Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Ik denk dat Diana er goed aan heeft gedaan om te stoppen met reacties te schrijven. Heeft ze meer tijd voor hetgene waar het echt om draait.

MOESTUINIEREN

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Ja, het werd ook te gek voor woorden, sommige mensen maakten echt misbruik van haar vriendelijkheid. Niet zelf even googlen, nee meteen Diana om raad vragen.

Wel goed dat ze nu steeds verwijst naar het moestuinforum.

Geplaatst:

Maar zijn wij daar dan blij mee? Eerlijk gezegd sla ik meestal de vragen over van mensen die hier voor het eerst komen.

Dat zijn vaak ook mensen die niet de moeite nemen om zelf even te googlen.

Mensen die 1x op het forum komen met een vraag en vaak niet eens terugkomen voor het antwoord

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

En dat is weer leuk voor de nieuwelingen op dit forum die wel graag uitleg over de bekende weg willen geven......

Geplaatst:

Zo is dat

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ja, 2 uur per dag bezig zijn met het beantwoorden van vragen die je over het algemeen zelf ook eenvoudig op internet kunt opzoeken is ook wel erg veel! Gelijk heeft zij dan ook dat ze dat niet meer doet.

Ik lees haar stukjes graag, alleen jammer dat ze nu die deal met dat plantenvoedingsmerk heeft. Nu verwijst zij in haar stukjes regelmatig naar de website van haar sponsor en dat vind ik minder. Uit principe klik ik daar niet op, ik heb het liefst alle informatie op 1 pagina, zonder linkjes naar andere schrijfsels van dezelfde auteur elders.

Geplaatst:

hier op het forum zijn we gelukkig ook heel goed in het verwijzen naar de zoekfunctie. dus dat komt vast goed.

ik lees haar stukjes ook graag dus vind het een goede keuze dat ze niet meer alle vragen gaat beantwoorden. al is het eigenlijk jammer dat het nodig is om de reacties uit te schakelen.

Geplaatst:

De brexit is compleet

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Ik heb vanavond de finale van dit seizoen van Game of Thrones gekeken.

Ik zal niks spoilen hoor, maar

Iemand hier die ook de boeken heeft gelezen? (Zo nee, aanrader hoor, iets van een meter dik spannend leesvoer.)

Geplaatst:

Ik ga de boeken niet lezen tot het laatste deel er is G.R.R. Martin schrijft niet zo snel

• 3 weken later...
Geplaatst:

De vlinderstruik bloeit

Heb ik een paar jaar geleden voor het grote zuidraam gezet en hem als een boom omhoog gesnoeid, als natuurlijke zonwering.

Het werkt uitstekend en het is leuk om te kijken wat er allemaal op af komt (al is dat bedroevend weinig vergeleken met een aantal decennia geleden).

Geplaatst:

de mijne ook

met het mooie weer van vandaag heel wat vlinders gezien. zowel bij de vlinderstruik als de Verbena bonariensis. de rest van het seizoen nog heel weinig, bijna geen, vlinders gezien.

Geplaatst:

Ik dacht dat vlinderstruiken veel eerder al bloeiden (maar blijkbaar zat ik ernaast)>

In mijn nieuwe tuin wil ik graag zo'n heel donkerpaarse neerzetten.

Hopelijk vinden vlinders die net zo lekker als de lichtpaarse

Geplaatst:
Ik dacht dat vlinderstruiken veel eerder al bloeiden

Ik meld hier ook geen primeur; ik vertel alleen hoezeer ik weer geniet van mijn 'boom'

Ik knip trouwens de uitgebloeide aren er altijd uit, dan bloeit hij veel langer door (zoals alle planten trouwens)

Geplaatst:

Ik las het niet als primeur. Het was meer een opmerking tegen mezelf (oh, oh, ik begin in mezelf te praten )

Ik ga nu onthouden dat het pas in juni/juli is dat ze bloeien.

Is eigenlijk ook wel logisch want dan zijn er meer vlinders

Geplaatst:

Is er nog een computer wizard wakker misschien?

Probeer voor de deadline W7 nog ff te installeren maar hij herkent de partities op mn schijf niet.

Hellup!!!

Geplaatst:

Zoon heeft er verstand van en vraagt wat voor windows je nu hebt en zegt iets over die terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Geplaatst:

Op het moment dat ik W7 op een andere harde schijf ga installeren (wordt reserve systeemschijf) heb ik natuurlijk de huidige systeemschijf, met W-Vista, niet aangesloten. Die ga ik dan ook niet terugzetten naar fabrieksinstellingen omdat deze voor normaal gebruik is.

Na wat zoeken lijkt het te maken te hebben met de drivers van het moederbord die W7 nodig heeft en zelf niet heeft. Alleen is het nu erg lastig voor mij om die benodigde drivers te vinden. Vermoeiend hoor... pfff

Moederbord is ASUS M2N4 SLi

Ga het nu nog 1x proberen... daarna geef ik het voor vandaag maar op voordat ik té gefrustreerd raak.

Pfff... kom niet eens de SetUp uit zeg... lekker....

Geplaatst:

Zoon is morgen waarschijnlijk ziek thuis (vrij heftig, hij heeft colitis ulcerosa en heeft opeens weer vreselijk veel last), maar kan misschien wel even met je mee denken. Mijn eigen computerproblemen lost hij meestal heel snel op, hij heeft er voor geleerd.

Geplaatst:

Dat is wel vreemd.. Heb al een aantal keer W7 geïnstalleerd, op nieuwe schijven, maar geen extra drivers hoeven installeren. De setup van W7 kan je schijf dus wel zien, maar de partities niet? Dan heeft je schijf wel een stationsnummer? Te checken in Schijfbeheer. Als je geen andere data op je schijf hebt kan je ook nog kiezen om na of zelfs tijdens de installatie nog partities te maken.

Geplaatst:

De partities hebben een schijfnaam (in dit geval E en J).

Ook als ik de partities verwijder en de schijf weer merge (met EaseUs Partition Master) dan kom ik niet verder en krijg ik nog steeds de volgende melding:

"Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden."

Ik heb ondertussen de schijf diverse malen geformatteerd.

Heb gezocht naar eventuele moederbord drivers voor de ASUS en die op mn externe harde schijf gezet en geprobeerd (via Bladeren in het Aangepaste Installatie scherm) die op te laten pikken (zou via een usb stick moeten kunnen en dacht dat de externe 1 grote usb stick was). Geen succes.

Er zou een mogelijkheid zijn om het zonder de benodigde drivers te doen en in de Bios te zoeken naar een bepaalde instelling (Native SATA support / AHCI) en die op disabled te zetten. Maar ik kan die instelling niet vinden. Dus geen succes.

Ik dacht eventueel ASUS te bellen voor support?

Andere tips misschien?

Heb al wel gehoord dat ik niet tot de 23e heb, om W7 te installeren en dan upgraden naar W10, maar tot de 29e. Dus weer wat speelruimte.

Ik ga met frisse (eh klamme moed, jeetje wat vochtig buiten) verder vandaag.

Geplaatst:

ASUS bellen lijkt me goed idee. Zeer kundige en behulpzame helpdesk, is mijn ervaring.

Succes!

Geplaatst:

Zover heeft het gelukkig niet hoeven komen.

Vandaag nog weer stap voor stap hetzelfde gedaan als ik gisteren heb gedaan alleen nu met een beter resultaat.

Heb dus weer de partities verwijderd in de SetUp zodat er alleen "niet toegewezen ruimte" over was en dit keer mocht ik dus wel door naar de installatie.

Ondertussen is ie aan het "upgraden" naar W10.

Bedankt voor het meedenken en de bijstand.

Geplaatst:

lol klinkt als de oude laptop waar ik een tijdje terug nieuw leven in heb geblazen.

Daar ben ik die foutmeldingen ook tegen gekomen. Vanalles geprobeerd maar niets. Dag later nog 1x proberen en opeens lukte het wel. Die laptop draait gelukkig nog steeds goed. Daar ben ik wel blij mee want mijn eigen wordt weer opgestuurd

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.