Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2


Jorg

Aanbevolen berichten

gebakken venkel metonze nieuwe frieslander patatjes gebakken venkel eerste maal ben benieuwd hoe hij gaat smaken wacht nog op manlief om te eten

zal het laten weten ik heb hem gebakken in de pan met lookboter 5 min dan room erover daarna in een ovenschoteltje gedaan parmesaanse kaas eroven en 30 min de oven in op 200 gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bloemkool met kaassaus en speklappen. En een paar dagen hiervoor een bloemkoolsoepje met blauwe kaas, tip van Erny.

 

Nu even we vanavond nog een ovenschotel met bloemkool en (varkens)gehakt en aardappel, en dan zijn de bloemkolen op. Er ligt nog wel wat in de vriezer... maar dat is niet veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste van de "annanastomaten" (zaadjes niet uit een zakje maar uit een tomaat ) ...wat kleuren ze mooi en ik vind ze lekkerder dan al mijn andere tomaten....tot nu toe....deze is een blijvertje(zolang de voorraad strekt ).

 

PICT7971a82691404753677.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 4 bietjes met Zeelandse spinazie uit de tuin gehaald. Deze ga ik schoon maken en ga er een bieten spinazie salade van maken met wat zilveruitjes, en een lekker mosterd sausje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond chinese tomaten soep ( eigen recept ) met de ui, knoflook, tomaten, citroengras van eigen tuin.

Daarbij een Hollandse rode bieten salade met spekjes ( sjalot, bieten en aardappelen eigen tuin )

En stokbrood met kruidenboter ( tijm, bieslook, peterselie en knoflook uit eigen tuin )

 

morgen idem trouwens, ik heb ook weekend...

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

aardappeltjes uit de oven met olijfolie, kruiden en knoflook. Aardappeltjes zelf gekweekt in een grote mand. Omdat ze wat klein waren, veel formaat knikkers heb ik ze in de oven gedaan met schil en al. Knoflook kwam ook uit de tuin. Het was heerlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een heerlijke wokschotel met zwarte paprika, groene- en gele courgette, aubergine, wat sperzieboontje, aangevuld met waspeentjes en wat ui. Daardoor een lekkere currypasta van de AH, wat crème fraiche en wat yoghurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...