aalterse-willy Geplaatst: 23 mei 2014 Geplaatst: 23 mei 2014 Mijn naam zegt het toch?? Ik woon in Aalter, Oost-Vlaanderen, niet zo heel ver van Weknow en Jorg vandaan maar er zijn er die nog veel dichter wonen.We hebben hier zandgrond, bijna de slechtste grond van heel Vlaanderen, reden waarom ik zoveel stalmest en compost gebruik en toch blijft het jaren duren voor er een goede grond van gemaakt kan worden. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jorieke123 Geplaatst: 24 mei 2014 Geplaatst: 24 mei 2014 Gistermiddag begonnen met het koken van 2 kippenpoten van een enorme haan. Lekker in een bouillonnetje, met een flinke hand witte bonen er bij. Na een tijdje de bonen uit de pan geschept, die hebben we die avond gegeten met gehakt en maïs en paprika (die laatste was gered van de markt/varkens ) en tortilla's. De kippenpoten zijn erg mooi gaar, het vlees valt van de botten. Dat gaat vanavond (samen met de bouillon) door de risotto. Samen met wat maïs (was een te grote weckpot voor die ene maaltijd van gisteren) en wat groenvoer uit de tuin. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 24 mei 2014 Geplaatst: 24 mei 2014 rijst, rundvlees-anijs stoofje, eitje, pindasaus, sla
aalterse-willy Geplaatst: 24 mei 2014 Geplaatst: 24 mei 2014 Dit aten we deze middag. Dat kleintje is wel volwassen, komt van een zijscheut.De dochter vroeg om een klein bloemkooltje om rauw op te eten, dat krijgt ze dan ook hé Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
aalterse-willy Geplaatst: 24 mei 2014 Geplaatst: 24 mei 2014 Ik, zou het niet weten,,het was in een hap op. Vanavond nog twee zulke bloemkolen afgesneden, een tje gaat er morgen mee naar de Ardennen en het ander is voor de schoonzuster, ze moet ook de kippen voeren hé, voor wat hoort wat. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
aalterse-willy Geplaatst: 24 mei 2014 Geplaatst: 24 mei 2014 Passeer ik langs de bessenstruiken en zie ik daar toch wel een framboos staan lonken naar mij Ze heeft mijn bazinneke goed gesmaakt zegt ze Is wel heel vroeg vind ik om nu al rijpe frambozen te kunnen plukken. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Erny Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Mijn eerste aardbei uit eigen tuin, en de eerste aardbei uit buurmans tuin.
Connie Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Hier ook een mooie rode aardbei.Hij was heerlijk zoet Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
appelvrouw Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Noodles met asperges, venkelblad, radijsjes en blad en oerprei gewokt... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 weeeeer eens gebakken aardappeltjes met zelfmaak majo. Lekker slaatje van snijbiet, spinazie en amish deertongue en rucola met peterselie. Dan nog gewokte paarse peultjes met knoflook. ohhhh dat was echt goed Geen vlees of vis, te lui voor maar wel een paar gekookte eendeneieren bij de sla. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
geedee Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Frambozen en aardbeien als ontbijt en de laatste table gold van vorig jaar '; met lekkere hartige vulling als avondeten
Mari Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 ovenschoteltje met spinazie (met wat boursinkaas onder), aardappelpuree en zalm in het ene schoteltje, in het andere zitten hardgekookt eieren in schijfjes gesneden
Jane Doe Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Dat ziet er smakelijk uit.Wij eten verse sla en snijbonenstampot, zonder melk met bouillon.
HuubvG Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 (peultjes, erwten, oerprei, hh weegbree, bonenkruid)
thea Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Tuinbonentoppen met ei en kaas. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
RobO Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 pasta met tomaat, kool, balletje gehakt, ijs met VIER aardbeien uet toe..
Connie Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Lasagne met spinazie en Griekse yogurt met rabarber compote. Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Aanbevolen berichten