jootje Posted June 27, 2022 Share Posted June 27, 2022 Zo leuk..zoveel! Staan ze er nog half oktober? 😊 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 27, 2022 Author Share Posted June 27, 2022 Hm, weet ik niet... vorig jaar hebben we eind september geoogst zie ik. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 13, 2022 Author Share Posted July 13, 2022 1 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 20, 2022 Author Share Posted September 20, 2022 Nou echt keihard zijn ze niet gegaan, die planten. Ze hadden wel druppelslangen bij de basis van de plant, maar de slingerende slierten vonden het toch wel erg droog. We hebben wel een enkele keer gesproeid ook. Maar dat maakte weinig verschil eigenlijk. Ik zie al wel leuk wat gekleurde ballen liggen hoor, dus zielig zijn we niet Maar ik had er meer van gehoopt. Gelukkig stond er vooral laag knopkruid als onkruid, geen hoge Canadese fijnstraal. Dat scheelt straks met door het veld lopen om te oogsten. 1 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 15, 2022 Author Share Posted October 15, 2022 @jootje heeft net geholpen met het oogsten van alle pompoenen! Het begon wat te miezeren maar ze ging gewoon door hoor! Hier zie je een heel rijtje liggen, langs het hek in het midden van de foto Ik ben in het rood, Jootje in het blauw Meer foto's volgen. (als je op deze foto klikt dan krijg je een iets grotere te zien) Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted October 15, 2022 Share Posted October 15, 2022 Zo leuk was het! Ik roep al jaren dat ik ooit een veld vol met pompoenplanten wil. Ga ik niet doen, zou niet weten wat ik ermee moet. Maar dit kwam wel het dichtst bij mijn wens! Zo leuk, al die pompoenen, de verschillen ook! Sommige ook aan/opgevreten door stomme beestjes, maar buiten die toch zo’n 150-160 pompoenen! ( verbeter me eventueel maar, Jorieke) Te leuk dus! 😊 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 15, 2022 Author Share Posted October 15, 2022 Aardig wat vraat inderdaad helaas, we konden meerdere pompoenen zo over het hek gooien bij de varkens. En dan hebben we er nog wat in een plastic ton gedaan omdat die deze week gevoerd moeten worden omdat ze zo aangevreten waren. Na heel wat zeulen ligt bijna alles hier in de kelder: 5 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted October 15, 2022 Share Posted October 15, 2022 Geweldig... wat een oogst! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted October 15, 2022 Share Posted October 15, 2022 Vruchtbare oogst, volgend jaar staat een pompoenveldje in de planning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted December 16, 2022 Author Share Posted December 16, 2022 We voeren de pompoenen aardig hard op. Er waren er meerdere die nog maar net op te tillen waren omdat ze al zo zacht waren door een plekje o.i.d. die we niet gezien hadden. En de rest gaat gewoon hard op omdat de ossen er ook graag van eten en die lummels werken zo een paar emmers met pompoensnippers weg nu ze zo groot zijn! Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 27, 2023 Author Share Posted May 27, 2023 Daar gaan we weer! Dit jaar hebben we geen mest van de koeien van de buurman, maar van eigen koeien! Dit jaar leggen we er ook geen druppelslangen bij, want we hebben nieuwe vaste sproeiers die we wat vaker aanzetten als het weer zo'n droge zomer wordt. We hebben er voor nu nog maar weer wat gaas omheen gezet, zodat de konijnen niet alles slopen. 2 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted May 28, 2023 Share Posted May 28, 2023 Veel succes met de pompoenen! 😊😉 En wat die konijnen betreft….de buks of de pan! 😱🤪 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 29, 2023 Author Share Posted May 29, 2023 Het zijn 88 planten trouwens. 1 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted May 30, 2023 Share Posted May 30, 2023 Mooi zeg met eigen mest! Welke soorten heb je in die 88:planten? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 30, 2023 Author Share Posted May 30, 2023 Een naaktzadige (Penelopa), Potkin Small F1, Triamble, en verder wat standaard oranje spul van de Welkoop: Van die kleinere ronde (al dan niet Uchiki Kuri) en een wat grotere soort. 1 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted June 1, 2023 Share Posted June 1, 2023 Oh, die gespikkelde zwanen wilde ik kopen. Eigenlijk alleen vanwege de naam. Maar als zelfs de varkens ze niet lusten... 1 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 23, 2023 Author Share Posted July 23, 2023 Nou een paar planten gaan nu wel aan de gang maar de meeste zijn nog erg sneu! Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted July 24, 2023 Share Posted July 24, 2023 Die gaan inderdaad niet hard. Raar seizoen weer hoor. Twee pompoenen gaan snel bij mij, maar de rest…… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSDG Posted August 3, 2023 Share Posted August 3, 2023 Sproeier nog aan moeten zetten @Jorieke123? 🤣 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 5, 2023 Author Share Posted August 5, 2023 Ha nee, die hebben we even niet nodig gehad nee Maar goed: de pompoenen groeien nou nog niet echt, ondanks de vele regen. Misschien dat de grond te hard aan is gestampt door ossen deze winter? Ik weet het niet... Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted August 29, 2023 Share Posted August 29, 2023 Mijn moestuin is weer eens een bushbush tuin en wordt helemaal overwoekerd door twee gigiant pompoen plantjes. 3 Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted September 1, 2023 Share Posted September 1, 2023 Fijn dat ie zijn eigen bankje heeft 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 26, 2023 Author Share Posted October 26, 2023 Een beetje een overbelichte foto... maar dit is onze pompoenoogst: 2 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted October 27, 2023 Share Posted October 27, 2023 Ha nee, die hebben we even niet nodig gehad nee Maar goed: de pompoenen groeien nou nog niet echt, ondanks de vele regen. Misschien dat de grond te hard aan is gestampt door ossen deze winter? Ik weet het niet...Hmmm, dat kan maar zou me verbazen. Ik heb pompoenen gezet op 't stuk waar paarden stonden en de grond is sws erg hard. Wel heel vruchtbaar wat resulteerde in een idioot grote oogst. 1 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts