Ga naar inhoud

Poll: wat vind jij het meest afgrijselijke onkruid?

Poll: wat vind jij het meest afgrijselijke onkruid?  

150 leden hebben gestemd

1. 1. Poll: wat vind jij het meest afgrijselijke onkruid?

• kweekgras
      28
    • zevenblad
      33
    • brandnetels
      12
    • haagwinde
      14
    • heermoes
      25
    • paardenbloemen
      6
    • melkdistels
      2
    • akkerdistels
      5
    • muur
      3
    • anders
      22

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@ Bit, ja inderdaad! Mijn vriend is gek op aftreksels maken (ook van heermoes) en daarom mocht ik het eerder niet teveel weghalen....met als resultaat dat het inmiddels niet meer weg te halen valt

• 2 years later...
Geplaatst:

Ik had al eerder gekozen voor zevenblad in dit onderwerp, maar het zevenblad ben ik al kwijt en mijn smaak is inmiddels veranderd: gras!

Nu staat gras als gewas niet in de poll, wel kweekgras, maar dat is slechts een soort gras.

Ik háát gras. Eerst een sprietje, dan een polletje. Dan in het zaad schieten dat de hele tuin door waait.

Dat in weiden gebruikt wordt door koeien en waarop gevoetbald wordt door 22 mensen die denken dat zij God zijn en dat de bal de aarde is.

Voor mijn huis ligt een strook gemeentegras waarover elke week een razende machine scheurt.

Hooikoorts

Bovendien lust ik alles, behalve gras.

Onkruid bestaat niet zeggen ze dan.

Geplaatst:

Klaverzuring is zeker geen heermoes. Mijn tuin wordt in tweeën gesneden door een slootje, en aan de ene kant heerst het heermoes, aan de andere de gehoornde klaverzuring. Die laatste is erger. Maar het is allebei gewoon onuitroeibaar. En dan nog de haagwinde... Echt, ik hou van brandnetel en muur vergeleken bij die drie pestkoppen...

Geplaatst:

Sommige van de genoemde onkruiden heb ik niet in mijn tuin. Hier is (kweek) gras het vervelendst, al zijn de paardebloemen ook vervelend tussen de tegels. Heermoes heb ik weinig en is gelukkig hier goed in de hand te houden, de brandnetels waren best goed weg te krijgen dus dat was ook niet al te erg. Het onkruid waar ik echt veel last van had is hop. Stond tussen de heg, waar ik het ook niet uit kon graven. Dat stuk heg is weg en blijkbaar heb ik mazzel en is de hop ook mee uitgegraven (even afkloppen).

Japanse duizendknoop en van die woekerbamboe heb ik gelukkig niet, dat lijkt me echt naar onkruid. Ik heb al genoeg aan gewoon gras, de hele tuin was overwoekerd met gras toen ik hier kwam wonen en er bleken tegels onder te liggen. Op een natte dag kun je wel goed de plaggen verwijderen, maar de wortels lopen gewoon onder de tegels door en lopen ook weer uit. Het is zo lastig weg te krijgen dat ik de tegels ga oplichten en worteldoek ga gebruiken.

Geplaatst:

Vroeger was dat herderstasje, vogelmuur en nog zo enkele andere hier veel groeiende onkruiden. Maar nu weet ik wel beter

Die dingen trek je heel eenvoudig uit, maar gras.. je trekt en de jonge groente komen los. Wortelen en uien hebben dat niet zo graag

Geplaatst:

Ik mis ook nog Japanse duizendknoop. Dat is meer iets van de laatste jaren, maar qua ellende past die prima in deze lijst.

Geplaatst:

Kweekgras heb ik nu onder controle, maar o o die haagwinde is op moment niet leuk in mijn volkstuin. Heermoes had ik in mijn achtertuin, dat heeft drie jaar geduurd voordat ik die had uitgeput.

De aanhouder wint .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...