Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

@ Geedee: Ja had ik hoor. Helemaal gelezen. Vandaar ook mijn reactie.

Geplaatst:

Heel wat anders. Zat ik net aan te denken: Appelvrouw ligt nu toch onder het mes ? Gisteren , vandaag ? Zoiets.

Wou ik háár ook even een hart onder de riem steken ( als dat niet te veel pijn doet daar ). Succes Jet !! En je zit al snel weer in de tuin te genieten hoor. Zitten. Zitten en kijken. Kijken. Niet aankomen.

Geplaatst:

onder het mes joh? in dat geval succes en beterschap jet!!

Geplaatst:

Woeptidoe vriend mag deze week weer naar huis! Hij heeft me even flink laten schrikken, weegt nog steeds geen scheet en is zo bleek als een bord havermout. Maar hij is helemaal doorgelicht, goedgekeurd en mag nu verder thuis aansterken. En zich ergeren aan alle zaailingen die op mysterieuze wijze zijn verspreid door het huis

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

goed nieuws, fijn zeg! maar wat was er nu precies aan de hand, weten jullie dat inmiddels al?

Geplaatst:

Nee das het gekke. Waarschijnlijk een vicieuze cirkel van ondervoeding, ondergewicht en vermoeidheid. Maar hoe dat nou is ontstaan Mogelijk door een virusinfectie, maar dat is nu niet meer te achterhalen. Nu hij weet dat hij echt moet eten doet hij hard zijn best, komt ook weer een beetje aan, maar eetlust ho maar. Toch gek...

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:
Wou ik háár ook even een hart onder de riem steken ( als dat niet te veel pijn doet daar ). Succes Jet !!

Dank Bit en Mijke! (En inderdaad Bit..daar zit precies de pijn..met dat hart erop gaat het wat beter )

Nu rest mij inderdaad vooral uitrusten en bijkomen, en dan straks weer als een jong lam door de tuin dartelen

Omdat ik vorig jaar op vrijwel dezelfde dag ben geopereerd weet ik dat niets doen lastig zal zijn..eigenlijk moet ik hier gewoon een maand niet komen, van afgelopen jaar weet ik nog dat ik heel erg onrustig werd van het topic: wat heb je in je tuin gedaan vandaag.. Die blok ik dus maar even...( vorig jaar sneeuwde het trouwens behoorlijk in de tweede week van maart )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Nee das het gekke. Waarschijnlijk een vicieuze cirkel van ondervoeding, ondergewicht en vermoeidheid. Maar hoe dat nou is ontstaan Mogelijk door een virusinfectie, maar dat is nu niet meer te achterhalen. Nu hij weet dat hij echt moet eten doet hij hard zijn best, komt ook weer een beetje aan, maar eetlust ho maar. Toch gek...

krijgt hij ook iets als nutridrink?

lastig hoor om ondervoeding te doorbreken. gebrek aan eetlust is ook een gevolg(en soms een oorzaak) van ondervoeding.

Geplaatst:

@SuusP, Eng! Kan het niet zo zijn dat er wat mis is met bijv. z'n stofwisseling?

Geplaatst:

Hij krijgt van die krachtvoeding in flesjes nu inderdaad, die zijn wel een uitkomst. Stofwisseling, tja, das zo breed he? Zijn schildklier doet normaal in ieder geval. En ze hebben aardig wat bloedonderzoek gedaan inmiddels dus ik geloof wel dat zijn stofwisseling goed onderzocht is nu. Eerst maar eens zien hoe het gaat als hij weer wat meer richting een normaal gewicht gaat, hopelijk trekt zijn lijf zichzelf dan uit het slop. En dus never ever meer stoppen met eten als ie zich niet lekker voelt.

Jet jij ook heel veel beterschap! Hopelijk ben je snel weer op de been .

Geplaatst:

Suus, een trechter kan helpen hoor.

Eerst maar eens zien hoe het gaat als hij weer wat meer richting een normaal gewicht gaat
Ja daar zeg je wat. Het is moeilijker om gewicht bij te krijgen dan af te vallen. En dat weet ik uit eigen ervaring(Ik ben zelfs nooit meer bij mijn oude gewicht in de buurt gekomen.(Nu tussen de 65 en 70(wil er graag 5 bij maar dat lukt niet) en was ooit 80 tot 83 kilo(ik had wel wat reserves maar niet veel) Soms moet hij of jij hem dwingen(op een leuke manier) hoor met dingen die hij wel graag eet. Zelf heb ik ook wel eens dagen dat ik maar net genoeg eet en dan kom ik ook geen gram aan.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Die voeding in een flesje is echt een uitkomst.

Hopelijk heeft hij zijn eetlust snel weer terug en gaat het dan een stuk beter.

Geplaatst:

Wat fijn suus dat hij weer thuis is! Hopelijk hoeft hij dit nooit meer mee te maken. Gelukkig wordt ie nu opgevrolijkt door al die olijke zaailingen in huis....

Geplaatst:

Beterschap voor jullie, gezond eten met een moestuin zal geen probleem zijn.

Geplaatst:

Haha die trechter Stan... Fois gras zal ik sowieso niet snel kunnen kweken bij hem. Of ben je serieus?

Vervelend dat jij nog steeds hiermee worstelt, van 80 naar 65 is flink afvallen zeg! Tegen heug en meug eten doet ie nu ook zelf gelukkig. Best een koppige kerel namelijk Ik hoop vooral dat eten uiteindelijk ook (weer) leuk wordt voor hem, na een jeugd met voedselallergieën en nu dit gedoe. 80 kilo zal ie nooit halen al is ie tegen de 1.90. Hij mikt op 75 kg en dat is nog boven zijn oude gewicht dus zal nog flink sporten en eten worden. Hij krijgt voorlopig hulp van een fysio en diëtist

Geplaatst:
Jet jij ook heel veel beterschap! Hopelijk ben je snel weer op de been .

Dank je, jij ook beterschap en snel herstel voor jouw Lief..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Harstikke leuk Mijke !

we willen véél foto's

Geplaatst:

Leuk joh!

Geplaatst:

Cool! Wel maf die aan elkaar geplakte fotooz... ik zie dubbel...

Geplaatst:

Leuk dat dit project zo in beeld brengen. Ik ken nog wel wat "prachtwijken" die wel zo'n oppepper kunnen gebruiken, dus hopen dat het concept ook elders aanslaat. Hoe is het trouwens met je andere tuinproject, Mijke? Werkt de gemeente nog een beetje mee?

Geplaatst:

thnx! Ja die foto die er bij staat Erny is niet eens bij ons gemaakt! Terwijl ie toch flink met zn camera los is gegaan (niet dat er wat te zien viel natuurlijk in de winter )

@Bit ja wees gerust hoor! Die komen allemaal op mijn moestuinseizoen, er staan er nu al een paar

Geplaatst:

Yeah wij zijn zwanger! Ben zo blij dat ik dit met jullie wil delen. Het is nog wel heel pril. Pas in oktober uitgerekend. Het zal voor ons een spannende tijd worden. Vrijdag kortom weer naar umcg toe uitslag halen van de mri die pas is gemaakt om te kijken of de tumor en fibreuze dysplasie is gegroeid in mij heup/rug. Ben erg benieuwd. Ook naar wat de artsen gaan zeggen. Ivm de zwangerschap! Ik denk zelf dat ze me op de voet gaan volgen. Doen ze nu al haha.

Het is niet gepland maar zeer gewenst!

Ik hou jullie op de hoogte

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Geplaatst:

gefeliciteert!!!!!!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Wat een leuk nieuws Agnetha, gefeliciteerd!

Leuk dat dit project zo in beeld brengen. Ik ken nog wel wat "prachtwijken" die wel zo'n oppepper kunnen gebruiken, dus hopen dat het concept ook elders aanslaat. Hoe is het trouwens met je andere tuinproject, Mijke? Werkt de gemeente nog een beetje mee?

Dat andere project loopt! We hebben tot 14 februari 2015(!) om ons bedrijfsplan te schrijven. We zitten nu nog in de orienterende fase, wat inhoudt dat we voornamelijk veel aan het netwerken zijn. De gemeente is vrij positief en ook steeds meer bezig met dat nieuwe hippe 'participatiesamenleving', en gelukkig op een goeie manier. Zo organiseren ze overal middagen en avonden waar mensen met ideeen, of het nou een basketbalveldje in de buurt, toiletten bij een recreatieplas of een idee voor een hip bedrijf is, samenkomen met ondernemers en mensen van de gemeente. Je kunt dan kort je idee pitchen en dan brainstormen met mensen die denken dat ze iets voor je kunnen betekenen.

Op zo'n middag kwamen we laatst drie andere initiatiefnemers tegen met aansluitende ideen rond dezelfde thematiek, en daarmee organiseren we binnenkort een soort info/brainstormdag om te kijken of we elkaar kunnen helpen op een nieuwe hippe manier en tegelijkertijd voor de gemeente invulling aan het suikerunieterrein kunnen geven zodat zij dat niet zelf hoeven te doen. Weer iemand anders nodigde ons uit voor een illegaal gastcollege op de hanze waar we het 'business model canvas' hebben leren gebruiken. Echt superleuk, iedereen is tot nu toe erg enthousiast over ons idee en mensen hebben allemaal weer nieuwe ideeen of connecties die voor ons bruikbaar zijn!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.