Tibs Geplaatst: 14 april 2013 Geplaatst: 14 april 2013 Een paar betonnen platen bij elkaar gezet om zo een composthoop/bak te maken. Nu heb ik nog wat platen over om de scheiding moestuin/tuin wat duidelijker te maken. Ook vol bewondering gekeken naar de radijsjes die al trots hun blaadjes boven te grond tonen!
Theepot Geplaatst: 14 april 2013 Geplaatst: 14 april 2013 Verwonderd zitten kijken naar de ongelovelijke groei van de meloen. Had hem buiten gezet en je zag echt een uitloper groeien. http://fluitjesnieuweleven.blogspot.nl/
jeanne-heijmans Geplaatst: 14 april 2013 Geplaatst: 14 april 2013 Hoi theepot,meen je dat nu! had jij de meloen echt al buiten gezet? dan ben ik toch te voorzichtig denk,moet ik er wel bij zeggen dat het zonnetje hier pas om 17.00 uur echt door kwam.
Theepot Geplaatst: 15 april 2013 Geplaatst: 15 april 2013 Heb de meloen in de avond weer binnen gehaald hoor. Dat durf ik nog niet aan. Maar vanmorgen weer lekker naar buiten samen met de aardbeienplantjes, de afrikaantjes en de slabak. Hoop dat ze daar lekkervan doorgroeien. Maar in de avond weer op tijd naar binnen. Maar zag wel dat de meloen het erg fijn vond in het zonnetje. En we hadden vanaf een uur of twee het zonnetje. Toen issie ook pas naar buiten gegaan. http://fluitjesnieuweleven.blogspot.nl/
Sovreze Geplaatst: 15 april 2013 Geplaatst: 15 april 2013 Vandaag was onkruid-dag. Vanochtend begonnen, tot het ging regenen rond een uur of 14:00. Toch al gauw 5 emmers opkomend gras, hondsdraf, paardenbloem/sla en ander grut eruit getrokken. Het eerste jaar zal het wel een behoorlijk klusje blijven, gezien de boel als overwoekerd veldje is gefreesd zonder eerst te ploegen. Maar ach, het houdt je bezig. Ik was eigenlijk best vlot klaar. Tevens de oude frambozen uitlopers en de dode braamtakken weggeknipt en een groot deel van de guldenroede weggehaald. Ik weet alleen nooit waar ik die prut moet laten....
appelvrouw Geplaatst: 15 april 2013 Auteur Geplaatst: 15 april 2013 Is een composthoop niets voor jou? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 15 april 2013 Geplaatst: 15 april 2013 (aangepast) kamille kervel andijvie nr 5 geplant, zolderplantjes naar de schuur verhuisd om af te harden, tomaatjes water gegeven, dat wordt morgen enten als ze zo door gaan stapelmuurtje gemaakt van stenen-die-over-zijn, stukje terras bijgelegd, heul diep nagedacht over de rest van het terras en toen toch maar de krant gaan lezen aardpeer gerooid en gewassen, nu nog in de oven... uhm wordt de bakpan ivm tijd 15 april 2013 aangepast door Gast
Sovreze Geplaatst: 15 april 2013 Geplaatst: 15 april 2013 Is een composthoop niets voor jou?Ik heb een composthoop, maar is een grote hoeveelheid onkruid daarop wel wenselijk?
RobO Geplaatst: 15 april 2013 Geplaatst: 15 april 2013 heul wenselijk, als er maar geen zaden in zitten, als het veel groen is even mengen met wat bruin
Tibs Geplaatst: 15 april 2013 Geplaatst: 15 april 2013 De radijsjes uitgedund. Hopelijk morgenavond goed weer, dan kan ik het gras eens afdoen.
Sovreze Geplaatst: 15 april 2013 Geplaatst: 15 april 2013 heul wenselijk, als er maar geen zaden in zitten, als het veel groen is even mengen met wat bruinMooi
appelvrouw Geplaatst: 15 april 2013 Auteur Geplaatst: 15 april 2013 Ik gooi zelf er de zaden ook op, en heb dan ook veel onkruid..( had ik al omdat ik goudsbloem, koriander, dille enz ook laat uitzaaien in de moes) maar dat geeft mij niet altijd wat, want dan heb ik weer veel compost. Bovendien zet ik de compost regelmatig om en bereik ik aardige temperaturen. Op een bepaalde plek in de achtermoestuin vind ik al dat onkruid weer wel irritant, daar gooi ik dan ook geen compost. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jeanne-heijmans Geplaatst: 15 april 2013 Geplaatst: 15 april 2013 vanmiddag de grond overal losser gemaakt, tuinbonen groeien nu hard, weer vastgemaakt aan de bamboe stok. aardappels aangeaard.
Sovreze Geplaatst: 16 april 2013 Geplaatst: 16 april 2013 De hoop onkruid op de composthoop gekieperd Koolkragen geknipt uit restant vijverfolie, de rest als afdek over de composthoop gelegd. Kan het lekker broeien.Lege stukken geharkt, mais geplant, quinoa en rode bietjes gezaaid, diverse kruiden geplant, 'kerstpakket' insectenhotel aan de kas geschroefd achter een bessenstruik, het restant (jaja, een klomp van 40 bij 40 cm pff) van de guldenroede uitgespit en de hoek van de frambozen opgekuisd. Tot slot nog netten over de kooltjes gespannen. De eerste groene puntjes in de gezaaide rijtjes heb ik al gespot
jvdh Geplaatst: 16 april 2013 Geplaatst: 16 april 2013 Nogal wat smeerwortel neergeploft in hoekjes die ik nauwelijks gebruik, hoor dat het hele goed in de compost is!
Helly Geplaatst: 16 april 2013 Geplaatst: 16 april 2013 Eindelijk weer wat in de tuin kunnen doen. Met als resultaat dat m'n rug nu zeer doen en ik vannacht ga merken wat t met mijn armen heeft gedaan De Welsh Onion verplant, kiezels rond de aardbeienpiramide gelegd, de komkommertrellis vastgemaakt, de smalle ruimte naast de schuur opgeruimd en daar de losse stenen opgestapeld, met stoeptegels gesjouwd (komen onder de waterton), een stuk opnieuw 'bestraat' (lag hobbel de bobbel) en een gat gegraven waardoor ik erachter kwam dat er veel kapotte stenen onder de grond zitten waar ik mijn tomaten wil hebben. Dat wordt dus nog meer ploeteren. Houdt t dan nooit op met al die tegels en stenen? Good things come in small packages
Bit Geplaatst: 16 april 2013 Geplaatst: 16 april 2013 1e rijtje zomerprei gezet. De Phacelia zaailingen tussen de nu snelgroeiende spinazie uit zitten peuteren ( heerlijk zo'n groenbemester van het vorige jaar ( nooit meer in het zaad laten komen ! )) De Phacelia tussen de knoflook en de uien gewied. Alles doet het prima. 2e serie bloemkolen maatje groter pot gegeven. Ze gaan wel op de tuin , maar wil nog even wachten , ben nog niet zover. Broccoli en spitskool en rode kool ook. Wat tomaten maatje groter gegeven.De dahlia knollen uit de winterberging gehaald. Staan in de turf buiten , morgen wellicht. De aarbeien gemulcht met compost, Ow ja. Eindelijk eens die rare braam gezet. Uitproberen. Nog nooit gehad. Rubus arcticus. Ding van 3x niks ( ik heb er 3 gehaald ), weet ik wel, maar ken hem niet van eigen ervaring. Dus dat ga ik meemaken. Roos 'Constancy Spry' geplant. tegen tuinhuisje aan, 2 meter van de al eerder gepote 'Etoile de Hollande' Die hoek krijgt 5 rozen. Morgen de rest.
Barca4ever Geplaatst: 16 april 2013 Geplaatst: 16 april 2013 Mijn pompoenplantje staat er vandaag zo bij. Vanaf wanneer moet deze buiten in de volle grond geplant worden?
Erny Geplaatst: 16 april 2013 Geplaatst: 16 april 2013 Dit topic heet: "Wat heb je vandaag in de tuin gedaan?" Voor de vraag: "Wanneer kan de pompoen naar buiten?" kan je beter nieuw topic openen of in een oud topic je antwoord opzoeken. Dan is het later ook beter terug te vinden.Bijvoorbeeld hier:post144034.html?hilit=courgette%20buiten#p144034 Voor courgette en pompoenen geldt hetzelfde.
Indy Geplaatst: 16 april 2013 Geplaatst: 16 april 2013 de kruidentuin gevuld,manlief heeft er een mooi dambord van gemaakt.
Agnetha Geplaatst: 16 april 2013 Geplaatst: 16 april 2013 Haha wat grappig dat dambord. Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!
Theepot Geplaatst: 16 april 2013 Geplaatst: 16 april 2013 Onkruid gewied. Ja dat moet helaas ook gebeuren. Zag wel dat er uitjes omhoog komen. Zelf gezaaide uitjes maar ook de pootuitjes komen op. http://fluitjesnieuweleven.blogspot.nl/
RobO Geplaatst: 17 april 2013 Geplaatst: 17 april 2013 de kruidentuin gevuld,manlief heeft er een mooi dambord van gemaakt toch wel dammen voor beginners...
Berry Geplaatst: 17 april 2013 Geplaatst: 17 april 2013 Leuk zo'n creatief dambord in je tuin! Ik ga vandaag een stukje grond omspitten, aardappels poten, paprika's verhuizen naar een grotere pot, tomaten verhuizen naar de kas. Dus ik ga maar snel beginnen! http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl
Aanbevolen berichten