Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Wat geweldig! Daar zou ik heel blij mee zijn, maar misschien is dat bij jou in de streek wat gewoner.

Even rustig laten betijen, dan word je er misschien wel trots op dat zij jouw composthoop uitgezocht heeft

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Misschien helpt die slang je wel van andere gasten af?

muis-spieken61721434721067.png

Geplaatst:

Achter ons huis ligt een klein moeras en er loopt een beek (staat in de zomer droog) vlakbij ons huis. Ik heb inmiddels ook gelezen dat ze ook muizen op het menu hebben staan, dat is prima. Hier in deze streek komen ze vaker voor. Vanaf nu zal ik elke keer mijn camera meenemen als ik wat in de composthoop moet gooien, maar jee, ik vind het wel doodeng.

Geplaatst:

Circa 6000 tulpjes neergezet bij de International Children Games.

Flink aantal keer op en neer met bus en kar, maar ok. Vanochtend was het nog een modderig terrein, nu ligt er netjes gras met een fotohoekje

jvmuTEl.jpg

qrkbl7S.png

Laat de International Children Games 2015 maar beginnen

Geplaatst:

Ziet er mooi uit!

Geplaatst:

keurig Dennis..nu nog bloei.

Flup toevallig heb ik dit jaar ook voor het eerst ringslangen in mijn tuin gezien..maar nog hele jonge. Misschien zijn de eieren dus nu al uitgekomen. Ze eten ook vast slakken

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hoi

We zijn met onze zoon bij de KNO arts geweest. Nu is daar uitgekomen dat Jurgen onze zoon zijn linker oor achteruit is gegaan. Hij gaat een tijdje een proef draaien met een gehoor apparaat zowel op school als thuis en het logeerhuis. Zijn gehoor was altijd stabiel tot vandaag. Zijn vermoeidheid en nu zijn gehoor achteruitgang kan goed samen hangen. Hij krijgt nog een aantal onderzoeken die ze gaan uitvoeren door een kinderarts we hopen dat dit nog in de zomervakantie gedaan kan worden anders zal dit onder schooltijd moeten. Het kan zijn dat hij een bacterie heeft opgelopen tijdens of net na de geboorte. Waardoor zijn gehoor wat achteruit gaat dit willen ze gaan uitzoeken..

Het kan zijn dat hij tijdens de geboorte of tijdens mijn zwangerschap van jurgen de bacterie CMV heeft opgelopen hierdoor kan het gehoor en de zicht aangetast worden.

Weer spannende tijden voor ons hoe en wat verder weer al die onderzoeken bij de kinderarts om te kijken wat de gehoorbeschadiging veroorzaakt.

Nu hebben we wel duidelijkheid waarom hij zo moe is dit kan een combinatie zijn van slechter horen waardoor hij zich meer moet concentreren en daardoor dus vermoeider is.

Geplaatst:
keurig Dennis..nu nog bloei.

Flup toevallig heb ik dit jaar ook voor het eerst ringslangen in mijn tuin gezien..maar nog hele jonge. Misschien zijn de eieren dus nu al uitgekomen. Ze eten ook vast slakken

Dag later:

1671225712-7a5c23b2.jpg

Twee dagen later (dag van de officiële opening):

YeSp3xD.png

Best knap dat 'n kweker dat zo perfect kan timen

Geplaatst:

Inderdaad..dat zou mij vast niet lukken. Ik heb bv nu alle frambozen rijp terwijl ik hier eigenlijk niet kan zijn..foute planning

Geplaatst:

Had bezoek bij mn huisje van vrind H. Ik had genoeg kip en merquezworstjes etc. meegenomen. Fikkie gestookt én de rocketstove aan...

Komt ie met zn eigen eten aan... Een blikje knakworsten...

En die bevroren kip Cordon Bleu's waren ook echt heel handig...

IMG604760681435590165.JPG

Twee jaar geleden kwam ie ook al met van die blikjes bonduelle groenten aan... En dat midden in de grote groentenoogsttijd...

Tja... aan hém kan ik mijn verse spullen dus duidelijk níet kwijt...

Geplaatst:

Haha doet me aan men vrouw denken

Kom je thuis met 2 emmers erwten = niet goed want de diepvries zit nog vol. .. gaat ze even naar de winkel en komt terug met 5! grote bokalen erwten & wortelen.

Dan maar alle verse erwten aan schoonma meegegeven, die was er erg blij mee

Geplaatst:

(zou het kunnen zijn dat ze niet zo'n zin had in schoonmaken... )

Geplaatst:

Dat zou me verbazen aangezien ook dat door mij gedaan wordt

Geplaatst:

Jessica geen goed nieuws, maar nu weten jullie waardoor hoe en wat. Zal voor jullie zoon hopelijk veel schelen en verlichting geven. Vermoeidheid maakt alles nog moeilijker, laat staan dan nog alles te volgen en te begrijpen.

Geplaatst:

De avond valt in, de temperaturen zakken in. De zweet vingers trekken weg, de groene vingers worden wakker: tijd om nog even wat in de tuin te doen Vanmiddag nog dapper naar het tuincentrum geweest; still going strong, maar dan wel even volgens een soort tropen rooster

Geplaatst:

gisteren het schaduwdoek opgehangen.

ik vermaak me vandaag wel

5e46a36a-41c4-490b-9f3c-38f0b1736c94.jpg

+ voetenbadje en een kan drinken

Geplaatst:

Eigenlijk heb ik helemaal nergens puf meer voor. Hang thuis maar een beetje op de bank enzo. Vanmiddag toch maar aan de gang gegaan met de aalbessenjam. Er hangt zo vreselijk veel in die struiken hier en NIEMAND die het plukt. Nu vier potjes vol, lekker voor in de winter.

Geplaatst:

Tuinhier Hechtel (tuinvereniging waar ik lid van ben) organiseerde vandaag een hofkeuring bij haar leden. Krijg je bij het ledenfeest een diploma met uw % op. Ben erg nieuwsgierig naar mijn resultaten voelt weer als naar school gaan bij de examens

Hoop dat de keurders geen zonnesteek hebben opgelopen, zo van 9 tot 19 in de zon staan wandelen en tussendoor een loei hete auto in .... je moet het maar doen.

Geplaatst:

Zojuist kwam er een flink onweersfront over dacht ik, maar de regen die er uit viel maakte nauwelijks de stoep nat.

Dat deed me denken aan een van de bundels die ik gelezen heb op school vroeger, van Piet Paaltjes.

Het gedicht De stoep was weer nat is me altijd bijgebleven..wat een heerlijke droefenis

Wel menigmaal zei de melkboer

Des morgens tot haar meid:

''De stoep is weer nat''. Och, hij wist niet

Dat er 's nachts op die stoep was geschreid.

Nu dat hij en de meid het niet wisten,

Dat was minder; -- maar dat zij

Er hoegenaamd niets van vermoedde

Dat was wel hard voor mij.

Geplaatst:

agossie

Geplaatst:

haha dat gedicht in combinatie met de naam Piet Paaltjes maakt het nog zelfs een tikje treuriger dan het al was

Geplaatst:

Toch wel een beetje lekker hè..er was iets in mijn pubertijd die die treurnis heerlijk vond..Later is dat er wel een beetje uitgegaan en nu ik er over nadenk: ik hou ook niet meer zo van de Beatles..she loves you yeah yeah yeah

Geplaatst:

wij zitten nu een maand op de madijk, en ik schreef een blogje over hoe die eerste maand daar verlopen is!

http://plukjegelukje.blogspot.nl/

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.