Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Daar zit ook een stuk geluk bij hoor

Geplaatst:

Is dat bij de groeve van Winterswijk?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Volgens mij wel.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ik kwam dit tegen via een vriend op Facebook:

http://www.asumstadstuin.nl/lid-worden/

Is van een stadsboer waar je voor € 200 per volwassene het hele jaar door groente mag komen oogsten. Ze willen wel graag dat je komt helpen met tuinieren .

Het is in Techum, vlakbij Leeuwarden. Dus misschien leuk voor de mensen die hier wat in de buurt wonen?

Weet zo niet of het het maken van een topic waard is, vandaar dat ik het hier even neer zet.

Geplaatst:

leuk, zo'n zelfoogsttuin wordt hier in groningen ook opgestart, door gijs nauta! Bij hem hoef je alleen niet te helpen tuinieren. Als alles goed gaat (en dat hoop ik voor hem) gaat hij nog dit jaar starten.

Geplaatst:

Mijn jaltomato is uitgekomen zo cool! Duurde best lang maar ten minste 1 (van de 4) is ontkiemt. Ik ben benieuwd

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Geplaatst:

Vanavond op tv de rekenkamer met hoe veel kost een hond. Zij kwamen uit op het schrikbarend hoge bedrag van E18.756,-!!!!

Maarja wat wil je, als een dierenarts zegt dat mensen iig 1x per jaar op apk moeten met hun hond (haha, grapsok, das alleen maar goed voor hun portemonnee, verder nergens voor), als een trimster zegt dat ELKE hond 2x per jaar naar de trimmer gaat (ja, elke hond die bij haar komt, maar de ziljoenen honden die niet naar de trimmer hoeven gaan logischerwijs geen 2x per jaar naar de trimmer), en als een eigenaar van een dierenwinkel zegt dat een basis 'uitzet' (mand, drinkbak, riem etc.) in aanschaf al E3000,- euro kost omdat er automagische ballenschieters en andere idioterie bij moet Zo kan ik het ook!

Dus ik heb even uitgerekend wat mijn hond mij in haar hele leven gaat kosten aan strikt noodzakelijke kosten, en dan kom ik op E6600,- (hondenbelasting niet meegerekend). Dat is toch gelukkig wel ff heeeeeele andere koek! *pfieuw*

Geplaatst:

Nouwww. Vind ik óók veel geld hoor. En de hondenbelasting zou je natuurlijk wél moeten meetellen.

Pleit ik overigens voor een verdriedubbeling van de honden en kattenbelasting. Elke kat verplicht een chip met GPS. Blijkt jouw kat los te lopen door de wijken om zijn woning heen, gaat vanzelf de belasting omhoog naar tiendubbel ofzo.

Geplaatst:
leuk, zo'n zelfoogsttuin wordt hier in groningen ook opgestart, door gijs nauta! Bij hem hoef je alleen niet te helpen tuinieren. Als alles goed gaat (en dat hoop ik voor hem) gaat hij nog dit jaar starten.

hier in Haarlem is er ook een: wtg, een groot succes maar vrij duur

Geplaatst:

Het ziet er naar uit dat jullie op de Moestuinforumdag op een prachtig gloednieuwe en vlakke cementvloer kunnen lopen!

We zijn al een tijd weer flink aan het verbouwen, vaste MTFD-gangers weten wat voor een zootje het nog steeds is/was bij ons in de 'woonkamer'.

Ondertussen zitten er mooie wandjes in van isolerend materiaal met gipsplaten. En het plafond is ook netjes geverfd. Er is een hokje bijgekomen waar het toilet komt, en een heus halletje bij de voordeur.

De leidingen (voor toilet, klein keukenblokje en buitenkranen. Maar ook buizen voor elektra) lopen nu over de grond, en hopelijk komt daar net na het weekend de laatste laag cement-dekvloer overheen. Daarna nog een mooie gietvloer, maar dat kan niet meer voor de MTFD.

Duimen dat alles doorgaat! (allemaal weer lekker korte-termijn-werk )

Geplaatst:

Geweldig! En is de vloer dan al hard genoeg dat wij er met zijn 40tigen overheen lopen?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Och. Anders vraag je al die wat zwaardere dames die komen, buiten plaats te nemen ? Is dat een idee ? Zet je binnen de hapjes en al het lekkers. Kan de rest gewoon binnen op de vloer lopen. En de dames buiten.

2 vliegen in 1 klap. De dames zullen je dankbaar zijn.

Indien gewenst kan ik wel bij de deur plaatsnemen met een weegschaal ?

Geplaatst:

Ja met met een tafeltje en een stempelkussentje!

Geplaatst:

Zonder precies te weten hoe uw cementlaag er gaat uitzien zou ik u willen aanraden om er karton over te leggen daar waar gelopen word, dat is tegen het uitslijten van de bovenlaag en die moet nu juist de sterkste zijn voor uw gietvloer om goed te hechten.

Karton laat uw cementvloer ook toe om te ademen, drogen dus.

Enne, vraag de dames om geen hoge hakken te dragen, de druk daarvan op uw cementvloer kan tot 70kg/cm² oplopen en dat is héél wat, kan veel schade berokkenen aan een pas gegoten vloer.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:
Nouwww. Vind ik óók veel geld hoor. En de hondenbelasting zou je natuurlijk wél moeten meetellen.

Pleit ik overigens voor een verdriedubbeling van de honden en kattenbelasting. Elke kat verplicht een chip met GPS. Blijkt jouw kat los te lopen door de wijken om zijn woning heen, gaat vanzelf de belasting omhoog naar tiendubbel ofzo.

Waarom zou ik kattenbelasting moeten betalen als mijn katten niet vrij rond lopen?

Hondenbelasting wordt op steeds meer plaatsen verlaagd of zelfs afgeschaft. Dus ik denk niet dat er ooit een kattenbelasting gaat komen.

Verplicht chippen ben ik het wel mee eens. En op tijd castreren zou ook veel overlast schelen.

Geplaatst:

Volgens mij moeten in België alle katten verplicht gecastreerd worden. Dat zal ook al veel overlast schelen.

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Geplaatst:
Och. Anders vraag je al die wat zwaardere dames die komen, buiten plaats te nemen ? Is dat een idee ? Zet je binnen de hapjes en al het lekkers. Kan de rest gewoon binnen op de vloer lopen. En de dames buiten.

2 vliegen in 1 klap. De dames zullen je dankbaar zijn.

Indien gewenst kan ik wel bij de deur plaatsnemen met een weegschaal ?

Je gooit hier natuurlijk expres een knuppel in het hoenderhok, maar je idee is natuurlijk belachelijk, dat snap je zelf ook wel toch? Hondenbelasting wordt nergens ingezet als doelbelasting en dat is simpelweg discriminatie (heeft ook een rechter in eoa stadje al bepaald - het wachten is op de volgende stad die een rechtszaak begint, in groningen, iemand?)

Enfin, ik vind het aan kosten dus wel meevallen, zo'n hond. Oor kost minder dan het gemiddelde smartphone-abonnement. Die hondenbelasting reken ik er bewust niet bij omdat ze in de meeste plaatsen geen hondenbelasting betalen, of iig veeeel minder; groningen is een van de duurste steden wat dat betreft.

Overigens zou ik er bij mijn berekening nog 1200 euro af moeten halen; dat zijn huisartsenkosten die mijn vriend en ik besparen door het hebben van huisdieren (mensen met huisdieren gaan gemiddeld ongeveer 15% minder vaak naar de huisarts dan mensen zonder).

Geplaatst:

Tja die Bit, en dan vindt ie dat Maarten teveel verwijzingen maakt...

Trouwens Bit, mogen de dikke heren dan wel naar binnen?...

Geplaatst:

mijke ik denk dat je het verkeerde stukje van bit quote.

hier in de gemeente wordt de hondenbelasting trouwens wel gebruikt voor de honden, is ook een stuk lager dan in Groningen. uitlaatstroken worden er mee onderhouden (die ook duidelijk staan aangeven en verwijsbordjes bij de speelvelden), hondenpoepbakken die regelmatig worden geleegd en er staan zakjesdispensers.

dat was ook een van de dingen waarover ik me heb verbaast, een groot grasveld zonder hondenstront. in de stad was dat niet voor te stellen, ondanks de boetes als je geen poepschepje/zakje bij je draagt (waar volgens mij niemand op controleert).

Geplaatst:

Nouja om doelbelasting te zijn moet minstens zo veel % van de inkomsten uit de belasting gebruikt worden voor de doelgroep die de belasting betaalt (ik geloof ommenabij de helft ofzo). Dat jouw gemeente groenstroken (die er sowieso al waren doorgaans) aanlegt en daar paaltjes (a 15,- per stuk) in de grond slaat wil niet direct zeggen dat het in jouw gemeente een doelbelasting is. Dat ligt er maar net aan hoe die kosten zich verhouden tot de inkomsten. Ook het onderhouden van een groenstrook ofzo valt niet per se onder doelbelasting, omdat het vaak gaat om stukken groen die er sowieso zouden zijn en die sowieso onderhouden zouden moeten worden, ook als ze niet specifiek voor honden waren bedoeld.

Oh en idd totaaal het verkeerde stukje van Bit gequote

Geplaatst:

daarom betaal je hier in de gemeente ook een stuk minder, meer geld is niet nodig.

een uitlaatveld onderhouden is meer dan een stukje groen aanleggen en een paaltje slaan

denk ook aan regelmatig onderhoud zoals vuilnisbakken legen, stront verwijderen wat is blijven liggen, zakjesdispensers bijvullen (+ kosten van de zakjes), enzovoort.

eigenlijk vind ik dat het onderhoud van het grasveld er ook bij hoort. je zegt wel dat het anders ook een grasveld was geweest wat onderhouden moest worden, maar is dat wel zo? misschien was er dan wel bebouwd, of een bosje, of een niet-maaien-grasveld.

ik kan het verslag van de gemeente helaas niet online vinden.

Geplaatst:

Als dat zo is, dan chapeau voor jouw gemeente! Hoewel ik dan nog steeds vind dat er ook een doelbelasting moet komen voor mensen die graag in het park zitten, en een doelbelasting voor jeugd die basketbalveldjes, skateparks, voetbalvelden en klimrekken nodig heeft, een doelbelasting voor de toerist die door de stad loopt en daar troep in prullenbakken gooit, een doelbelasting voor picknickers wiens troep achter hun kont aan opgeruimd moet worden en een doelbelasting voor wijkbewoners die dagelijks weer "genieten" van die mooi onderhouden stukjes gemeenteplantsoen in hun straat.

Geplaatst:

Wat dach je van toeristen belasting??

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

oh, is dat dat geld dat die duitsers betalen als ze aan de poort van groningen staan nadat ze in hun eigen auto over de open grens naar ons toe zijn gereden voor de bloemetjesmarkt?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.