Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

haha... maar dat is dan toch ook wel weer logisch toch ? Dat diegene rijdt die niets gedronken heeft ?

( je gaat toch niet als niet-drinker bij een bestuurder in de auto zitten die wél gedronken heeft ? )

Geplaatst:
Mij wordt vaak verweten op verjaardagen e.d. dat ik niet "gezellig" mee doe. Waarop ik dan antwoord dat ik er echt niet gezelliger van word als ik iets moet drinken wat ik niet lekker vind. Sommige mensen snappen daar dus niets van en zeggen dan dat ik het moet leren drinken. Maar waarom zou ik daar moeite voor doen? Ik ben helemaal niet tegen alcohol drinken, gewoon omdat je het lekker vindt en met mate. Ik vind de meeste bier-en wijnsoorten gewoon echt niet lekker. Wel drink ik heel soms appelcider, mede of een likeurtje.

Het is triest dat gezelligheid voor veel mensen afhangt van het feit of er alcohol gedronken wordt of niet of zich niet kunnen ontspannen zonder dat wijntje Het is eigenlijk een beetje verborgen alcohollisme denk ik.

Veel drink ik ook niet, wel dat bruin Kasteelbier natuurlijk, dat smaakt me wel.

Wijn? Af en toe eens een glaasje zoete Rieslinger of zo, geen rode wijn, smaakt me hoegenaamd niet en blond bier al evenmin, dus als ze niks hebben dat ik wel lust dan drink ik ook niets, koffie en water ja.

Maar thuis zou ik ook wel eens, met vrienden, aan de Rumtopf zitten, maar heb er dit jaar geen gemaakt.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:
haha... maar dat is dan toch ook wel weer logisch toch ? Dat diegene rijdt die niets gedronken heeft ?

( je gaat toch niet als niet-drinker bij een bestuurder in de auto zitten die wél gedronken heeft ? )

Nee dat niet maar het kan ook wel gewoon netjes worden gevraagd, toch?

Geplaatst:

ik drink meestal ook niets, maar ik denk niet dat het goed komt wanneer ik rij (zonder rijbewijs )

bij een bestuurder instappen waarvan je weet dat hij/zij gedronken heeft is wel het stomste. maar een 'drinker' kan ook eens een keer zijn drankje laten staan en bob zijn.

Geplaatst:

Nee dat niet maar het kan ook wel gewoon netjes worden gevraagd, toch?

Inderdaad, er zomaar vanuit gaan dat degene die geen alcohol lust automatisch bob is vind ik ook niet netjes.

Daar zou ik ook rustig iets van zeggen.

Gelukkig kon ik altijd lopend of op de fiets op stap!

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

M'n stage bij Intratuin Heerhugowaard is begonnen! Ben nu al erg benieuwd naar de organisatie van de kerstshow achter de schermen, als je nu al ziet hoeveel er ligt in het magazijn.. terwijl er eigenlijk nog bijna niks ligt..

Gister geholpen met pompoenen uitladen uit een busje, maar wel leuk dat ze die dus gewoon uit de omgeving halen! Voordat het het busje in ging:

image-764x1024.jpeg

En wat zonde, al die planten die ze weggooien! Dhalia's, hortensia's, lavendel.. Allemaal planten met zielige takjes of bloemetjes. Dan denk ik: snoei ze terug en je hebt volgend jaar nog plezier ervan.. Maarja, logisch ook dat dat niet gebeurd: weggooien levert meer op.

Heb wel van zielige plantjes nog wat keurige 4,5 liter potten gehaald, dus ik ben weer helemaal blij! Die komen altijd wel van pas

IMG2014082020244226581408640763.jpg

Geplaatst:

Leuk Dennis, wat een mooie sfeer foto op die boot.

Verleden jaar gezien welke prijsjes er op die pompoenen bij Intratuin geplakt worden..... Heb hier onderhand voor n kapitaal in mn keukentje liggen .... misschien de plaatselijke Intratuin maar eens bellen.

Geplaatst:

Mag je de potten wel mee nemen Dennis?

Soms word daar nogal eens moeilijk over gedaan.

Geplaatst:

Ha Angela, over de potten werd niet moeilijk gedaan Heb dus mazzel! Ookal zal het natuurlijk niet de bedoeling zijn dat ik met tientallen potten daar de deur verlaat

Geplaatst:

De pompoenenboot is prachtig! Ik heb hem even op mijn buroblad staan..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Bij het opnieuw installeren van mijn computer vergat ik mijn bookmarks veilig te stellen. En dus was ik de naam kwijt van een van mijn favoriete blogs, ik kon er gewoon niet meer op komen! Maar gisteravond, vanuit het niets, schoot het me ineens weer te binnen; ohja! Groninganus! Ben gelijk de hele avond en ochtend weer verdiept in zijn interessante geschiedkundige onderzoekingen, ouderwetse advertenties en verhaaltjes, en mooie foto's van het groningse landschap. Voor een ieder die ook in/rond provincie groningen woont zeker de moeite waard om eens te kijken: http://groninganus.wordpress.com/

aangepast door Gast

Geplaatst:

Niet beschikbaar

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
Geplaatst:

Die van Mijke niet maar die van jouw wel

Geplaatst:

die van mij nu ook! was een httptje te veel

Geplaatst:
Bij het opnieuw installeren van mijn computer vergat ik mijn bookmarks veilig te stellen. En dus was ik de naam kwijt van een van mijn favoriete blogs, ik kon er gewoon niet meer op komen! Maar gisteravond, vanuit het niets, schoot het me ineens weer te binnen; ohja! Groninganus! Ben gelijk de hele avond en ochtend weer verdiept in zijn interessante geschiedkundige onderzoekingen, ouderwetse advertenties en verhaaltjes, en mooie foto's van het groningse landschap. Voor een ieder die ook in/rond provincie groningen woont zeker de moeite waard om eens te kijken: http://groninganus.wordpress.com/

@Mijke

Geplaatst:

41511409083075.

Ook de allerjongste thuis vindt de tuin nu al interessanter dan de speeltjes in zijn park

Geplaatst:

Ergens in oktober willen mijn man en ik een lekker weekend relaxed weg.

Even niets moeten.

Lekker genieten van goed eten ( hoeft geen haute cuisine te zijn ), leuke stad en liefst mooie omgeving.

Heeft iemand een tip?

Voorkeur NL, België, Duitsland.

Geplaatst:

Een paar jaar geleden hadden wij een huisje gehuurd in Virton, in de Gaumestreek http://nl.wikipedia.org/wiki/Virton, het is echt een leuk stadje met diverse restaurants (o.a. heerlijke streekgerechten) en een prachtige omgeving. Je kunt Frankrijk in, luxemburg, Bouillon is vlakbij, het is het zuidelijkste stadje van België en de kans op mooi weer is groter dan in de rest van België aangezien daar een eigen Micro-klimaat heerst en het daar meestal net wat warmer is.

http://www.belgie-toerisme.nl/contenus/virton/nl/5220.html

Geplaatst:

En als ik hier ben kan je even op de koffie komen..ik woon een klein half uurtje van Virton

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Thnx voor de tips!

Geplaatst:

De buurt van Vielsalm & Coo is ronduit schitternd. Vol Belgische brouwerijen en natuurpracht. Lekker genieten van de natuurpracht met een lekker biertje wat wil een mens nog meer?

Geplaatst:

zo, wat fijn om weer internet te hebben! Aangezien we vanaf dinsdagavond verstoken waren... iets in de wijkcentrale ofzo. En omdat we digitale televisie hebben doet je tv het dan ook gelijk niet... gut dat was wel ff lastig hoor, dan merk je ineens hoe erg je er aan gewend bent om informatie onder je vingertoppen te hebben! Bustijden, telefoonnummers, adressen, zaaikalenders, email, foto's, wikipedia, routeplanners... Gelukkig zijn we er weer!

Geplaatst:

Zo zeg... dat heeft dan wel ff een behoorlijke tijd geduurd ...

Geplaatst:

ja nouja, we waren woensdag en donderdag de hele dag weg, dus tegen de tijd dat we zelf de modem een paar x hadden gerest en de kabeltjes hadden vervangen en concludeerden dat het echt niet aan ons lag was het al vrijdagmiddag voordat ik belde. Dus toen was ik opzich best aangenaam verrast dat we vanmorgen alweer internet hadden, ondanks het feit dat er een monteur van kpn (we zitten bij tele2) ingeschakeld moest worden om naar de wijkcentrale te gaan. Ik had verwacht dat die lui niet werken in het weekend. Maar blijkbaar dus wel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.