Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eindelijk ook wat in de tuin gedaan... hoewel het nog steeds berekoud was (2 gr met koude wind) en de aarde nat en koud.

Toch de crosne (van 2 plantjes) uit de grond gehaald, had zich 10-voudigd, bakje schoongemaakt en de crosne weer teruggestopt voor hopelijk volgend jaar een échte oogst.

En ook daar gezaaid: radijs, rucola, spinazie Merlin en spinazie scherp zaad.

Hoera! Het seizoen is nu buiten ook echt begonnen!

Oh... en ook nog iemand blij mogen maken met een 40m2 moestuintje.

Geplaatst:

@Jasmin, dank je. Het kan allemaal nog wel wat beter hoor, de rekken staan nu vast met bezemstelen van de Action die ik zo ver als ik kon de grond in heb geslagen, maar ik vermoed dat die na een jaar wel wel op zijn.

Dit jaar maar eens zien of het bevalt zo en mocht dat zo zijn dan maar eens op zoek naar hardhouten paaltjes.

Alles zit heel simpel aan elkaar vast met tie-ribs maar het staat wel super stevig.

Kan niet wachten tot het seizoen echt losbarst

Geplaatst:
Vandaag mijn tuin laten (ik zit zelf met één been in het gips helaas) schoffelen.

2013tuin015.jpg

Zo René heeft degene heel het stuk geschoffeld ?

Hoeveel m 2 is dat wel niet joh ?

Nou als hij of zij zich verveeld en het niet te ver vind rijden, dan heb ik nog een stuk om te spitten.

Maar alle gekheid op een stokje, mooi schoon stuk grond zeg.

Sterkte met je gipsbeen.

Groetjes Conny.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:

Vandaag wat miniplantjes die in de badkamer stonden in de MM-bak geplant, te weten sla, doperwten, andijvie, plantuitjes, worteltjes en rode bietjes. Verder in het moestuintje nog bietjes en worteltjes bijgezaaid, spinazie en plantuitjes geplant en peultjes gezaaid en geplant. Over de mm-bak vliesdoek gedaan, over het andere tuintje moet dat zo nog.

Lekker bezig geweest !!

Geplaatst:

Hier ook in de tuin en de kas bezig geweest. De kas leeg gehaald en de kippen aan het werk gezet ( foto's ed bij mijn update). De kleine tunnelkas weg gedaan, ik heb hem van het winter niet opgeruimd en dat was niet verstandig. De grond weer omgespit en de komende dagen het onkruid verwijderen. Dit ook in de grote tuin gedaan. En ik heb genoten van de vogels die volop fluiten deze dag!

groetjes Sandra

Geplaatst:

Helaas moet ik het zaaien nog een dag uitstellen, er moest eerst nog grond gemengd worden. Vandaag daarmee bezig geweest. Oude potgrond en rijpe mest van de kinderboerderij, gezeefd en over de bedden in de kas verdeeld. Daarna alles opgeruimd en aangeveegd.

Morgen weer een nieuwe uitdaging: de schuur opruimen en een werktafel maken voor het verspenen en verpotten. Dat in huis te doen vind ik te rommelig. In de kas is het nog te koud om het daar te doen. Dus dan maar in de bijkeuken/schuur. Daar is een radiator om de boel dooi te houden, dus is het nu ook wat warmer daar. Als dat op tijd klaar is ga ik nog zaaien, en dan met de voorbereidingen voor het kippenhok bezig. Werk zat zo tegen het voorjaar.

Bij het voorgaande bericht; goed idee, ik ga ook foto's voor de updates bewaren, hier dus alleen wat tekst.

Geplaatst:

Wel jammer om daar alleen je fotooz te plaatsen. Kan toch ook gewoon allebei??

Juist zo leuk fotooz tussendoor. Kan je je makkelijker inleven in het gebeuren. Zo ook dus met het bouwen van je kas. Was leuk om te volgen. Seizoenen volg ik ook maar vind het helemaal niet erg om daar dezelfde fotooz terug te zien.

Geplaatst:

Ja, ik wil best plaatjes laten zien, vind ik zelf ook leuk, maar uit bescheidenheid, wil niet de hele webruimte in beslag nemen met al mijn foto's... laat ik het dan maar afwisselen en niet dezelfde foto's hier en in de update plaatsen.

Edit: ik kreeg geen melding van het voorgaande bericht, dus de plaatjes gaan dan toch maar naar de updates.

Geplaatst:

Vandaag de lavendel en de hortensia's gesnoeid, mijn grasveldje bijgezaaid, geveegd, en mijn opkomende tulpen staan bewonderen .

Vandaag in de MM bak 2 vakken rucola en parijse worteltjes gezaaid.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

Rode ui, peterselie, een nieuwe bak ananaskers (katten hebben de eerste lading om zeep geholpen ), Spaanse pepertjes en spitskool in zaaibakjes gezaaid. Potjes opgerommeld. Tunnel over spinazie+snijsla-veldje gezet om de grond alvast wat te laten opwarmen. Zaaien zal voor volgend weekend zijn...

Geplaatst:

vanmiddag nog steeds koud en vochtig op de tuin. Waar blijft nou dat mooie weer ?

Maar goed. Fruit uitgebogen en hernieuwd vastgezet en nog wat bijgesnoeid ( Appel en peer dan ) Nog wat bedden met vaste planten opgeschoont.

Geplaatst:

Erwten en peulen gezaaid, en daarna goed afgedekt met vliesdoek, en plantuitjes geplant (en natuurlijk ook afgedekt met vliesdoek).

In mijn kleine kasje buiten spitskool, rode kool en bloemkool gezaaid, hopen dat dit beter gaat dan mijn binnenzaaisel...

En binnen dahlias en blauwe winde gezaaid, maar ja dat is niet echt in de tuin (telt de zolder ook?).

Geplaatst:

Vandaag nog een lading aardbeienplantjes gezaaid.In kweekbakjes. Hoop dat deze ook mooi opkomen. Verder ook een peper gezaaid. We hadden de peperzaadjes uit zo'n groente mix voor nasi van de c1000. Kijken of die opkomen.

Verder nog knoflook in de grond gemikt. Man lief wou knoflook gebruiken tijdens het koken, was alle km knoflook al uitgelopen. Die zijn dus zo de grond in gegaan. Ben benieuwd of het werkt.

Ik had biologische aardappelen gekocht en daar zaten ook uitlopers aan. (Opgeborgen in hetzelfde keukenkastje als de knoflook .) Dus die heb ik in mijn banden gedaan. Het begint langzaam wat te worden geloof ik. Ik heb alleen geen idee wat voor aardappelen het zijn. Ja alleen dat ik ze bij een boerenwinkel gekocht heb. Morgen maar een heen gaan en kijken of ze het weten.

Ik heb alleen geen vliesdoek om af te dekken. Jammer.

Oja ik heb ook nog wat narcissen gered. Die zaten op een hele verkeerder plek in de tuin.

Ze staan nu in potten. En ik kwam er achter dat ze veels te die stonden. Op de plek van de narcissen ligt nu een paadje.

Geplaatst:
Fruit uitgebogen en hernieuwd vastgezet en nog wat bijgesnoeid ( Appel en peer dan )

wat is dit toch een super topic! was het helemaal vergeten, dus ga straks meteen aan de uitbuig

cosmea en cheltona gezaaid, lekker dik want het zaad was uit 2011

xtra pluksla gezaaid in potten van 14 cm, andijvieplantjes afgehard

straks lekker fitnessen met 12 kruiwagens mest smileys-fitness-787587.gif

Geplaatst:
Zo René heeft degene heel het stuk geschoffeld ?

Hoeveel m 2 is dat wel niet joh ?

Nou als hij of zij zich verveeld en het niet te ver vind rijden, dan heb ik nog een stuk om te spitten.

Maar alle gekheid op een stokje, mooi schoon stuk grond zeg.

Sterkte met je gipsbeen.

Groetjes Conny.

Dank je wel Conny

Het is een stuk(je) van 120m2.

Een vriend van me heeft eerst wat "groot" onkruid en oude planten verwijderd en mijn vrouw heeft de tuin geschoffeld.

Ik ben daar natuurlijk erg blij mee, maar zal toch nog blijer zijn als ik het zelf weer kan doen

Wie zaait zal oogsten

Geplaatst:

Of 100m omspitten, krijg je ook spierballen van

Vandaag zijn de 2 grote vakken gefreesd, met de hand nog een stuk gespit en heb ik een pad gelegd. Er komt nog een pad langs de dakpannen border van één tegel breed. Het hád een werkje van +- 2 uur kunnen zijn, als er onderwijl niet steeds buurtuinders kwamen babbelen, voorstellen, kritiek uiten (want daar zijn de meeste erg goed in, vooral komende vanuit passie en trots natuurlijk). 4 uur bezig geweest. Het resultaat, morgen verder:

2013-03-04-1345021362409519.58

Als klap op de vuurpijl w.b. sociaal contact: de norse buurman. Jaja, de kleine man die nooit wat zegt alleen maar iets bromt. Die man die precies met zijn tuintje tussen ons en een hele gezellige, luidruchtige oude secretaris in zit. Hij kwam vragen (of gebieden?) of ik dat onding van een fruitboom die de vorige eigenaar had neergezet, toch maar even ergens anders wilde zetten, want zijn plantjes zouden dan over een paar jaar geen zon meer krijgen met dat verdomde bladerdek. Oké, geen discussie aangaan, prima, doe ik wel.

Dus ook een fruitboompje verplaatst

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...