denken aan sterke lobby activiteiten van onze vrienden Monsanto, Bayer, etc.

Geplaatst:
Ik dacht dat het winter was?

DSC0835791711388323663.JPG

Is toch echt een foto van gister....

Dat was 29 december.. Dit is 21 februari (heb hem tussendoor ook vaak gespot);

IMG2014022117233932851393002786.jpg

Nu maar hopen dat hij me zo dankbaar is met die 3 rozemarijn plantjes waar hij steeds op zit, dat hij ook gaat genieten van luizen..

Geplaatst:

Ik zag er vandaag ook 1 toen ik bezig was in de tuin. Heb hem even een lift gegeven naar bloemen.

Geplaatst:

Mooi hoor Dennis!!

Geplaatst:

Een honkvast lieveheersbeest ! Dennis, man, je gaat een luisloze zomer tegemoet op deze struik ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.