Ga naar inhoud

Leeftijdsopbouw leden moestuinforum

In welke leeftijdscatogorie val jij  

618 leden hebben gestemd

1. 1. In welke leeftijdscatogorie val jij

• 20 jaar of jonger
      51
    • 21 t/m 25 jaar
      76
    • 26 t/m 30 jaar
      111
    • 31 t/m 35 jaar
      79
    • 36 t/m 40 jaar
      77
    • 41 t/m 45 jaar
      66
    • 46 t/m 50 jaar
      53
    • 51 t/m 55 jaar
      44
    • 56 t/m 60 jaar
      27
    • ouder dan 60 jaar
      36

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wat leuk om te lezen dat er hier ook mensen zijn van onder de 30 en zelfs 20 die moestuinieren LEUK vinden....dacht dat we hier allemaal van die ouwe hippies waren...... (ben 45)

Geplaatst:

Ik heb net alles over dit topic zitten lezen, ik had eigenlijk verwacht dat er meer 60 plussers zouden zijn, dan jongeren. zal er inderdaad ook mee te maken hebben dat 60 plussers minder vaak achter een pc zitten. ( die zitten in die tuin natuurlijk). Vind het wel heel gaaf dat er zoveel jongeren zijn die moestuinieren. Ik geloof wel dat het( tuinieren) op de een of andere manier doorgegeven moet worden door iemand in je omgeving. Ook wij hadden thuis een groente tuin. Waar ik overigens geen interesse voor had .Dat kwam pas veel later. Later ook geen plek voor een groentetuin gehad. Sinds een maand of 9 wonen wij in een ander huis, en hebben we wel ruimte voor een stukje tuin ( 3 x 4 meter) waar ik dan ook gelijk begonnen ben. En nu.....ben verslaafd geloof ik, heerlijk om gewoon te rommelen in die tuin, om alles te zien groeien. Ik ga volgende week een weekje weg.....weet nu al dat ik dat gerommel in die tuin ga missen! Mijn kids vinden het erg leuk ( voor mij) wat ik met de tuin doe, ik zie het ze zelf voorlopig nog niet doen, maar heb goede hoop voor de toekomst! O, ja ben van bouwjaar 62!

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Leuk dat veel mensen hier wel een verhaal hebben hoe ze aan het moestuinieren zijn geslagen.

Bij mij in de familie heeft alleen mijn zus een komkommerplant en een paprikaplant van mij staan. Voor de rest niemand.

Ik ben echt een vreemde eend in de bijt wat dat betreft. Toen ik aan m'n broer, zus en ouders vroeg of ze aardbeienplantjes wilden hebben schoten ze allemaal in de stress hoe ze dat dan moesten verzorgen en ze hadden er geen plaats voor etc.

Volgens mijn moeder was haar broer wel gek van tuinieren, die nam in het voorjaar alle slaapkamervensterbanken in bezet vanwege het voorzaaien. Dit heb ik tot voor kort nooit geweten dus misschien is het wel iets genetisch?

Ook ik ben trouwens zo'n 'jongere', hoewel ik met 23 jaar hier zo te zien al lang niet meer de jongste ben .

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Geplaatst:

Ha ik blijk bij de kleinste groep tot nu toe te horen! Ik heb niet alles gelezen, maar ik begrijp dat de "oudjes" in de minderheid zijn. Ouderpower!!!

Het is waar dat veel generatiegenoten niet "aan de computer doen". Daarvoor in de plaats lezen ze tijdschriften en boeken!

Ik heb het moestuinvirus niet van mijn ouders, mijn vader haatte zelfs de tuin, en mijn moeder had talent alle kamerplanten onmiddellijk te laten dood gaan. We gaven haar altijd nep-planten op Moederdag. Mijn grootvader was tuinder, in het Westland, mijn vader moest traditiegetrouw meewerken, en heeft zodra hij een eigen huis had de boel laten bestraten en alle tuingereedschap verbrand

Maar het bloed kruipt waar hij niet gaan kan, ik wilde al jong plantjes, het is voor mij zelfs een soort eerste levensbehoefte, bijna nog voor eten: tuinieren voor de "heb" . Als kind logeerde ik bij tantes in Poeldijk en bracht zomers door in de kas onder de druiven. Daar is het begonnen geloof ik. Mijn zussen planten wel eens een bessenstruikje, mijn broer heeft de genen van mijn moeder.

Het vakantiehuis in Frankrijk vervulde een grote wens van mij: een eigen tuin. En zo kochten wij een ruïne, en leeft Lie zich uit in huis en ik in de tuin...een ideale combinatie!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Ah, die poll had ik nog niet ingevuld.

Whaa ik hoor ineens bij de categorie 31-35. Hmmm waar blijft die tijd? Ben 31 en alweer bijna 32.

Mijn vader heeft een groentetuin en heel vroeger hadden we er ook al 1.

Ik heb nu een stuk van 2 are.

Vorig jaar begon het enorm te kriebelen. Ik wil ook, ik wil ook. En wat duurt het nog lang voor ik met de FPU ga..dus waarom eigenlijk niet gewoon NU!!

Nou, zo is het dus begonnen en het is de beste beslissing van dat moment geweest! Mijn tuin is echt super! En kan me al niet meer voorstellen dat dat er ooit niet was

Geplaatst:

ik ben ondertussen van catagorie gewijzigd, kan dit meegenomen worden....? Niet dat het veel uitmaakt in %

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

is moestuinieren echt een trend aan het worden?

bij ons op de nutstuin staan 6 jonge meiden (van rond de 23) op de wachtlijst....

die arreme oude kereltjes hier krijgen straks van al dat jonge vlees nog een hartaanval

Geplaatst:

Ja, ja, ... oud wordt nieuw.

Je ziet dat op vlak van mode, eten (vergeten groenten), breien is terug in, ...

Heb jij ook op het einde van je loon nog een stukje maand over?

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Ach waar blijft de tijd,..?

Ik stam nog uit de tijd dat er nog geen aubergine's bij de groeteboer te koop waren, sinaasappels kwamen uit een heeeeeel erg ver land, Ik was 10 toen ik de ☺ eerste rode paprika in de winkel zag liggen,..broccolie bestond nog niet. We droegen gebreide hempjes ,.. brrrrrrr,,.......krijg er nog jeukbulten van.

We reden Puch met hoog stuur zonder helm

We luisterden, The Stones, Janis Joplin, Bob Dylan, The Byrds, Manfred's man Earthband,...Moody Blues, Deep Purple,.. Woodstock was the place to be. Krijg weer Flash Back's

Maar oud, ikke ? Neuuu !

Geplaatst:

Das een goeie Helly, waarschijnlijk stikt het hier op forum van de "'oudjes"' die steeds

""vergeten"" de poll in te vullen.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Woodstock, Moody Bleus, Bob Dylan, etc, vreselijk herkenbaar maar niet erg, was gewoon een fijne tijd met zeker super muziek voor mensen die er mee opgroeiden.

Ik kan me nog herinneren dat een oude man in ons dorp altijd sprak over "die rattenkoppen".

Naderhand bleek hij het te hebben over die langharige Beatles. Oude hap.

Enkele jaren (gevoelsmatig) geleden zat ik nog in de middenmoot, nu gaan we al richting de ouderen.

Zeker als je de opbouw op het forum ziet, super dat er zoveel jongeren met handen en voeten in/op aarde staan.

Geeft weer hoop voor de toekomst, er zijn straks nog mensen die weten dat de sla niet alleen bij de super in de schappen groeit.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Val met m'n, nu nog, 29 jaar in de meest vertegenwoordigde categorie. Had wel gedacht dat er vooral veel ouderen zijn, maar goed, die zijn waarschijnlijk niet zo massaal online.

Geplaatst:

Nog weinig veertigers die zich hier melden?! Zijn we een vergeten catergorie? Met m'n 44 jaren ben ik niet meer piep, maar m'n moestuinervaring is wel heel piep...

Tuinieren heb ik echt van m'n moeder geleerd. Zij heeft heel veel tijd in de tuin doorgebracht en doet dat nog. De keren dat ik thuis kwam en mijn moeder in nachtpon en op blote voeten in de tuin bezig zag zijn niet te tellen!!!

Mijn moeder is echt een bloemen en struiken tuinier. Zelf was ik dat tot voor kort ook! Mijn eerste tuinstappen bevallen mij prima. Vandaag zag ik hazen in het land lopen, dus ook zij vinden het leuk (grommm). Daar moet ik nu dus snel wat op verzinnen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...