Geplaatst: 12 april 201411 j Ikvind het een lastig iets. Eigenlijk ben ik helemaal voor, maar hier in de Hoekse Waard willen ze ze midden in één van de mooiste plekjes van het eiland zetten, wat ook een natuurgebied is. Daar ben ik ook op tegen. Waarom zetten ze die dingen niet bij een industrieterrein of zo. Zo maken ze het er ook naar dat mensen tegen windmolens zijn.Maar in Denemarken staan ze door het hele land en vond ik het eigenlijk nooit zo storend in het landschap. Ben daar ook ooit op de grootste van de wereld geweest was echt gaaf. Veel mensen klagen ook dat ze lawaai maken, maarik heb daar in Denemarken in m'n tentje nooit last van gehad. Stond daar zelfs een paar nachten naast een veld met meer dan 100 van die dingen. Misschien hebben ze daar betere dan hier Dan stond de wind goed. Het is geen gezicht het land bederf op deze uitzicht.Ik kies voor zonpanelen op elk gebouw of op de grond.kan je er overheen kijken.Blijven onze luchten lucht.Als je er bij woond dan praten jullie ook wel anders.Of vind je je omgeving nu al niets???? Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 12 april 201411 j ik weet niet zo goed wat ik van windmolens moet vinden. Mii lijken zonnecollectoren eigenlijk beter, omdat iedereen die op zijn eigen huis kan plaatsen (of in elk geval in de buurt) en vanaf de windmolens moet de energie nog getransporteerd worden. Bovendien schijnen ze volgens mij moeite te hebben met de spreiding en opslag van de windenergie; als het hard waait hebben ze grote overschotten maar als het windstil is vallen ze alsnog terug op 'gewone' energie. Bij zonne-energie kun je het wat makkelijker opslaan volgend mij. Enige probleem is dat we hier niet altijd genoeg zon hebben..? Als het niet klopt wat ik zeg, verbeter me dan gerust
Geplaatst: 12 april 201411 j Opslag kan idd nog bijna niet. Zo zijn er nog wel meer haken en ogen. Maar weinig mensen die een windmolen in de achtertuin willen. Bij veel Gemeenten worden de windmolens aan de gemeentegrens geplaatst. Als gemeente A, B en C dat allemaal doen heb je opeens 1 windmolen veld. Ik heb er vlakbij gewoond en nee daar wordt je niet blij van. Op ons huis komen over een aantal jaar zonnepanelen. Een betere optie dan een windmolen in de tuin ( wat hier niet kan ). Meterkast is al aangepast, nu nog sparen voor de rest. De panelen worden steeds beter maar ook steeds mooier (lees: minder opvallend).
Geplaatst: 12 april 201411 j Eigenlijk zouden ze die dingen bij nieuwbouw standaard erop moeten zetten.
Geplaatst: 12 april 201411 j Daar heeft niet iedereen geld voor. Het is niet goedkoop en de subsidie potjes zijn op het moment ook leeg. 14 april 201411 j aangepast door Gast
Geplaatst: 14 april 201411 j Eigenlijk zouden ze die dingen bij nieuwbouw standaard erop moeten zetten. Helemaal mee-eens, we moeten toch ergens beginnen met zonnepanelen in te voeren.
Geplaatst: 14 april 201411 j Hier wat foto's van de vloer, het ligt er strak bij nu! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 14 april 201411 j Strak, mooi en ziet er goed uit zegt Lie..en het wc-hokje... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 april 201411 j leukleuk, wij mogen donderdag op de Groningse Dag van Voedsel en Stadslandbouw (http://www.platformgras.nl/agenda/groningse-dag-van-voedsel-en-stadslandbouw) ons plan presenteren op een poster en, als het lukt zo kortdag, met een minitheetuin in een vierkante meter bak! In mijn hoofd weet ik al helemaal hoe die er uit gaat zien, vandaag horen we of we als een malle plantjes kunnen gaan kopen In de tussentijd hebben we een working title nodig voor ons bedrijfsidee. We noemen het nu steeds theetuin, maar dat is te generiek. Iemand een idee?
Geplaatst: 15 april 201411 j je weet nog niet waar d e theetuin gaat komen toch? anders kon je iets met de omgeving/locatie naam doen
Geplaatst: 15 april 201411 j nee klopt, anders hadden we inderdaad Hortus naamvanstraatius kunnen doen, of Lutje afgeleiddevanstraatnaam, of paviljoentoen straatnaam. Ik denk nu aan T'huis; tuin, thee & taart. Maar dat vindt vriendlief niet mooi (hij vindt de t een lelijke letter )
Geplaatst: 15 april 201411 j mag de werknaam dan niet gewoon theetuin (groningen) blijven en pas bij de locatie een echt passende naam vinden? de T een lelijke letter vinden en dan een theetuin willen beginnen
Geplaatst: 15 april 201411 j http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/3635170/2014/04/14/Koning-en-zijn-gezin-eten-voortaan-honing-uit-eigen-tuin.dhtml Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
Geplaatst: 15 april 201411 j http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/3635170/2014/04/14/Koning-en-zijn-gezin-eten-voortaan-honing-uit-eigen-tuin.dhtml De oorzaak van de lagere wintersterfte is nog niet bekend. Een verband met de zachte winter ligt voor de hand maar is niet logisch. De winter van 2012- 2013 was streng maar kende desondanks een relatief lage bijensterfte. Mooi nieuws... mogelijk dat al die aandacht voor bijen vrucht begint af te werpen? Steeds grotere weerzin bij het publiek voor gebruik giftige stoffen, actief planten van bijenplanten door particulieren, etc. etc. dat allerlei factoren bij elkaar opgeteld toch een doorslag geven... ??? http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 15 april 201411 j ik hoop het, wij hebben net een nieuwe imker met 2 kasten in de buurt gekregen
Geplaatst: 15 april 201411 j Bij mij in het dorp worden ook cursussen bijenhouden gegeven Het is er regelmatig heel druk met auto's Volgens mij helpen ze je aan het eind van de cursus aan een eigen bijenvolk
Geplaatst: 16 april 201411 j Wat is het op drukke dagen als deze toch fijn om een hond te hebben! Bij het uitlaten neem je gedwongen pauze die ik anders niet genomen zou hebben, maar die wel heel belangrijk en verkwikkend zijn. Even door de natuur wandelen, naar de blauwe lucht kijken, de frisse lucht, zon op je gezicht en de stilte om je heen... fijn!
Geplaatst: 16 april 201411 j Ben ik helemaal met je eens Mijke dat vond ik ook altijd erg prettig en ontspannend.Nu heb ik jammer genoeg geen hond omdat ik te veel ben werken en dat vind ik zielig. Tevens heb ik een boven woning en dus geen tuin.Maar ik heb wel cavia's
Geplaatst: 16 april 201411 j ja veel weg is wel zielig voor een hond inderdaad. Ik werkte hiervoor 24 uur verspreid over 4 dagen. Dan zat ze dus 4x 8 uur alleen thuis. Dat vond ik nog net de max van wat kon, zeker omdat ik het compenseerde door heeeeeel veel met haar te doen in de resterende tijd. Maar een fulltime baan en een hond in je eentje? Nee dat gaat echt niet werken! Trouwens hiervoor woonde ik met hond op 35m² (incl wc, keuken, badkamer) en dat was eigenlijk prima te doen. Met mijn hond tenminste. Die is in huis echt heeeeerlijk rustig! Zelfs op dagen dat je een keer niet genoeg met haar loopt. Dat is wel fijn. Haar beweging en training en geurtjes snuffelen doet ze toch buiten, dat kan niet eens in een tuin! Ja ok het trainen dan, maar poepen, rennen en nieuwe geurtjes niet natuurlijk
Geplaatst: 17 april 201411 j Rlt4 "nieuws" verkondigd: "Groningen is vandaag voor heel even het middelpunt van Nederland... " Wat is er dan? Ik weet van nix... heb ik wat gemist... enorme aardbeving ofzo die onze mooie stad naar het zuiden heeft geduwd??Oooh... het gaat over een voorstelling op de Vismarkt, iets met Jesus ofzo...Maar er zijn elk jaar meerdere grote voorstellingen/evenementen hier in de stad... Wat maakt deze nou anders dan? Ik snap het in ieder geval niet... Waarschijnlijk het gehalte aan rtl-bn'ners...Aan het eind van het item zegt blonde trien ook nog: "Nou, ze hebben er in iéder geval mooi weer bij..." Ja echt?... Buienradar voorspeld vanaf kwart over 8 regen... The Passion start om half 9... Zucht... Edit... het begint dus nu, het regent, het is waterkoud en de gevoelstemperatuur ligt op een graad of 4...Dus al die mensen daar staan écht te kleumen en af te zien... Ok... en tijdens deze inleiding van Beau haak ik ook al snel maar weer af... Ook al zijn de beelden van Groningen wel weer mooi.
Geplaatst: 17 april 201411 j Jee Erny,toch wat vaker nieuws meepakken. Maar kan me voorstellen hoor, als je geen interesse hebt daar in, ontgaat het je volkomen. Ik zag het toevallig voorbij flitsen.
Geplaatst: 17 april 201411 j het grote verschil Erny met al die andere evenementen en dit evenement is geloof ik dat dit een soortvan "live" musical is die door de hele stad trekt en live uitgezonden wordt op tv enzo. Ik vind het wal-ge-lijk. Ik wist wel dat dit vorig jaar (of meerdere?) in andere steden gebeurde en toen vond ik het al zum kotzn, maar ach daar kon ik niet zo mee zitten want randstad. Dat klinkt misschien stom, maar nadat ik zelf in de randstad heb gewoond ken ik nu een aantal dingen die ik typisch randstedelijk vind, die we in grunn niet hebben, en die er voor gezorgd hebben dat ik echt NIET in de randstad wil wonen en blij ben dat ik in groningen woon, waar we ons niet zo aanstellen de hele tijd. Maar nu.... wtf... is het gewoon in MIJN stad!?! Wat is op met dat? Zo zijn wij toch niet? Hemeltjelief.... worden wij ook zo? Ik hoop bij god dat het hier bij blijft, want anders moet ik hier ook weer vluchten... Ok, ok, ik overdrijf schromelijk maar het is duidelijk dat ik het echt een uitzonderlijk STOM spectakel vind. Vooral van die mensen die dan dat fluorwitte lichtgevende plastic kruis de stad door dragen met een hele groep mensen, die dan zeggen dat het net is alsof ze de lijdensweg van jezus zelf hebben meegemaakt. Ehmmmm.... nee dat ging toch ECHT een beetje anders, maar als je het echt graag wilt wil ik je dat ook wel even laten ervaren hoor...
Geplaatst: 18 april 201411 j Yeah... go mijke go mijke... Trouwens... dat gebeuren door de stad was natuurlijk al van te voren opgenomen (zonnetje erbij, overdag...)... Ach... Gabriel Garcia Márquez is overleden hoor ik net op het journaal (ja dat kijk ik best wel elke dag hoor... ). 100 Jaar Eenzaamheid... toch wel één van mn favoriete boeken. 18 april 201411 j aangepast door Gast
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.