Claudia69 Posted November 22, 2012 Share Posted November 22, 2012 Misschien nog een beetje vroeg om al aan volgend jaar te denken, maar deze week kreeg ik de zaaigids van het Vlaams Zaadhuis in de bus (heb daar eens info opgevraagd en zit nu wellicht in hun bestand) en dus heb ik alvast eens zitten neuzen wat daarin te vinden was. Iemand ervaring met deze cataloog? Is de kwaliteit van de zaden goed? Hoe zit het met de houdbaarheidstermijn? Andere catalogen of webwinkels die de moeite zijn? Het lijkt me wel handig om deze winter vanuit mijn luie stoel nieuwe zaden te bestellen, maar als de kwaliteit niet super is... dan wacht ik nog wel even Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wouttie75 Posted November 23, 2012 Share Posted November 23, 2012 Goede ervaringen met Vlaams Zaadhuis, keurige snelle service, flexibel (wilde later bijbestellen) en niet duur. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartp Posted November 23, 2012 Share Posted November 23, 2012 Allen zijn de verzendkosten duurder dan andere webshops. Heb vorig jaar bij Tabernal zaden besteld, goedkoper en snel geleverd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sansareli Posted November 23, 2012 Share Posted November 23, 2012 Ik bestel mijn zaden altijd bij vlaams zaadhuis. Goede service, prima kwaliteit en zeker niet duur.Ik haal mijn bestelling op in de winkel, geen extra kosten en een gratis paar degelijke tuinhandschoenen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinH Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Ik bestel al een paar jaar bij het Vlaams Zaadhuis. Ben er tot nu toe erg tevreden over, snelle levering en goede spullen Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barca4ever Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Snelle service? Dat is ook relatief vind ik. Heb onlangs voor de 2e keer een bestelling geplaatst en we zijn alweer 14 dagen later en ik heb nog steeds niets ontvangen. Vorig jaar duurde het zelfs anderhalve maand. Da's toch echt wel heel lang voor enkele zakjes met zaad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Helemaal tevreden met hun service! Ook hoe ze plantjes in P9 potjes per pakketpost versturen, super goed verpakt Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiekenboerinneke Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Snelle service? Dat is ook relatief vind ik. Heb onlangs voor de 2e keer een bestelling geplaatst en we zijn alweer 14 dagen later en ik heb nog steeds niets ontvangen. Vorig jaar duurde het zelfs anderhalve maand. Da's toch echt wel heel lang voor enkele zakjes met zaad.Kijk eens bij jouw pagina of alles binnen is? Of geef ze gerust een belletje. Het zijn erg vriendelijke mensen. Als niet alles binnen is houden ze vaak de hele bestelling achter tot alles er is ( tenzij jij anders vermeldt ) Zo heb ik gekozen om m'n aardbeiplantjes achterna te laten sturen als ze toekomen deze maand. De andere zaadjes die ik besteld hebben zitten al in de grond Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barca4ever Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Ik had van bij het begin aangegeven dat producten die niet voorradig waren mochten weggelaten worden uit de bestelling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiekenboerinneke Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Dan kan je misschien best even bellen....Bij mij was alles vrij snel geleverd. Ik heb ook wel enkele weken moeten wachten omdat ik ook had aangegeven dat ik wilde wachten op de pootaardappelen en sjalotten. Zodra deze binnen waren was alles er binnen de week. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Estemy Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Volgens mij is in deze tijden het in het beste interesse van een winkel om ZELF hun klanten bellen of e-mailen als er iets is met hun bestelling. Natuurlijk kan ik een winkel bellen, maar ik heb het ook druk en bellen kost geld. Als er een webshop meer dan 2 weken tijd nodig heeft voor mijn bestelling, dan moeten ze zulke producten (wat ze niet op voorraad hebben) niet in de winkel zetten (of me zelf bellen/schrijven met excuses). Anders bestel ik volgende keer bij iemand anders, want het is business, alles moet snel gebeuren of je competitie neemt je klanten over.Had vorige week zin in tauge zaden en natuurlijk moest ik ze meteen hebben. Ik heb al een goede ervaring met 123zaden.nl dus ik heb daar nog een keer besteld. Binnen TWEE dagen in huis en ik was heel blij (vorige keer 3-4 dagen, maar er zat een weekend tussen). Ook heb ik gezocht voor verschillende fruitboompjes en loganberries. Ik heb verschillende e-mails verstuurd om prijs te vragen, want veel websites hebben geen prijsinfo op de website. Natuurlijk heb ik maar 1 week gewacht en dan de goedkoopste offerte teruggemaild. Sinds toen krijg ik nog steeds 1 keer per week emails terug van verschillende fruitboomwinkels...kom op, niemand wacht meer dan 1 week in deze tijden. Je moet meteen reageren als je klanten wil krijgen. Hierbij bedankt naar fruitbomen.net en minitree.nl voor snelle antwoorden en goede klantservice!Ik snap dat soms zoek je voor iets dat heel specifiek is en niet elke winkel heeft alles dat je nodig heeft. Dan ben je wel eens klaar om hoelang dan ook wachten om precies dit soort plant om te krijgen. Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barca4ever Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Vorige week woensdag nog een bestelling geplaatst bij 123zaden en die werden vandaag al met de post geleverd. Super snelle en goede service dus. Mijn bestelling van het Vlaams Zaadhuis heb ik ondertussen ook ontvangen, maar daar heb ik toch bijna 2,5 week op moeten wachten, toch iets te lang vind ik persoonlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sakura Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Ik heb al meermaals besteld bij het Vlaams Zaadhuis en was tevreden van de service.Wanneer de levertijden afwijkend zijn, staat dit erbij. Je kan ook altijd aangeven hoe je je bestelling verstuurd wil krijgen. Ook de plantjes die je besteld worden zorgvuldig verpakt.Soms moet je inderdaad rekening houden met een langere levertijd, maar voor mij is dat meestal geen probleem. Ik probeer dat ook te vermijden door voor of na het seizoen te bestellen. Quote Mijn moestuinseizoen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barca4ever Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Bij de producten die ik besteld had zat buiten één artikel enkel zaken die op voorraad waren. Bij de bestelling heb ik ook meteen aangegeven dat artikels die er niet waren uit de bestelling mochten gelaten worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sakura Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Het enige dat mij wel opvalt is dat de verzendingskosten opgeslagen zijn tgov. vorig jaar. Quote Mijn moestuinseizoen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick R. Posted January 16, 2020 Share Posted January 16, 2020 Op 27/12/2019 zaden en plantgoed besteld. Alles was voorradig en onmiddellijk leverbaar. Na tweetal weken nagekeken, alles nog steeds voorradig en onmiddellijk leverbaar. Op 16/01/2020, 20 dagen na bestelling nog steeds niet ontvangen. Ik twijfel er niet aan dat ik het zal ontvangen maar ze werken tergend traag. Dit is niet de eerste bestelling dat ik bij hen plaats maar wel de laatste. Op dezelfde dag bestelde i een pakje in China. Deze levering gaat sneller hoor. Jammer dat bestellingen in eigen land niet goed opgevolgd worden. Ze hebben een klant minder, zeker weten !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TuinhierOudenburg Posted April 6, 2020 Share Posted April 6, 2020 Met het Vlaams was thuis heb ik geen problemen Ik heb 1 maand geleden bij van der wal zaden pootaardappelen besteld. De betaling onmiddellijk uitgevoerd en nog niets gekregen. Telefonisch is van der wal niet bereikbaar. Ik heb verschillende email verzonden en een antwoord op een email niet gekregen. Wat nu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted April 6, 2020 Share Posted April 6, 2020 Lastig. Heb dat ook een keer gehad en uiteindelijk hebben ze de aanwezige zaden (niet alles was meer op voorraad) opnieuw opgestuurd. Was via mail gegaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waaslander Posted April 11, 2020 Share Posted April 11, 2020 Ik heb er ook al enkele keren besteld en steeds tevreden over (haal het meestal zelf op in de winkel maar ook al laten opsturen) Volgens mij mag je een bedrijf niet beoordelen op hun snelheid van versturen op dit moment in België . Tuinwinkels die geen mensen of dieren voeders hebben zijn verplicht dicht in combinatie met voedsel mogen ze recentelijk terug planten en zaden verkopen. Marktkramers die plantgoed verkopen mogen de markten niet doorgaan . Dus verkopen ook niks . Dus vraag naar planten en zaden ook van mensen die normaal plantjes kopen maar nu maar zelf gaan zaaien Dit op een moment dat de vraag al hoog ligt aan zaden en planten door seizoen . Hebben ze een wand van om maar iets te zeggen 5 m op 1,5 m met allemaal vakjes waar zaadzakjes in passen kunnen ze normaal met een man of 2 veel bestellingen uitpikken en nog iemand om bakjes bij te vullen kunt je dus heel veel zaden bestellingen klaar maken op een dag . Nu als je moet garanderen dat iedereen 1,5 meter moet van elkaar blijven alles door 1 man ? Zijn al bedrijven gesloten omdat ze die 1.5m niet konden garanderen . Als referentie word hier ook 123zaden ook gebruikt en wat stond in hun nieuwsbrief die ze hierover hebben verstuurd een tijdje geleden ? Dat ook hun leveringstermijn iets aan het oplopen was maar dat ze er alles aan deden om dit zo kort mogelijk te houden . Is blijkbaar een koppel dus mogen dichter dan 1.5m werken van elkaar . Ook in de nieuwsbrief stond er dat ze al wisten van sites die zaden verkochten de verkoop hadden gestopt omdat ze het niet meer aankonden leveren binnen een redelijke termijn . Maar natuurlijk ik snap het ook het is de tijd om te zaaien en je moet in u kot blijven . En dan bestel je zaden en juist dan kunnen ze niet leveren zoals in andere jaren . En ja misschien ook wel mensen die (her)beginnen met wat groenten te kweken omdat ze nu toch tijd hebben . Maar ja die moeten ook nog eerst aan zaden geraken . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts