Geplaatst: 21 augustus 20223 j Echt waar, ik heb net mijn eerste zaden voor volgend jaar besteld 🤭 Wat paprikas en milde pepers en wat tomaten. Kon het niet laten. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 21 augustus 20223 j Ik afgelopen dinsdag al[emoji28] Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 21 augustus 20223 j Muhahaha ik eergisteren! Heel veel dromerige kleuren lathyrus en 2 blauwe soorten. Nu al zin in!!
Geplaatst: 21 augustus 20223 j @woldistel, welke milde pepers zoal? @Mellie, ik had anders wel zaden van de reukerwt voor je, maar misschien heb jij bijzonder kleuren besteld? De mijne zijn lila/blauw. @Jullie, jullie zijn er wel op tijd bij zeg.
Geplaatst: 22 augustus 20223 j Ik had zaden (eigenlijk pellets) van onderstammen van tomaten besteld, was 28 euro, maar gratis verzending vanaf 30 euro. Toen nog even bij de tomaten gekeken, en er nog 4 vroege rassen bij gekocht.Verder koop ik niets meer, had dat vorig jaar ook aan mezelf beloofd, en mij er ook nog aan gehouden. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 22 augustus 20223 j @huubvg inderdaad wat bijzondere kleuren en 2 blauwe. Maar heel lief van je! 1 knalblauwe en 1 wittig met blauwe rand. Heel apart. Ben benieuwd. Dit jaar is alles door slakken opgegeten (ik denk wel 50 stuks!) behalve de lathyrus zonder geur. En die vind ik nou net niks.
Geplaatst: 22 augustus 20223 j @acpronk Fresno (2500 tot 8000 scoville), Numex Big Jim (500 tot 2500) en Vampire (14000). Dat zijn de scoville waarden op de website in ieder geval. Ik ben niet zo van de ontzettend hete pepers. Een rood chilipepertje in het bamigroenten pakket vind ik oke, iets heter mag ook wel, maar van Scotch Bonnets en Madame Jeanettes word ik al een beetje bang. Voor de rest nog wat paprikas en een paar tomatensoorten. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 22 augustus 20223 j Ha, @HuubvG, ik bedoelde jou eigenlijk, niet @acpronk 😁 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 22 augustus 20223 j @woldistel, , ik zag het al en dacht laat maar, ik heb mijn antwoord. Ik heb de jalapeño nu als milde peper, de eet ik rauw in salades. Er is er één rood geworden, daar ga ik wat voorzichtiger mee wezen. Daarnaast de rode chili die ik overal voor gebruik, gedroogd en altijd op voorraad. Mm Jeanette heb ik ook gedroogd en zo nu en dan gaat er een stukje mee in een gerecht, om het er later uit te vissen. Als dat mislukt kan ik hele gekke bekken gaan trekken... Ik ga eens koekeloeren naar die milde soortjes van jou, plannen maken voor het volgende seizoen.
Geplaatst: 24 augustus 20223 j Wat een mooie kleuren @Mellie, daar droom je inderdaad bij weg. Ik ben benieuwd hoe je de reuk gaat ervaren. Daar zijn de mijne wel heel gewoontjes bij, maar ze ruiken heerlijk. Uit zaad van vorige jaren, de start was moeizaam. Volgend jaar weer eens wat andere kleuren erbij zoeken, deze worden eentonig.
Geplaatst: 25 augustus 20223 j Deze zijn ook erg mooi! Kan heel blij worden van vaasjes vol met lathyrus [emoji171]
Geplaatst: 25 augustus 20223 j Kan lathyrus goed tegen droogte en hitte? Ziet er wel vrolijk uit, dus dat wil ik ook wel in de tuin. Jullie zijn wel vroeg met het bestellen van zaden. Ik dacht dat ik erg was, maar ik heb nog niks gekocht. Dat moet snel veranderen natuurlijk!
Geplaatst: 25 augustus 20223 j Jazeker wel @flupJe moet alleen vaak blijven knippen, want elke bloem wordt een zaadpeul en dan stopt ie met bloeien en dat wil je niet. Vooral de hele zomer lang blijven bloeien. Kan ook als je ‘te laat’ bent omdat er al rijpe zaden zijn. Dus veel knippen en in een vaas zetten of veel knippen en in je compostbak gooien. Ik laat altijd wat op de plant voor de mooi en de geur en wat binnen voor dezelfde redenen. Mmmmmm die geurrrr. Daar zouden ze een smaakje van moeten hebben!
Geplaatst: 25 augustus 20223 j @Mellie, bij mij deden ze het heel slecht dit jaar. Van dat knippen wist ik niet eens. Inmiddels heb ik ze eruit gehaald omdat de planten aan het afsterven waren. Volgend jaar nieuwe zaden en flink knippen dus!
Geplaatst: 30 september 20223 j Laatst las ik hier ergens iets over de kleur van bloemen van munt. Ik weet niet meer waar, zoeken leverde van alles en nog wat op, maar niet de berichtjes waar het om ging. Je kon aan de kleur van de bloem zien welke soort het was? Als enige muntsoort heb ik de (gewone) groene munt (blijkt als ik nog eens goed kijk), terwijl ik eerder dacht dat het om pepermunt ging, óf om witte munt. Maar dan hadden de bloemen wit moeten zijn, ze zijn lichtpaars. Voor het eerst in bloei geraakt, door niet steeds kort te knippen. Iets met klok + klepel, maar ik wil er het fijne van weten, vandaar mijn vraag naar die korte conversatie over de kleur van de bloem van de munt. 30 september 20223 j aangepast door HuubvG
Geplaatst: 30 september 20223 j Dat was dit draadje: https://www.moestuinforum.nl/topic/37422-munt-in-bloei/?tab=comments#comment-458647
Geplaatst: 30 september 20223 j Ja dat was het, bedankt! Ik zal er even een reactie gaan plaatsen, zodat ik het weer terug kan vinden in de lijst waarin ikzelf ook wat geplaatst heb.
Geplaatst: 31 oktober 20223 j De kraanvogels trekken over hier, in massa’s. Prachtig om te zien en te horen
Geplaatst: 4 november 20223 j Nou ja zeg, heb ik toch zomaar, geheel ongepland, zeer spontaan, mijn grote vriezer (6 laden) leeggehaald, geïnventariseerd, gesorteerd en weer ingeruimd. Jeetje, wat een overzicht nu. En zomaar één etage vrij. Hoezee.
Geplaatst: 1 januari 20233 j De beste wensen voor 2023! Hier een goede atart, vandaag de pepers en paprika's gezaaid.
Geplaatst: 11 maart 20232 j Ik ben niet zo van de samenzweringstheorieën, maar ik heb nu toch wel een vermoeden dat de familie capsicum een soort samenzwering tegen mij begonnen is. Ze doen niet allemaal mee, er zitten ook echte individuen tussen, maar toch. Sommige namen binnen de familie durven blijkbaar niet alleen te ontkiemen! Ze doen dat in groepjes, zodat ik nu met veel te veel zaailingen zit. Capsicum annuum Vampire bijvoorbeeld. Begin februari gezaaid in de tweede peper/paprika zaai, 2 zaden. Na een maand nog niks, dus weer wat zaden in het vakje gedaan. Nu staan er dus ineens 4 kiemplantjes van allemaal dezelfde grootte. Buena Mulata grapt mee met 6. King of the North paprika durft ook niet alleen. Neefjes Aubergine diversen vinden het ook leuk en dubbelen graag mee. Met het angstzweet in de handen heb ik vanmiddag wat oude tomatenzaden in een deno-zakje gedaan. O.a. Arancia. Wel 20 zaden, want oud. Als ze me echt willen plagen ontkiemen ze allemaal 😁 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 11 maart 20232 j @Lia56 Echt niet. En ze weten het gewoon hè. Dat ik geen zaailingen kan weggooien 😟 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.