Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

niks, gefietst op Texel met fish en chips toe, superdagje (er zijn daar trouwens nog maar 0 moestuintjes volgens mij...gat in de markt? of gewoon teveel zoute wind?)

maar wel citroenboontjes en grauwe erwten gescoord

Geplaatst:

Gister alweer 4 kruiwagens vol gezeefde aarde geproduceerd en op het knoflooklandje gestort. Dit alles bij heerlijk zonnetje en temperaturen boven de 21 graden. Joepie, volgende keer kan de knoflook erin.

Daarna vleermuizen zitten kijken die er erg vroeg bij waren (18.30 uur) en heel hoog vlogen, is toch niet net als bij zwaluwen?

Daarna in het huisje knoflooktenen gesorteerd en voorbereid op hun volgende bestemming. Ruikt daar nu heerlijk!

Geplaatst:

Nog niks in de tuin wel in de keuken de pepers waren gedroogd en nu opgeschoond.

En gemalen och och

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Vandaag niets.

Gisteren iets te veel.

Geplaatst:

Vandaag de Zonnewortel er uit gehaald best wel veel .Wieden en nog eens wieden ,

Geplaatst:

Extra hok geplaatst, we zijn een konijntje rijker

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb vanmiddag een kip gered van haar zusjes. Deze kip liep met een bloedrode "baard" door de tuin..in haar eentje en bleek een wond te hebben waar de anderen aan pikten. Ik had toch al het idee dat deze kip de laatste tijd veel gepest werd. Nu mag ze even in het schuurtje bijkomen tot morgenavond..dan hoop ik dat de wond genoeg dicht is.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

oei, helpt een pleister niet? dan zien de anderen het niet meer?

hier gras gemaaid, snijbiet en tomaat geplukt, oerprei geplant, olijfkomkommer geknipt, framboos gejat, bladgeharkt

Geplaatst:
  • Auteur

Ik denk het niet rob, ze ruiken het toch..bloed hebben ze al geproefd vandaag. Het zou mogelijk moeten zijn er iets smerigs op te doen, ik las wel eens over een of andere olie, maar dat heb ik natuurlijk niet.

Geplaatst:

Uierzalf, is goed voor de wond en de andere blijven er van af.

Ik gebruik wel altijd de echte van Bogena

Geplaatst:

Nog wat ananaskers geplukt en de planten gesnoeid, sommige begonnen al af te sterven. Blad geveegd in brandgang en in het compostvat gedaan. Foto's gemaakt om t.z.t. mijn moestuinseizoen te kunnen updaten.

Buiten de tuin: even verderop woont een duivenmelker, wil proberen duivenmest van hem te krijgen voor in het compostvat. Al een paar keer aangebeld, niet thuis. Heb een briefje in de deur gedaan met mijn tel.nr., de aanhouder wint.

Geplaatst:
  • Auteur
Uierzalf, is goed voor de wond en de andere blijven er van af.

Ik gebruik wel altijd de echte van Bogena

Dank die ga ik zoeken

Geplaatst:

Heb je misschien propolisspray of zalf in huis Appelvrouw ? Dat werkt ook hardstikke goed Beterschap voor Kip

OT: Ik had mijn mm-bak de hele week onder plastic gehouden, maar nu er toch maar even afgedaan om water te geven Meteen even goed kijken of er nog rupsen inzitten voor mijn kippies.

Geplaatst:

De rest van de physalis peruviana opgeruimd en de bessen eraf gehaald, om binnen af te rijpen. Ik heb de planten aan stukken geknipt en over de tuin verspreid als mulch. Idem met de crosne. Ook daarvan het eetbare opgezocht. Ook een paar aardperen hetzelfde verhaal. Ze stonden in de weg, werden te groot of rommelig.

De compost in het compostvat omgewerkt met de spitvork, beneden wat eruit gehaald en bovenin gedaan.

De kas opgeruimd, alle paprika, peper, tomatenplanten eruit gehaald en naar de compost gebracht, een enkele peper geoogst, tomaten waren grotendeels aangetast door phyto. Binnen en buiten alle ruiten gesopt. Alle gereedschap eruit gehaald en naar de schuur gebracht.

Schuur opgeruimd en gesorteerd. Deze winter geen chaos in de schuur, ik wil overal bij kunnen. Ben zo iemand die graag van alles bewaart om ooit nog eens te kunnen gebruiken, dus het was een hele klus. Gereedschap met staalborstel afgedaan, moet nog een keer en daarna in het vet. Vieze handen klusje, doe ik een keer als ik eraan toe ben.

Geplaatst:

Euh.... Huub

Je hebt toch niet de wortels van de crosne over de tuin verspreid??

Geplaatst:

Eh ja...

Geplaatst:

M'n nieuwe landje gespit, net als gisteren, eergisteren, de dag daarvoor en de dag daarvoor ook. Pffff, karwei!! Maar had dat ook verwacht, ben heel blij met het goede weer deze week!

Het betreft grasland, dat al jaren niet bebouwd is geweest, vandaar een eenmalige diepe spitactie. De grond is aardig vast geworden!! Alle volgende seizoenen ben ik van plan met de spitvork te werken, zodat het bodemleven verder lekker zijn gang kan gaan en niet al te zeer beroerd gaat worden.

Overigens staat er een oude appelboom op het land, waar ik ruim omheen moet werken, dus een deel van de graszoden wordt gewoon omgezet en daarop ga ik komend voorjaar bakken zetten, zodat ik niet te diep hoef te gaan en de boom zijn wortels kan laten gaan waar hij wil. Ik kwam op 7 meter van de stam al stevige wortels tegen! De doorsnee van de kroon is ongeveer 5 meter... (ben niet zo heel goed in afstanden schatten, ook niet in meters en centimeters )

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Geplaatst:

Onkruid eruit gehaald.

Op het werk appels geplukt en val appels opgeraapt.

Toen zag ik ook nog een appelboom die voor een gedeelte over een heg groeide en in het naastliggende maisveld lagen allemaal appels die heb ik ook nog geraapt, waren flinke goudrenetten.

Geplaatst:

3 zwarte bessen struiken netjes bij elkaar in 1 rij gezet wel zo makelijk om straks in de zomer een net er over aan te brengen. Ze stonden op 3 verschillende plaatsen in de tuin.

Geplaatst:

Gisteren met mijn nichtje van 11:

Geschoffeld

In een leeg bed oude kippenmest met stro gewerkt, 1 bed afgedekt met oude jute zakken tegen onkruid (zakken waar de aardappels deels instonden, niet meer bruikbaar als zak want ze waren vergaan).

1 heerlijk scheef hobbelig tegelpad aangelegd met onze oude badkamerplavuizen

Wat platgelopen half lege bedden met de riek weer losgewerkt

Alle wormen onder veel gegiechel en gegruwel aan de kippen gegeven (ja ik weet ze zijn geweldig die wormen maar het krioelt er van bij mij dus een paar minder moet kunnen)

onkruid gewied

sla verzameld van wat er nog was: witlofblad, rucola,spinazie, veldsla en snijbiet.

Geplaatst:

De pepers die ik al binnen had staan geoogst voor een deel. Stuk of 20 en gelijk maar even aan draad gehangen.

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Geplaatst:

Zo vandaag even de koudebak opgeschoond. En nog even wat materiaal verankert. Voor de storm.

Geplaatst:

De zomerframboos een grotere pot gegeven, een grote metselkuip gevuld met turf voor de Amerikaanse blauwe bes die besteld is bij een volkstuincomplex.

Begonnen met gaas op maat te knippen voor op m'n lege bakken te leggen tegen de katten er staat nog één bak met wortels prei sla peterselie.

Appelboompje een andere plaats gegeven waar ie meer zon krijgt.

Folie kasje schoongemaakt en afgebroken en netjes opgeborgen voor volgend jaar.

En toen vond ik het wel weer genoeg voor vandaag!

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

Hahaha vandaag zal het wel helemaal niets worden, maar .....morgen pfffff zal ik er wel tegen aan mogen, wat een weertje....

Geplaatst:

scheef gehangen, heeft niet geholpen, de oude telefoonpaal is toch omgewaaid

boerenkool ook gedeeltelijk, heb ze maar geschoord en hoop dat ze t nog blijven doen, anders van de week een vriezer vol...6 grote planten

medetuinders gebeld ivm windschade aan kassen pergola's planten koude bakken

gewied, veel grrrrrrasjes

kool ,knolselder ,snijbiet gesneden

rogge bijgezaaid wegens knaagdiertjes

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.