Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

OK, dank je wel. We gaan het even aankijken vandaag..er moet nog een trappetje komen bij de kippenuitgang, de caravan staat nogal hoog. Het begint er een beetje benauwd te worden. Ze zitten nog niet op de zitstokken maar met zijn allen op de rand van de kist waarboven de lamp hangt. Die gaan we dus ook binnenkort weghalen, nog even wachten, want er komen nog koude nachten.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Hier dan de beloofde foto's van de kippen de en caravan img094619481366565905.JPG

img070071421366575368.JPGimg070380731366575380.JPGimg070734821366575391.JPGimg071426371366575408.JPG

Vanaf morgen mogen ze helemaal naar buiten!

img093957421366565881.JPGimg092084271366575197.JPGimg094441401366565889.JPGimg091556561366575177.JPGimg051383071363624508.JPG

Geplaatst:

Mooi hoor die kippencamping... nu zijn ze áltijd op vakantie!

Geplaatst:

Leuk !!!! Maar als je kippen andersom op de stok gaan zitten, valt dan de poep niet alsnog op de grond? Ik heb zelf maar 3 krieltjes, maar mijn slaapstok staat in een bak waarin een dikke laag vogelzand ligt, waar ik de poep met een kattebakschepje dagelijks uitschep, zodat het een beetje fris blijft.

Misschien is het een idee om een laagje zand op de bodem te leggen voor je?

Geplaatst:
  • Auteur

Dank je Nynke, er ligt wat houtzaagsel op de grond. Ik ga geen poepjes scheppen hoor, maar denkelijk 1 x in de week even opschonen..

Geplaatst:

Wij vegen ook gewoon eens in twee weken het binnenhok uit! Een paar handjes zaagsel er weer bij, en het is weer fris!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Ziet er goed uit appelvrouwtje

onder de legstok heb ik karton als het nog is eronderuit trekken en met karton en al op de composthoop en weer nieuwe neer leggen gratis bij de supermarkt.

Op een youtube filmpje zag en hoorde ik dat iemand gewoon de gevallen bladeren op de grond in het kippenhok legde.

Daarna mesten en op de hoop heb je gelijk mooie start voor je composthoop en ook dat kost dan dus niks.

De herinneringen die je later wil hebben,

moet je nu maken

Geplaatst:

Wat een leuk verblijf voor de kippen en ze hebben genoeg te scharrelen.

Jullie zijn denk ik ook de hele dag zo aan het sjouwen! Mooie resultaten!

Geplaatst:
  • Auteur

De kippies willen `s-avonds niet echt naar binnen. Twee avonden hebben we ze gevangen, maar daar wilden we natuurlijk niet mee door gaan. En het is hier nog te koud ( en zeker met de beek erbij, koud en vochtig) om buiten te blijven. Vandaag dacht ik, ik wacht wat er gebeurd. Om half negen maakten ze aanstalten om onder te caravan te gaan liggen.

Het loopplankje hebben we ondertussen verbreed. Ik heb een bak rijst genomen, en probeerde ze binnen te lokken. In eerste instantie door de deur, maar dat moet eigenlijk niet, ze moeten gewoon door hun luikje.

Rijst op het loopplankje gestrooid, het licht in de caravan aangedaan, en zo met enige moeite 7 van de 10 kippen binnen gekregen. De andere drie..hele kleintjes..kreeg ik er niet in. de allerkleinste liep ondertussen behoorlijk te piepen van zieligheid.

Een heel gedoe, want ik was ook bang dat de andere weer naar buiten zouden gaan als de bak rijst binnen op was.

Uiteindelijk, het was al flink donker, kreeg ik de laatste drie naar binnen. Het kleintje het allerlaatste, die wist echt niet wat ze moest doen. Gelukkig is ze zonder op te pakken naar binnen gegaan.

De kippen krijgen buiten niet te eten, alleen veel groenvoer. Ze moeten toch behoorlijk honger hebben aan t eind van de dag?

Iemand tips?

Geplaatst:

Als de zon eenmaal onder is, en de kippen slapen, kun je ze makkelijk pakken, ze zijn dan ook erg rustig.

Wij hebben ze hier ook de eerste dagen op stok moeten zetten. Na een dag of 5 wakker worden op stok snapte ze de hint

Onder je caravan is wel lastig pakken natuurlijk... Kun je misschien een rok van gaas maken? Zodat ze er niet onder kunnen??

Bij mijn pa, waar de kippen in een grote wei met kersenbomen lopen, zijn er steevast wat hanen (en kalkoenen) die in de boom slapen! Die heeft ie er nooit uitgehaald...

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:
  • Auteur

Ik ben nog even gaan kijken, maar ze slapen helemaal nog niet op stok.. ze zitten lekker onder de lamp. Het is hier ook fris vannacht, helder met bijna volle maan...

Geplaatst:

Na een kleine week gaan ze het echt snappen. Geloof me De dames die hier nu buiten lopen, hebben het nu alweer een tijdje door. Elke avond hebben we ze door het luikje naar binnen gepropt (er blijven er altijd wat in de deuropening zitten, dus je moet even duwen ) en elke ochtend komen ze er zelf uit. En na een tijdje snappen ze dat, en gaan ze uit zichzelf. Kom je aan bij de ren, en blijken ze allemaal al binnen te zitten!

Als ze wat ouder zijn, dan snappen ze dat soort veranderingen veel sneller.

Geplaatst:

Klopt ja eerste dagen moet je ze naar bed brengen en ff wat tijd aangeven.

tot ineens je ze naar bed wil brengen en ze allemaal al liggen

Ze zaten bij mij in het begin ook niet op stok,dacht dat ik voor niks een stok had totdat 1 het ontdekte en de rest volgde nu slapen ze allemaal op stok.

De herinneringen die je later wil hebben,

moet je nu maken

Geplaatst:

Hier ook de eerste dagen in het nachthok moeten zetten. Ze moesten ook leren een trapplank op te lopen. De eerste dagen het deurtje van het nachthok ook gesloten. Nu gaan ze uitzichzelf naar bed.

Geplaatst:

Wij hadden nog een legkip en we hebben er 3 nieuwe legkippen bij gedaan.

Gelukkig gingen ze gelijk goed met elkaar om geen ruzie daar waren we wel bang voor.

En na twee keer ze in het nachthok zetten hadden ze het door ze gaan nu vanzelf er in.

Theo

Geplaatst:
  • Auteur

H`e hè, alle kippen waren vanavond binnen, ze beginnen het te begrijpen. ik geef ze in de avond iets lekkers zoals aardappelen of rijst, zodat ze weten dat ik met iets kom. Vanavond waren ze op één na binnen toen we richting de ren liepen wandelde er nog een klein zwartje te piepend in haar eentje, maar zij rende net het trapje op toen we in de buurt kwamen.

Ze gaan wel laat naar bed( net als de baas )

Geplaatst:

Wat kkan je het dan druk hebben met die hummels he?

• 2 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

Vanmorgen twee kippen erbij gekocht. Rode, leuk voor de gevarieerde kleur. Ze zijn vrijwel klaar om te leggen. Het was bij een grote vrachtwagen vol met kippen, eenden, parelhoeders en kippen. Twee rode kippen, het soort wist de man niet zo..iets met rood en iets met Islande. Toen ik ze thuis in een apart hok zette viel hun verenstaat me wel tegen..behoorlijke tredsporen op hun rug, en daardoor een lelijke kale plek..Dat had ik niet echt gezien bij de kraam.

Zonet de hele oude toom en de nieuwe kippen bespoten met spray van water met een enkel druppeltje lavendelolie erbij..zodat ze allemaal hetzelfde ruiken. de nieuwe kippen op de stok erbij gezet. Ik ben benieuwd morgenvroeg...

Geplaatst:

spannend appelvouw!

Wij willen ook wel wat extra kipjes erbij, mijn Brahmas gaan pas tegen september aan de leg en tot die tijd hebben we geen eieren natuurlijk. Jij durft ze er dus gewoon bij te zetten? Ik bedoel ivm luis en enge ziekten enzo? Ik ben daar een beetje huiverig voor, ik heb een zeer gezonde toom en wil dat zo houden. Ik dacht zelf ze een week of 2 apart te houden en goed naar hun ontlasting en gedrag en verendek te kijken en dan pas bij de rest te doen, maar of dat zinvol en haalbaar is weet ik ook weer niet.

Geplaatst:

Leuk topic! Ik post hier even om het te kunnen blijven volgen.

Vooral omdat ze zo'n beetje alles (vr)eten is het interessant voor mij qua kringloop en low cost eieren en vlees produceren.

Ik ga voorlopig voor de eenden omdat die denk ik niet heel snel door een kat oid gegrepen worden (er loopt hier een kat die zijn hand niet omdraait voor duiven, meeuwen en andere grote vogels en zijn broertjes staan bekend als kippenkillers).

Maar een paar hele grote kippen erbij lijkt mij ook leuk. Vooral omdat de eenden zelf niet zo broeds zijn en ik wel graag kuikentjes wil produceren (voor verkoop, verversen toom en omdat het leuk is).

Ik begin als de tuin klaar is met een toompje mannetjeseenden te leen om te kijken hoe dat gaat, of het past, de buren niet gaan zeuren enz en als dat goed gaat komt er een eigen toom eenden en na verloop van tijd eventueel wat grote (iemand tips voor een stevig en sterk ras?) kippen erbij.

Geplaatst:

Hele grote kippen kun je beter niet laten broeden, veel breuk tijdens de broed omdat ze gewoon vaak te zwaar zijn , in het laatste stadium breken veel eieren. Een mediumras is dan vele malen beter en zoek er eentje die makkelijk broed, ook daarin zitten verschillen namelijk Een mooie kip om te houden en makkelijk broeds is bvb de Wyandotte.

Wel kun je natuurlijk grote kippen nemen en zelf de eieren uitbroeden in een broedmaschientje. De meeste katten pakken geen gewone maats kippen want die kunnen toch wel goed voor zichzelf zorgen meestal, zelfs voor mijn serama's heeft mijn kleine poema een heilig ontzag Je kunt natuurlijk wel groot ras eieren onder de kont van iedere broedende kip schuiven )

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:
  • Auteur

Môgge.

Al ( voor mij doen zeer vroeg) op en wakker, ff wachten tot het theewater kookt en dan gauw bij de kippen kijken

Geplaatst:
Vanmorgen twee kippen erbij gekocht. Rode, leuk voor de gevarieerde kleur. Ze zijn vrijwel klaar om te leggen. Het was bij een grote vrachtwagen vol met kippen, eenden, parelhoeders en kippen. Twee rode kippen, het soort wist de man niet zo..iets met rood en iets met Islande. Toen ik ze thuis in een apart hok zette viel hun verenstaat me wel tegen..behoorlijke tredsporen op hun rug, en daardoor een lelijke kale plek..Dat had ik niet echt gezien bij de kraam.

Zonet de hele oude toom en de nieuwe kippen bespoten met spray van water met een enkel druppeltje lavendelolie erbij..zodat ze allemaal hetzelfde ruiken. de nieuwe kippen op de stok erbij gezet. Ik ben benieuwd morgenvroeg...

rhode Island red?

http://www.google.nl/search?q=rhode+island+red&rls=com.microsoft:nl-NL:IE-Address&rlz=1I7ACPW_nlNL422NL422&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=czGPUcHPK8qx0QXx7IDwDQ&ved=0CEAQsAQ&biw=1920&bih=985

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic