Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Verzamelen en nog eens verzamelen voor morgen, en steeds schuilen tijdens de regen en de boel dan inpakken... geen tijdverspilling...

Tussendoor wéér een nieuwe pachter een tuin mogen laten uitkiezen.

Fietstassen bomvol, kratje achterop... Was nog best wel veel...

Geplaatst:

Bezig met de tunnel leeg maken en vond toen een klein kikkertje die er blijkbaat ik woonde .Mijn vriendin de kikker laten vangen en diein haar vijver gezet .Tunnel en kas water gegeven .Verder wieden en nog eens wieden komt dit jaar geen eind aan .

Geplaatst:

Rupsjes gezocht en gevonden bij de rode kool, boerenkool, de paksoy en de Chinese kool. Die zijn dankbaar in ontvangst genomen door de kippen

Geplaatst:

met een snik en een traan opgeruimd...het seizoen loopt hier toch wel een beetje af...

slootkant geschoond voor Rijnland, appels geplukt, bieten gerooid, gras getrokken,

onkruid met heul veul kluitjes eraan ivm de natte grond op een bergje gegooid, halve kuub denk ik, dus dat wordt een gat spitten

zonnepitten uit bloembodem laten prutsen door echtgenote en dochter

Geplaatst:

Wat opgeruimd, uitjes gepoot in grote pot, Tennis ball sla in bak gezaaid en in kasje gezet.

Het was een genot om buiten te zijn héérlijk in het zonnetje!

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

Limoen, ik heb dit jaar ook voor het eerst aubergines maar die vallen maar half en half mee, de helft draagt geen vrucht.

Verder begonnen met het kiekenkot te bouwen, van een oud tuinhuis wat ik afgebroken heb.

IMG724398321379782007.JPG

Dit was de achterkant, nu volgt de voorkant.

IMG724488191379782046.JPG

Volgende week de topgevels en de dakspanten en platen er op en dan dekken, weet nog niet goed hoe.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

nog spruitplantjes geplant en nog een paar winterbloemkolen en ook nog winterspinazie gezaaid hopelijk gaat alles goed de winter doorstaan

Geplaatst:

een pink brandywine geplukt wegens barsten (heb ik écht niet zelf gedaan hoor , het water staat zo hoog dat de kas ook vol loopt )

uien opgeschoond, toch een paar met toprot

augurken geplukt, de laatste

zaden uit zonnebloem gehaald, 400 g, zou goed moeten zijn voor 200 ml olie

rogge gewogen 2200 g, zou goed moeten zijn voor 4 broodjes

even rondgelopen in het 220460691379847101.jpg

Geplaatst:

Een Baron von Solemacher aardbei geoogst en mijn achtertuin onder handen genomen, zodat ik volgend jaar fatsoenlijk een moestuintje kan bijhouden daar. Ui komt daar niet meer in, lijkt teveel op gras.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Boeketten geplukt van alle omgevallen Dahlia's. Begonnen met een hele hoop troep op te ruimen op de tuin.

1 appel, die me toch wel rijp leek, zó van de boom mn mond in. Súper lekker !, echt ongelooflijk ; zo lekker. tsss.

Zonnetje erbij. Windstil. Warm. Ik heb zelfs lopen zweten.

Deel van het kasje verder schoongemaakt aan de buitenkant. Het wit eraf.

Veel véél onkruid weg te halen.

Geplaatst:

fitnesssss...

3 compostbakken geleegd en verdeeld

Pompo's geoogst, 1 zat er in het hek dus die zit al in de soep

Bono's aangemoedigd voor een eindsprintje, er zitten al bloempjes in

Augurko's geplukt, wordt komkommersla

uitgebloeide en afgedragen plantjes onder dankzegging in de nieuwe compost geknipt

stoepje geveegd met nieuwe bezem, veegt heel schoon

Geplaatst:

Gister de aarbeiplanten van Fred gepoot (stonden al een maand in potten in greppel met water bij de buren geparkeerd) nadat ik ze eerst bijgeknipt had. (Fred gooide ze eruit maar ze kunnen nog wel een jaar en hadden een mooie opbrengst vorig jaar...). Eerst trouwens een laag mest op de aarde gegooid en erdoor gemengd.

Vandaag het gras bij het huisje maar weer eens gemaaid. Gelukkig gedroeg de maaier zich een beetje en werkte bijna normaal (iedereen die langskomt lacht me altijd uit omdat ie zo zielig klinkt... ). En zeker kreeg ik het er ook hartstikke warm van... het was vochtig en benauwd...

Geplaatst:

Hard gewerkt, een hoek van de tuin zoveel mogelijk bevrijd van onkruid als kweekgras. mooi veel wortels eruit gekregen ook. De frambozen die er staan verhuizen straks een stukje naar achteren, bijna tegen het gaas aan. een strook van 25 cm voor het gaas voorzien van worteldoek. Hoop dat dat gaat schelen in onkruid komend seizoen! Foto voor en na.....tuin24sept2013-001-Medium62441380043261.jpgtuin24sept2013-003-Medium38841380043273.jpg

Geplaatst:

courgette meegenomen voor de curry, tomaatjes voor de snack,

nieuwe compostbak gevuld met slootzooi

uitlopers aardbei Korona geknipt, die blijft maar bezig, weet ie niet dat het zo langzamerhand bedtijd is?

Geplaatst:

Gisteren potten leeg gegooid, de bonenstaken leeg gemaakt, de stokken nog op ruimen of alvast op de plek zetten voor volgend jaar vandaag beetje op geruimd tussen neus en lippen door het is zo mooi buiten en lekker zacht.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...