Geplaatst: 10 april 201411 j daarom betaal je hier in de gemeente ook een stuk minder, meer geld is niet nodig. een uitlaatveld onderhouden is meer dan een stukje groen aanleggen en een paaltje slaan denk ook aan regelmatig onderhoud zoals vuilnisbakken legen, stront verwijderen wat is blijven liggen, zakjesdispensers bijvullen (+ kosten van de zakjes), enzovoort. eigenlijk vind ik dat het onderhoud van het grasveld er ook bij hoort. je zegt wel dat het anders ook een grasveld was geweest wat onderhouden moest worden, maar is dat wel zo? misschien was er dan wel bebouwd, of een bosje, of een niet-maaien-grasveld. ik kan het verslag van de gemeente helaas niet online vinden. Jouw gemeente is echt in de minderheid hoor hier betalen we evenveel als Amsterdam maar nergens poepbakken/poepzakken/poepopruimers. Het is echt heel vies hier Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
Geplaatst: 10 april 201411 j Bedankt voor de tip Willy (hier ergens, onderaan alle andere berichten ) we zullen er aan denken!Maandag ochtend om 8 uur staan ze op de stoep, dus we moeten nog even hard doorwerken om alles vloer-giet-klaar te maken. Maar we werken het beste met dat soort druk, dus we gaan er tegenaan facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 10 april 201411 j Als het 20 april nog niet uitgehard is, kunnen we allemaal onze handafdruk plaatsen. The MTFD walk of fame. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 10 april 201411 j hahaha! da's 'n goeie henkgjeetje....wat jammer nou dat ik niet kan komen mis ik dit weer! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 10 april 201411 j @Mijke. ....even tussendoor nog : ..... ga je nu serieus beweren dat jouw smartphone abbo of gebruik , jou 6600 euro in een jaar kost ?.ff opgeteld, ik betaal incl alles: 668,- per jaar; alles ongelimiteerd gebruik: alle mogelijkheden ( indien je bereik hebt ), de hoogste snelheid.( ook een hoop geld trouwens bedenk ik me nu ) Erny: Over dikkerds. Nee, mannen niet meegedacht. Die zijn gewoon minder erg. Minder dik , minder gezeur erover, als ze dan toevallig wel wat dikker zijn dan misschien zou moeten. Minder mannen sowieso trouwens op de MTFD. resumerend : we gaan gewoon toelatings-belasting heffen voor álle dames die komen dan maar ( is ook wel wat discriminerend om speciaal dikke dames méér te laten betalen he ? ). Alles in 1 verzamelpot. En verdelen de pot onder de mannelijke moderators. ps. Ik neem dit jaar géén bonbons mee, dat doet Jet dit jaar.
Geplaatst: 10 april 201411 j Pssssst Bit, leesbril op! Dus ik heb even uitgerekend wat mijn hond mij in haar hele leven gaat kosten aan strikt noodzakelijke kosten, en dan kom ik op E6600,- (hondenbelasting niet meegerekend). Dat is toch gelukkig wel ff heeeeeele andere koek! *pfieuw* Laatst was er al iets met je rug.. En nu dit... Zal toch vast niet de leeftijd zijn he? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 10 april 201411 j Bedankt voor de tip Willy (hier ergens, onderaan alle andere berichten ) we zullen er aan denken!Maandag ochtend om 8 uur staan ze op de stoep, dus we moeten nog even hard doorwerken om alles vloer-giet-klaar te maken. Maar we werken het beste met dat soort druk, dus we gaan er tegenaan Voor diegenen die het niet weten, een cementvloer heeft minimum drie weken nodig om uit te harden, als ge er vroeger op loopt zonder bescherming van het loopvlak dan brengt ge schade aan.Dit is nu eenmaal eigen aan cement en er is niets aan te doen.Wel kan er een product aan toegevoegd worden zodat er minder water nodig is maar de uiteindelijke uithardingstijd verandert niet.Beste mensen, help aub Jorieke haar vloer niet naar de vaantjes! Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 10 april 201411 j @Mijke. ....even tussendoor nog : ..... ga je nu serieus beweren dat jouw smartphone abbo of gebruik , jou 6600 euro in een jaar kost ?. dat ga ik natuurlijk niet beweren. Mijn hond kost mij ook geen 6600 euro per jaar, maar 6600 euro in haar hele leven (er van uitgaande dat ze in goede gezondheid 12 jaar wordt) Voor een smartphoneabonnement tik je dezer dagen al snel een schandalige 50 euro per maand weg, dat is dus meer dan wat mijn hond per maand kost.
Geplaatst: 10 april 201411 j Pssssst Bit, leesbril op! Dus ik heb even uitgerekend wat mijn hond mij in haar hele leven gaat kosten aan strikt noodzakelijke kosten, en dan kom ik op E6600,- (hondenbelasting niet meegerekend). Dat is toch gelukkig wel ff heeeeeele andere koek! *pfieuw* Laatst was er al iets met je rug.. En nu dit... Zal toch vast niet de leeftijd zijn he?
Geplaatst: 10 april 201411 j sommige dingen kan je niet voorzien maar voor veel dingen is het zo duur of goedkoop als je het zelf maakt. zo ook met huisdieren of bijvoorbeeld de moestuin. Voor een smartphoneabonnement tik je dezer dagen al snel een schandalige 50 euro per maand weg, dat is dus meer dan wat mijn hond per maand kost. als ik dat soort bedragen zie ben ik altijd weer blij met mijn paar euro abbo. oke, geen onbeperkt internet maar de omgeving zit vol met wifi-hotspots. mijn vriend had ook een +50euro abbo (met telefoon), gelukkig nu terug gebracht naar <20euro zonder inleveren van belmin/internet. ff shoppen voor een mobiel abbo scheelt echt veel.
Geplaatst: 10 april 201411 j Rub it in Dennis. Rub it in. thnx Rub my back zou ik nu liever hebben.Oké oké. 50,- per maand voor een hond. Niet aan mij besteed dus, maar dat hadden jullie al wel begrepen Kosten accepteren heeft ook met prioriteiten stellen te maken denk ik. Of keuze's maken dus. Ik ben erg in mn sas met mijn abbo. Als alleenstaande kán en wil ik geen huisdier.
Geplaatst: 10 april 201411 j Ik neem dit jaar géén bonbons mee, dat doet Jet dit jaar. OK als je paaseitjes bonbons wilt noemen? Dus je gaat trifle maken? Of soep? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 april 201411 j Geen apart topic waard en heeft ook niets met de moestuin te maken dus daarom maar hier in de babbeltuin, maar is er iemand die een Gall & Gall klantenkaart heeft die de kortingscode uit het foldertje van deze week niet gebruikt (voor de VacuVin bread & dip op bol.com?) Ik heb 'm als cadeautje voor m'n moeder besteld met m'n eigen kortingscode, maar wil 'm zelf toch eigenlijk ook wel graag hebben.. Dus als iemand zo'n kortingscode overheeft en er niks mee doet hou ik me aanbevolen Overigens vertoon ik heel veel studie-ontwijkend gedrag vandaag, tentamenweek + moestuinforum is geen goede combi..
Geplaatst: 11 april 201411 j "Dijksma: ook je achtertuin is natuur"Het kabinet wil dat burgers en bedrijven zich meer met natuur in hun omgeving gaan bemoeien zodat de overheid zich meer met de grote lijnen kan bezighouden. Dat staat in de 'Natuurvisie' (download) van staatssecretaris Dijksma. Hele artikel:http://nos.nl/artikel/634722-dijksma-ook-je-achtertuin-is-natuur.html En @Pascc: Héél herkenbaar dat soort studie-ontwijkend gedrag > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 11 april 201411 j Wat vinden jullie eigenlijk van de discussie over windmolens, en dan vooral van het feit dat ze ze aan zee willen zetten, maar dat de toerischtische sector er tegen ageert? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 april 201411 j Niet alleen de toeristen maar ook de scheepsvaart.Ik moet zeggen ik ben zelf voor milieu vriendelijke energie, maar echt mooi zijn die dingen nu ook weer niet.In duitsland zie je echt velden vol met bijv zonnepanelen en dat ziet er echt raar uit.Het is jammer dat ze ze niet kunnen vermommen als molen de toeristen komen juist daarvoor naar Nederland.
Geplaatst: 11 april 201411 j Haha goed idee Angela Ik denk zelf dat ik liever een windmolen zie dan een kerncentrale..want energie willen we allemaal toch? Ik zat me af te vragen of ik wel naar Indonesië zou willen gaan als er windmolen staan in dat mooie landschap, maar het antwoord is gewoon ja, ik wil liever een uitzichtbederver (waarom schilderen ze ze niet groen?) dan een enge kernenergiecentrale.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 april 201411 j Ben ik met je eens die kerncentrales mogen van mij allemaal dicht, maar in groningen was 80% van de gevraagde tegen de windmolens.
Geplaatst: 11 april 201411 j Ik vind ze hartstikke mooi die dingen altijd. Prachtig zo'n rij met witte molens tegen de blauwe lucht! Vooral als je weet waar ze voor zijn, dan worden ze nog mooier.
Geplaatst: 11 april 201411 j Ikvind het een lastig iets. Eigenlijk ben ik helemaal voor, maar hier in de Hoekse Waard willen ze ze midden in één van de mooiste plekjes van het eiland zetten, wat ook een natuurgebied is. Daar ben ik ook op tegen. Waarom zetten ze die dingen niet bij een industrieterrein of zo. Zo maken ze het er ook naar dat mensen tegen windmolens zijn.Maar in Denemarken staan ze door het hele land en vond ik het eigenlijk nooit zo storend in het landschap. Ben daar ook ooit op de grootste van de wereld geweest was echt gaaf. Veel mensen klagen ook dat ze lawaai maken, maarik heb daar in Denemarken in m'n tentje nooit last van gehad. Stond daar zelfs een paar nachten naast een veld met meer dan 100 van die dingen. Misschien hebben ze daar betere dan hier
Geplaatst: 11 april 201411 j Ik woon aan zee, ben er vaak, en heb een tijd gehad dat ik letterlijk pijn in m'n buik kreeg bij de gedachte dat dat weidse uitzicht, niets dan zee, zou verdwijnen.Maar ja, ik wil ook graag schone energie en ergens moeten ze toch staan. Ik heb ook begrepen dat er bij woonhuizen veel meer hinder is (lichteffecten, geluidsoverlast)Ik vind ze ook op het land minder storend, maar ja, ik woon er dan ook niet naast.Het proces van acceptatie is in volle gang en ik ga daar denk ik wel komen Wel eerst elk ander plekje dat in alle opzichten beter geschikt is benutten Ik werk er aan .
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.