HuubvG Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Daar ik meestal 's avonds nogal laat eet, kan ik beter vertellen wat ik straks ga eten, het staat al op. Rode bieten (een aangebroken potje Hak rode bieten van weken geleden staat nog steeds in de koelkast, dat gooi ik pas weg als de schimmel erop staat en dat kan nog wel even duren, ik heb nu echte rode bieten dus wat er in dat potje zit hoef ik niet meer), aardappelen en ijsbergsla met snackkomkommer (margarine, speklap, yoghurt, citroensap, suiker, p+z, olijfolie, olijven, laurier, nootmuskaat, gekookt ei, knoflook*). De ijsbergslakrop heeft zich al twee dagen goed gehouden in de koelkast. Moet op, want buiten staan al nieuwe exemplaren klaar voor gebruik. Daar gaan 'even gekookte' doperwten en kapucijners door. Lekkere combi vind ik dat, bladgroente met peulvruchten. Ja ik weet, beter voor den mensch om geen warme maaltijd na 20.00 uur te nuttigen, maar wel lekker. Vandaag heb ik op mijn werk in de natuurtuin zwarte bessen geplukt en gegeten, wat zijn ze lekker met dat notensmaakje eraan. En dat er veel antioxidanten in zitten, die wetenschap deed me me nadien nóg jonger voelen. Er was ook een appelgebakje met slagroom 'over' en later nog een frikandel met mayo en curriesaus. Het smaakte alsof het uit eigen tuin kwam. *Mijn eigen knoflook is al op. Slechte oogst.
kaatje1966 Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 gisteren suikererwten en erwtjes (uit eigen tuin) met geweckte wortels van vorig seizoen (met dank aan jeanne hiervoor) met kipfilet en aardappeleneerste courgette geoogst morgen soep van maken
Piroska Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Ik heb een heel raar stampotje gemaakt maar hij was wel lekker: aardappels met andijvie en wortel en capucijners met zelfgerookte kaas en gewone kaas en spekjes en kerrie.. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
HuubvG Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Wonderlijk potje Piroska, maar lijkt me wel lekker! Durf ik mijn eenpansgerechtje van vandaag ook wel te vermelden: gewelde metworst, daar aardappelen bij gekookt, op het laatst een paar bladen ijsbergsla, basilcum, hertshoornweegbree en wat toppen nieuwzeelandse spinazie meegekookt. Boter, melk, nootmuskaat, knoflookpoeder en p+z erbij, was nog lekker ook.
Erny Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Roerbakpotje met rijst met van alles... onder meer mijn eerste (ooit) geoogste bloemkool... samen met (mosterdzaad oogst 2012) snijbiet, kailan, ui, knoflook, peultjes, bieslook, sjalot, oregano en nog wat dingen die niet uit de tuin kwamen.Happerdehapperdehap.
JohnnyQ1 Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Rucola die een staak in klimt? Gaaf! Heb je er een foto van? Ik zal vanavond een foto maken Ze stonden tussen de staken in en bij het groeien van de bonen doen ze ineens mee.
Katja1604 Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Nog niet van gegeten, maarnik heb net met mijn dochter frambozenjam gemaakt.
harmony Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Frambozen, aardbeien (zo uit t handje) en salade van rucola, heel fijngesneden sjalotje (+ pijnboompitjes, zongedroogde tomaatjes en feta van de winkel), gebakken rosevalletjes en biokippetje uit de oven.
malouis Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Salade van Fristina-sla, veldsla en rettich, aangemaakt met yoghurt, citroensap en Marokkaanse munt. Daarbij aardappeltjes (woudgeeltjes) en een gebaktbal gekruid met peterselie, bieslook, gember, kaneel en peper.
Piroska Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 koolraapreepjes met kaassaus uit de oveneerste oogst (sarpo mira) aardappeltjes met boter en bieslooksalade van bosui, O.I kersbloemen, rode pluksla, ijsbergsla, rucola, snackpaprika, groene peper en snijbiet. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Limoen Geplaatst: 14 juli 2013 Geplaatst: 14 juli 2013 Rucolapesto van de rucola die ietwat begint door te schietenHet recept mort nog een beetje gefinetuned worden...
borderrose Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 De eerste aardappels; Purple Majesty; wel lekker, maar een heel apart gevoel, een blauwe aardappel op je bord....Verder tuinboontjes, de eerste hinrichs riessen boontjes en een klein kropje sla.
HuubvG Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 NZ spinazie met kapu's en erwt, opgebakken aardappelen, gehaktballetjes in pindasaus met een paar hete pepertjes, bijna alweer een potje PCD leeg Conny!
Jorieke123 Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 Halve speklapjes en te dikke karbonades van een Kunekune-varken (en dus klein ) die in zijn gevroren als 'rommel'. Smaakte verdomd goed, met nieuwe aardappeltjes en sla met koolrabi. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
meekje Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 Nieuwe aardappel (Parel) tuinbonen en gemengde salade Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Danuta Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 Aardappelpuree vermengd met in strips gesneden nieuw zeelandse spiinazie die ik snel snel gebakken heb in wat olijfolie met knoflook. Wat geroosterede palmboompitten er op en een langzaam gaar gesudderd konijnenboutje er naast....... En nu ga ik de vers gemaakte bananenroomijs opscheppen met wat chokoladesaus en slagroom..... MVG Danuta MVG Danuta
HuubvG Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 (aangepast) wortelen kapucijners erwten aardappelen 17 juli 2013 aangepast door Gast
greetje Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 bordje tevredenheid! kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Aanbevolen berichten