Jorieke123 Geplaatst: 14 maart 2013 Auteur Geplaatst: 14 maart 2013 Hierbij nog een keer de lijst: Hoort jouw naam er wel/niet tussen? Laat het dan even weten! - Jorieke en Joep- Appelvrouw & Lie- Eva + zus- Angela- Marieke- Lisa met zus en moeder?- Jootje- Jorg- Weknow- Dennis29 + moeder- Nepomuk1983 + vriendin- eelzuhtjuh + vader- ClaudiaRebecca en Man- Conny- Erny- Gemma- Kruidje- Frank vwl- Thessa- Eva1986 en vriend- NynkeF- Chana- RvO- Helly en aanhang - Helen- Bit- Jos- henkg- HuubvG- Piroska en man- RobO en vrouw- Dick Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Eva Geplaatst: 15 maart 2013 Geplaatst: 15 maart 2013 En anders een moestuinforumdagsneeuwballengevecht? (Kan ik Eva even lekker inpeperen ( Of wordt ik door haar en haar zussen ingepeperd )Euhh..sneeuwballen of inpeperen? mag ik in het laatste geval mijn eigen peper meenemen? mijn zussen doen trouwens niets als je mij te pakken neemt hoor! ze staan er bij te lachen of ze komen je zelfs te hulp! dat zou kunnen komen doordat ik vroeger een klein monster was Overigens, ik heb een koelbox kunnen scoren, voor het vlees op de terugweg. Handig! moet ik ook nog even regelen... Mei was erg warm en misschien wat laat, maart misschien te vroeg en te koud. als we het volgend jaar nou eens half april regelen?
Erny Geplaatst: 15 maart 2013 Geplaatst: 15 maart 2013 We nemen koelelementen mee die we bij Jorieke in de vriezer gooien zodat ze voor de terugweg bevroren zijn...
RobO Geplaatst: 15 maart 2013 Geplaatst: 15 maart 2013 nou als het zo doorgaat met de lente kun je de lapjes zo buiten het raam hangen...
HuubvG Geplaatst: 15 maart 2013 Geplaatst: 15 maart 2013 .. ... Mei was erg warm en misschien wat laat, maart misschien te vroeg en te koud. als we het volgend jaar nou eens half april regelen? Jammer dat dat voor dit jaar niet meer lukt, maar half april lijkt mij ook een goed tijdstip. Je kunt dan nog van alles inzaaien, omruilen, uitplanten.
Lisa Geplaatst: 15 maart 2013 Geplaatst: 15 maart 2013 Ik kom dit jaar in ieder geval samen met m'n zus, en m'n moeder gaat misschien ook mee. Maar die heeft afgelopen tijd last gehad van kiespijn en gaat waarschijnlijk komende week naar de tandarts, dus dat is even afwachten. http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
appelvrouw Geplaatst: 16 maart 2013 Geplaatst: 16 maart 2013 Wil je je adres geven? Dan kunnen we de route uitdraaien We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 16 maart 2013 Auteur Geplaatst: 16 maart 2013 Ok, het adres van de moestuindag is dus: Oosterwijkweg 5, Zelhem. Mocht iemand mijn telefoonnummer willen, dan lees ik dat wel via PM. Hier 2 kaartjes ter verduidelijking: Binnen de rode lijnen, bij de 'A' wonen wij Negeer de paarse pijl maar, dat was van toepassing voor de vorige keer. Voor ons huis loopt een verharde weg. Naar die verharde weg, loopt een zandpad. Dat is de gele lijn. Dat zandpad is op zich goed te doen met de auto. Ligt een beetje aan het weer.Je kunt ook iets omrijden, dan kan je gewoon via verharde wegen. Maar die weg (de groene, Gielinkweg) staat vaak niet in de tomtom of andere navigatie. Dus hij stelt die route niet eens voor. Kom je helemaal van de andere kant, dan kom je sowieso over verharde wegen, en dan kruist de Hogeveldweg met onze straat. Bel maar als je verdwaald Laden en lossen kan voor bij de deur, parkeren moet (ivm drukte) in ons weiland. Niet net zoals de vorige keer helemaal achterom, maar gewoon langs ons huis over ons erf. Wijst zich vanzelf! Negeer de paarse pijl maar, dat was van toepassing voor de vorige keer. Duidelijk? Nog vragen? Hierbij nog een keer de lijst: Hoort jouw naam er wel/niet tussen? Laat het dan even weten! - Jorieke en Joep- Appelvrouw & Lie- Eva + zus- Angela- Marieke- Lisa met zus en moeder?- Jootje- Jorg- Weknow- Dennis29 + moeder- Nepomuk1983 + vriendin- eelzuhtjuh + vader- ClaudiaRebecca en Man- Conny- Erny- Gemma- Kruidje- Frank vwl- Thessa- Eva1986 en vriend- NynkeF- Chana- RvO- Helly en aanhang - Helen- Bit- Jos- henkg- HuubvG- Piroska en man- RobO en vrouw- Dick Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nynkef Geplaatst: 16 maart 2013 Geplaatst: 16 maart 2013 Ziet eruit als een hele drukke streek Ben benieuwd !!!!!!!
weknow Geplaatst: 16 maart 2013 Geplaatst: 16 maart 2013 De voorpret voor iets leuks hoort er voor mij ook bij! Dus vanwege de voorpret, Jorieke, vroeg ik me alvast af: Waar in dat lange rode gebied heeft ze haar (moes)tuin?? Of is dat helemaal allemaal tuin??? (met een klein puntje "huis") en is het er een soort "De Efteling" voor MTF-leden?? In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
dick Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Hallo ,ik sta nog niet op de lijst maar ik kom ook en ik neem niet veel mee helaas.
Jorieke123 Geplaatst: 17 maart 2013 Auteur Geplaatst: 17 maart 2013 Sorry sorry Dick! Ik dacht echt dat ik je er al een tijd geleden op had gezet Nu sta je er bij! @Weknow: De moestuin ligt net naast dat kleine puntje huis. De rest van het vak bestaat uit weitjes, en akkers. Waar ook nog wel wat moestuin-groenten groeien, maar dan net iets teveel voor 2 personen Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Hoeveel beslaat je grondstuk eigenlijk Jorieke? Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 17 maart 2013 Auteur Geplaatst: 17 maart 2013 Bijna 3 hectare. 2,94 geloof ik. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nepomuk1983 Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Ik ben inmiddels echt vreselijk nieuwsgierig naar hoe je woont Jorieke. Het hele zelfvoorziening-gebeuren intrigeert mij enorm, ik heb ook in no-time een seizoen of 15 van River Cottage gekeken. Vind het echt jammer dat mijn tuin te klein is voor varkens, schapen en een koe
Helly Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Jorieke, heb je t idee dat, als je zelfvoorzienend wilt zijn, je net genoeg grond hebt? En dan heb ik t niet over koeien, schapen, geiten of zoveel varkens. Hooguit wat kippen en misschien 1 varken? En uiteraard een grote kas en moestuin en een fruittuin. Of heb je dan minder grond nodig? Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 17 maart 2013 Auteur Geplaatst: 17 maart 2013 Dat weet ik nog niet helemaal Helly. Een varken eet veel voer, als je dat ook zelf wilt verbouwen dan heb je wel aardig wat grond nodig. En wil je ook je eigen hout kweken, en zo zijn er nog wat zaken. We redden ons nu goed, ook met voer voor teveel varkens Maar kweken bijvoorbeeld nog lang niet al ons hout. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
thea Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Met 40 are kom je ook een heel eind.Dan alleen kippen.Geen grote beesten. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Jorieke123 Geplaatst: 18 maart 2013 Auteur Geplaatst: 18 maart 2013 Pssst, afkloppen hoor, maar het ziet er wel aardig uit, voor zondag. De voorspellingen?! Qua regen niet zo, maar het regent lekker nooit in Zelhem, dus dat komt wel goed. Ok, het adres van de moestuindag is dus: Oosterwijkweg 5, Zelhem. Mocht iemand mijn telefoonnummer willen, dan lees ik dat wel via PM. Hier 2 kaartjes ter verduidelijking: Binnen de rode lijnen, bij de 'A' wonen wij Negeer de paarse pijl maar, dat was van toepassing voor de vorige keer. Voor ons huis loopt een verharde weg. Naar die verharde weg, loopt een zandpad. Dat is de gele lijn. Dat zandpad is op zich goed te doen met de auto. Ligt een beetje aan het weer.Je kunt ook iets omrijden, dan kan je gewoon via verharde wegen. Maar die weg (de groene, Gielinkweg) staat vaak niet in de tomtom of andere navigatie. Dus hij stelt die route niet eens voor. Kom je helemaal van de andere kant, dan kom je sowieso over verharde wegen, en dan kruist de Hogeveldweg met onze straat. Bel maar als je verdwaald Laden en lossen kan voor bij de deur, parkeren moet (ivm drukte) in ons weiland. Niet net zoals de vorige keer helemaal achterom, maar gewoon langs ons huis over ons erf. Wijst zich vanzelf! Negeer de paarse pijl maar, dat was van toepassing voor de vorige keer. Duidelijk? Nog vragen? Hierbij nog een keer de lijst: Hoort jouw naam er wel/niet tussen? Laat het dan even weten! - Jorieke en Joep- Appelvrouw & Lie- Eva + zus- Angela- Marieke- Lisa met zus en moeder?- Jootje- Jorg- Weknow- Dennis29 + moeder- Nepomuk1983 + vriendin- eelzuhtjuh + vader- ClaudiaRebecca en Man- Conny- Erny- Gemma- Kruidje- Frank vwl- Thessa- Eva1986 en vriend- NynkeF- Chana- RvO- Helly en aanhang - Helen- Bit- Jos- henkg- HuubvG- Piroska en man- RobO en vrouw- Dick- Sovreze en vriend Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Marieke Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Weet nog niet met hoeveel.. ...Varkens? Die zijn ook welkom hoor, we hebben een leuke speelwei voor ze. Hihi lees het nu pas, zal ze hun roze halsbandjes vast omdoen en de krullen kammen ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Sovreze Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Hoi Jorieke, ik en mijn vriend komen ook even kijken.We hebben geen plantjes voor mensen om te ruilen, zijn eigenlijk ook niet van plan wat mee te nemen, behalve voor jullie voorraadkast.
Jorieke123 Geplaatst: 18 maart 2013 Auteur Geplaatst: 18 maart 2013 Gezellig! Tot zondag Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Helaas kan ik er dit jaar niet bij zijn...volgend jaar beter. Ik wens jullie allen een leuke dag en mooi weer
appelvrouw Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Dank Gee, we zullen je missen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten