Jump to content

Pompoenen voor diervoeder

Jorieke123

Recommended Posts

• 3 weeks later...
  • 2 months later...

Nou echt keihard zijn ze niet gegaan, die planten. Ze hadden wel druppelslangen bij de basis van de plant, maar de slingerende slierten vonden het toch wel erg droog. We hebben wel een enkele keer gesproeid ook. Maar dat maakte weinig verschil eigenlijk. Ik zie al wel leuk wat gekleurde ballen liggen hoor, dus zielig zijn we niet ;) Maar ik had er meer van gehoopt. Gelukkig stond er vooral laag knopkruid als onkruid, geen hoge Canadese fijnstraal. Dat scheelt straks met door het veld lopen om te oogsten. 

IMG_3404.jpg

IMG_3406.jpg

• Like 1

Giga-gaas.nl

Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! 

moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ 

• 4 weeks later...

@jootje heeft net geholpen met het oogsten van alle pompoenen! Het begon wat te miezeren maar ze ging gewoon door hoor! Hier zie je een heel rijtje liggen, langs het hek in het midden van de foto :D Ik ben in het rood, Jootje in het blauw :lol:

Meer foto's volgen. (als je op deze foto klikt dan krijg je een iets grotere te zien)

DJI_0600.JPG

Giga-gaas.nl

Zo leuk was het!  Ik roep al jaren dat ik ooit een veld vol met pompoenplanten wil.  Ga ik niet doen, zou niet weten wat ik ermee moet. 
Maar dit kwam wel het dichtst bij mijn wens!  Zo leuk, al die pompoenen, de verschillen ook!  Sommige ook aan/opgevreten door stomme beestjes, maar buiten die toch zo’n 150-160 pompoenen!  ( verbeter me eventueel maar, Jorieke) 

Te leuk dus! 😊

• Like 2

IMG_6935.JPG

IMG_6937.JPG

Aardig wat vraat inderdaad helaas, we konden meerdere pompoenen zo over het hek gooien bij de varkens. En dan hebben we er nog wat in een plastic ton gedaan omdat die deze week gevoerd moeten worden omdat ze zo aangevreten waren. 

IMG_6934.JPG

Na heel wat zeulen ligt bijna alles hier in de kelder:

IMG_6944.JPG

IMG_6945.JPG

• Like 5

Giga-gaas.nl

• 2 months later...

We voeren de pompoenen aardig hard op. Er waren er meerdere die nog maar net op te tillen waren omdat ze al zo zacht waren door een plekje o.i.d. die we niet gezien hadden. En de rest gaat gewoon hard op omdat de ossen er ook graag van eten en die lummels werken zo een paar emmers met pompoensnippers weg nu ze zo groot zijn! 

Giga-gaas.nl

• 5 months later...

Daar gaan we weer! 

Dit jaar hebben we geen mest van de koeien van de buurman, maar van eigen koeien! 

IMG_4329.jpg

IMG_4345.jpg

IMG_4333.jpg

IMG_4344.jpg

IMG_4331.jpg

Dit jaar leggen we er ook geen druppelslangen bij, want we hebben nieuwe vaste sproeiers die we wat vaker aanzetten als het weer zo'n droge zomer wordt. We hebben er voor nu nog maar weer wat gaas omheen gezet, zodat de konijnen niet alles slopen. 

• Like 2

Giga-gaas.nl

• 1 month later...
  • 2 weeks later...

Ha nee, die hebben we even niet nodig gehad nee :) Maar goed: de pompoenen groeien nou nog niet echt, ondanks de vele regen. Misschien dat de grond te hard aan is gestampt door ossen deze winter? Ik weet het niet...

Giga-gaas.nl

• 4 weeks later...
  • 1 month later...
Ha nee, die hebben we even niet nodig gehad nee  Maar goed: de pompoenen groeien nou nog niet echt, ondanks de vele regen. Misschien dat de grond te hard aan is gestampt door ossen deze winter? Ik weet het niet...
Hmmm, dat kan maar zou me verbazen. Ik heb pompoenen gezet op 't stuk waar paarden stonden en de grond is sws erg hard. Wel heel vruchtbaar wat resulteerde in een idioot grote oogst.
  • Like 1

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”