appelvrouw Geplaatst: 6 juni 2013 Auteur Geplaatst: 6 juni 2013 Het is hier ook vallen en opstaan zeg. Nu is het 28 graden in mijn achtertuin..van de week nog 8 graden en de kachel aan. Het is mij te heet eigenlijk. Aardbeien afgedekt met anti-vogel gaas..kamillebloemen geoogst. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
harmony Geplaatst: 6 juni 2013 Geplaatst: 6 juni 2013 Geschoffeld, paksoi en peterselie gezaaid, net als snijbonen, spinazie en rucola.Alle uitgezette zaailingen van bloemen water gegeven, net als de planten in het kasje. In de schaduw gezeten en geluisterd naar het geroezemoes van alle insecten, kopje koffie erbij genomen, nu nog wat vaste planten in potten zetten en straks na het eten nog weer her en der met de gieter/tuinslang langs.
Jenneke Geplaatst: 6 juni 2013 Geplaatst: 6 juni 2013 Beetje gegieterd, raapsteeltjes gezaaid en me verwondert over hoe alles groeit En tegen m'n zus geroepen: "Oh, er begint zich een courgetje te vormen en oh er zitten knopjes in de paprika En ook nog de snijbiet uitgedunt.En de eerste radijsjes gesnoept
Bit Geplaatst: 6 juni 2013 Geplaatst: 6 juni 2013 Veel geschoffeld in de warmste zon. Heerlijk ! En zo lekker makkelijk op die manier.Een tuinboon omgeschoffeld.( Het is mij al weer bijna te warm eruuuugh )Laatste tomaten in de tuin gezet. Alles staat nu óf binnen in het kasje, óf op de tuin.Heel wat stekken staan maken van een aantal vaste planten. Zonnebloemen uitgepoot. Bladbemesting aan een aantal dingen gegeven ( vanmorgen vroeg )
Kassiopei Geplaatst: 6 juni 2013 Geplaatst: 6 juni 2013 Niet zo gek veel gedaan, lekker wezen wandelen.Vanavond nog het laatste gezaaid, de mimulus.In de volle grond, en in potjes. Als het buiten ook opkomt, is het eigenlijk zonde van het zaad, dat zijn zo van die dilemma's, maar ik wil toch weten hoe dat gaat.Morgen een indeling maken voor de bloemen en gaan planten.
janita Geplaatst: 6 juni 2013 Geplaatst: 6 juni 2013 onkruid wieden, onkruid wieden en nog meer onkruid wiedenn
malouis Geplaatst: 6 juni 2013 Geplaatst: 6 juni 2013 De winterpeen opnieuw gezaaid (was helemaal niet opgekomen, dus ik heb maar nieuw zaad gehaald), en omdat het gaas er dus toch even af was gelijk maar wat onkruid gewied. En nog 8 ijsbergslaatjes tussen de bonenstaken gezet.
kenbeimer Geplaatst: 6 juni 2013 Geplaatst: 6 juni 2013 Flink lopen onkruid trekken, aardappel opslag verwijder en de boel water gegeven. Misschien word ik de voortuin toch nog baas. Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
jeanne-heijmans Geplaatst: 6 juni 2013 Geplaatst: 6 juni 2013 water en nog eens water gegeven,en mij verwonderd hoe alles nu groeit met dit mooie weer. tuinbonen worden steeds langer en dikker,zo leuk.
Berry Geplaatst: 7 juni 2013 Geplaatst: 7 juni 2013 Heerlijk dit weer, vooral water geven. De laatste tomaten en aubergines in een pot gezet. Wat onkruid gewied. De aardappels aangeaard.Dadelijk een paar ananaskersen in de tuin gaan zetten. En vooral genieten van hoe alles bloeit en groeit onder het genot van een cappuccino! http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl
Katja1604 Geplaatst: 7 juni 2013 Geplaatst: 7 juni 2013 Vandaag tot nu toe nog niks gedaan, maar een beetje onkruid wieden zal ik vanmidag nog wel doen.Gister, samen met mijn nicht, onze moestuin gefreesd, 160m2 droge klei, wat een werk.
Sovreze Geplaatst: 7 juni 2013 Geplaatst: 7 juni 2013 Morgen weer, vandaag even niet. Het is me echt te warm.
Erny Geplaatst: 7 juni 2013 Geplaatst: 7 juni 2013 Knipperde knipperde knipperde knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knipperdeknip... knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip knip KNIP!!! Het gras rond de bakken en op de paden gekortwiekt met het kantenknippertje. Alleen met rechts dus. Helaas kan ik de heggeschaar nog niet gebruiken... dus dan maar zo... Voelde me op gegeven moment wel net Erny Scissorhand... En het was ook nog eens bloedheet op de broeierige tuin... pfffffff....
greetje Geplaatst: 7 juni 2013 Geplaatst: 7 juni 2013 zo erny,dat handknippertje was dus helemaal geknipt voor jou kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Bit Geplaatst: 7 juni 2013 Geplaatst: 7 juni 2013 gewied gewied, en pispotten getrokken uit de heg. Laatste aardbeien in het stro gelegd.
Kassiopei Geplaatst: 7 juni 2013 Geplaatst: 7 juni 2013 Weer wat plantjes erin, hartgespan, maskerbloem en nog extra lathyrus.Stapstenen gelegd en het eerste kopje thee van verse vlierbloesem gedronken.
roosmarij Geplaatst: 7 juni 2013 Geplaatst: 7 juni 2013 Ja!! de vlier bloeit hier ook sinds vandaag!! Dus tijd voor vlierbloesemsiroop en aanverwanten Verder: water gegeven, water gegeven, water gegeven.... De potplantjes hebben dorsh Marijke. Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
lupos Geplaatst: 7 juni 2013 Geplaatst: 7 juni 2013 Water gegeven, nieuwe courgette plantjes geplant ( sommige waren weer de grond ingekropen door't slechte weer genieten van het mooie weer!
Jenneke Geplaatst: 8 juni 2013 Geplaatst: 8 juni 2013 Hier en daar wat water bij gegoten vooral bij de courgettes en een fotootje gemaakt van mijn allereerste courgettebloem, waar ik dus hartstikke trots op ben want alle vijf mijn gezaaide planten doen het nog steeds geweldig ondanks de eigenlijk te kleine potten
Bit Geplaatst: 8 juni 2013 Geplaatst: 8 juni 2013 Geschoffeld. Sperziebonen gepoot en nieuwe gelegd. Sla soortjes bijgepoot. Voor het eerst de Delphiniums water gegeven. Die stonden in te storten in de zon en wind. M'n 'bloemenweide' gemaaid. De buurvrouw vond dat er te veel onkruid in stond.
HuubvG Geplaatst: 8 juni 2013 Geplaatst: 8 juni 2013 Kippenren moet in juli klaar zijn, nu eerst de schutting herstellen, schrikdraad voor katten boven de schutting spannen, dat was het plan. Vandaag en morgen poot aan met deze klus. Huistuin en thuiskas alleen watergegeven, de borders buiten ook.
Indy Geplaatst: 8 juni 2013 Geplaatst: 8 juni 2013 Alle bakken bewaterd,gortdroog zijn ze steeds.Een ienieminie zoethoutplantje in volle grond gezet.
RobO Geplaatst: 9 juni 2013 Geplaatst: 9 juni 2013 bonen uitgeplant met hulp van kleindochter (4) en oudtante (80) heermoes uitgetrokken...die door kleindochter weer snel werd geplant zoals ze net geleerd had bij de bonen daar wordt je toch blij van, niet waar?
Erny Geplaatst: 9 juni 2013 Geplaatst: 9 juni 2013 Gisteren alle tomatenplanten, en wat ander groen gespuis, naar de tuin gebracht met Buurman R. en zijn auto.Staan nu met z'n allen in het huisje omdat het buiten toch nog wel ff te hard waait en koud is voor die lange slungels. Verder vandaag 4 kruiwagens met mest geschept en verspreid op aanstaand tomatenland. En begonnen met het zeven van de bultgrond die er bovenop gaat. Nu 2 kruiwagens gedaan... nog stuk of 10 te gaan. Is zwaar werk.Was voor vandaag wel weer even genoeg.
Bit Geplaatst: 10 juni 2013 Geplaatst: 10 juni 2013 De kolen kooi vandaag dan eindelijk eens gewied. 2 koolwitjes vrijgelaten die er in rondfladderden ( hoe komen die dingen daar nou in ?Zag ik dat er een klein bloemkooltje zit in een van de bloemkoolplanten. Wat bladeren toegevouwen en vastgezet met touw. Zag ook dat de broccoli al best ver is Geschoffeld. Water gegeven. Wat Andijvie bijgepoot. Herfstprei opgekuild weggezet om morgen te gaan poten. 3 rupsennesten uit de appels verwijderd. Kersenboompje uitgebonden. Rupsen uit de kruisbes gehaald.
Aanbevolen berichten