Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ja, heb ik wel vaker...toch betalen...

(lees dit volgende stukje niet ...ik reken elk jaar af met tante fiscus...is ook heel erg...tante fiscus vindt dat ik overal een keer of drie voor moet betalen...en tante staat die dat geld van tante fiscus krijgt koopt er allerlei leuke dingen voor...Fyra, HSL, Betuwelijn, ICT projecten, douches voor het UWV bestuur, MOVO's (=misschienwelooitgoedvliegendeobjectenalsdeJSF), een een heleboel europese goodwill...(geloof ik))

...gelukkig vandaag een lekker broodje met pancetta en ei en kiempjes uit eigen schaal, la vita è buona

Geplaatst:

Klinkt een stuk beter Rob

(het is idd verschrikkelijk dat je overal tig keer belasting over moet betalen! en dan ook nog voor van die onzin projecten )

Good things come in small packages

Geplaatst:

Afgelopen twee dagen mais, appels, bramen, prei, aardbeien, crosne, tijm, goudbessen, pepers, nz spinazie, bonenkruid, paprika en aardappelen gegeten, muntthee gedronken.

Geplaatst:

la vita è buona 2

pasta met kaasssausje van Blue d'Auvergne, wok van pancettablokjes wortelreepjes, knoflook, courgetteblokjes, snijboonreepjes, rattes in blokjes, afgetopt met radijskiemen;

al gare evergreen maiskolven opgewarmd in de pan waar het spek in was gebakken;

salade van black cherry met augurkommer en basilicum

(dat luistert nogal nauw:

eerst de wortelreepjes tot half gaar, vuur lager, dan de knof en de courgette tot half gaar, dan de rest die geblancheerd was, P&Z, op t laatst de kiemen erover knippen voor een pittige bite)

Geplaatst:

Maiskoekjes met sjalot, selderijblad en prei uet en wok met paarse snijbonen, prei en snijbietstengels..

Aalbessen-inmaak opgeleukt met verse frambozen en de eerste conferance in blokjes...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb net heerlijke scones gebakken en die, toen ze nog halfwarm waren, gegeten met vanilleroom en nog warme zelfgemaakte frambozenjam uit eigen tuin.

GADVERDAMME WAT LEKKER!!!!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

hier ook heel erg gadverdamme lekkere rode kool met appel, belgische stoofje, gekookte frieslanders gegeten, met wat sla voor de knars

Geplaatst: (aangepast)

spinazietaart met tomaat-augurkommer-basiel salade en een paar maiskolfjes voor de koolhydraadjes

(dat doen we zo:

NZ Spi¬na¬zietaart met pijn¬boom¬pit¬ten

Ingrediënten

• 100 g zachte boter

• 300 g Tipo 00 bloem + extra om te bestuiven

• 5 el olijfolie

• 1 tl zout

• 1 ei voor het deeg

• 1 zak bz spinazie (600 g)

• 200 g (room- of andere) ham, in blokjes

• 2 tenen knoflook, fijngesneden

• 1 bakje platte peterselie (20 g), fijngesneden

• 2 eieren, losgeklopt

• 100 g Parmezaanse kaas, geraspt

• 1 bakje pijnboompitten (80 g), geroosterd

Smelt 75 g boter. Doe in een kom en meng met de bloem, 1 ei, 1 el olie en het zout. Voeg 100 ml lauw water toe en kneed in 5 min. tot een soepel deeg. Verwarm de oven voor op 200 º C. Verhit 1 el olie in een hapjespan en laat de nz spinazie in gedeelten al omscheppend slinken. Laat uitlekken in een vergiet en druk met een lepel het vocht eruit. Snijd fijn, laat opnieuw uitlekken.

Verhit 4 el olie in een koekenpan en bak de ham op middelhoog vuur 1 min. Bak de knoflook 1 min. mee. Meng in een kom met de spinazie, peterselie, eieren, kaas, pijnboompitten en peper. Rol van het deeg uit op een met bloem bestoven werkblad (R. onzin, het deegje is vet genoeg...). Bekleed de vorm. Doe de vulling erin. Vouw de randen iets eroverheen. Rol de rest van het deeg uit tot een lap van 24 cm. Leg erop. Prik er met een vork gaatjes in. Smelt de rest van de boter, bestrijk het deeg. Bak ca. 50 min. in de oven. Serveer warm, lauw of koud. (nee, warm, veul lekkerder...)

aangepast door Gast
Geplaatst:

Zo direct ga ik wortel, ui en courgette grillen met wat peper, zout en rozemarijn. Lekker uit eigen tuin (en van de buren )!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

gisteren

soep gemaakt met pompoen-koolrabi-tomaat-ui en prei

witte kool met bechamelesaus - gekookte aardappelen met rundshamburger

lekker maaltje zo heerlijk vers uit de moestuin

Geplaatst:

Ik heb net peentjes-courgettesoep gegeten, heerlijk! Met als smaakmakers ui, knoflook, gember, kerriepoeder, honing, limoensap en een beetje balsamico-azijn. Ohja en peper en zout natuurlijk.

Geplaatst:

gebakken mie, kip met rode roedjaksaus, bloemendaalse gele kool met marsala en melk en kokos, zoetzuur courgette en ui, gebakken spiegeleitje, sambal , Leonidas bonbon toe...smiley_eating_spaghetti.gif

Geplaatst: (aangepast)

gaaaap...gewoon kipcourgetesoepje, wel lekker!

restje spinazietaart, tomaatje met komkommer

aangepast door Gast
Geplaatst:

Da's een grote.

Vanavond: NZ spinazie gewokt met ui,knoflook,spekjes,roomkaas en kruiden,en maceroni.

Voor de kids een saus van tomaten,uit,knoflok,gehakt en kruiden.

Geplaatst:

rode kool met appel en koek, rest geweckt fingerscrossed.gif, rattes uit de oven, biefstukje met gedroogde en dan bewaterde porcini's en ui, soepje vooraf

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...