RobO Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 kedeng kedeng...ik verspeen ze altijd vrij diep zet ze wat koeler en in het licht om stevige plantjes te krijgen. vandaag gaat de bloemkool en wortelpeterselie van zakje naar zaaigrondje.
hazeltje Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 Oh dat is wel slim ja. Ga ik van de week nog wel doen. Meestal bedenk ik dat soort dingen (dieper verspenen) pas te laat, en dan kun je niets meer met die briljante gedachten. Dank dus A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Conny Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 Ik heb vandaag aardperen gepoot die ik uit de zaden-carrousel heb gehaald.Ik een pot voor nu, later gaan ze naar de volkstuin. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Infinite Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 - Ik heb zojuist een aantal aardbeien -pootgoed- plantjes in de tuin gezet.- De dille verspeent naar grotere potjes- Rode ui zaailingen verspeent- Prei zaailingen verspeent Volgende week het terras schoonspuiten met de hogedruk reiniger en de tuinset naar buiten doen!!! To plant a garden is to believe in tomorrow.
Sovreze Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 Zonet Mizuna en Komatsuna gezaaid en de pluksla plantjes geplant.
Missmass Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 Gisteren binnen gezaaid: - meloenpeer- mini bloemkooltjes - gele snackpaprika Vandaag buiten gezaaid:- 3 soorten radijs- lenteuitjes- spinazie Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
aalterse-willy Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 Alle plantjes verspeend naar de tray of in potjes gezet vanuit de tray.Zeker voor koolgewassen is het goed om meerdere keren te verplanten, dan krijgen ze een zeer goed wortelgestel en zijn beter tegen de koolvlieg en knolvoet bestand.Ook de helft van de kleine serre omgespit, eerst wat koemest open gestrooid en aardappelen geplant, Première en rode eersteling, alles samen dertig struiken. Ben wel nieuwsgierig wat het zal worden, een neef van mij heeft voor drie weken reeds geplant in de kas en die zegt op de eerste mei aardappelen te eten van eigen kweek.Heb er ook wat patentkali op gestrooid en ingewerkt voordat ik plantte.De erwten, Delikett, dat zijn dikke peulen, staan nu in de kas te wachten totdat de tuin gereed is om buiten geplant te worden.Van als het warmer word gaat de folie op de nieuwe kas, woensdag of donderdag. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
hayays Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 vandaag de paprika en bosaardbei plantjes uit de kweekbak, ernaast gezet,( staan in eierdozen)en 2 kweekbakjes bijgehaald.en heb er de saffria aardbei in gezaaid. (binnen)bloemkool, witte en rode kool gezaaid. (binnen)de tomaten en nog een paprika soort gezaaid, (binnen)en de butternut en uchuki kuri pompoen ook. als het volgende week warmer word ga ik in de koude bak, prei en sla zaaien.en de week erna de eerste aardappeltjes planten. de borwina, is een zeer vroeg ras. voor de eerste keer een moestuin, maar wil precies niet heel goed lukken.
Erny Geplaatst: 2 maart 2013 Auteur Geplaatst: 2 maart 2013 Gezaaid volle grond: spinazie Merlin, spinazie scherp zaad, rucola en radijs.Gepoot: Crosne
hannabelgje Geplaatst: 3 maart 2013 Geplaatst: 3 maart 2013 Gezaaid in mijn MM bak zomerwortels en parijse wortels, radijsjes, babyleaf sla, rucola, meiraapjes, spinazie en bieslook. Ook heb ik mijn plantuitjes in de bak gezet.
eelzuhtjuh Geplaatst: 3 maart 2013 Geplaatst: 3 maart 2013 Pinda's binnen op de vensterbank https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
wilma2 Geplaatst: 3 maart 2013 Geplaatst: 3 maart 2013 appelboom zoete ermgaard, rode bes, brown turky vijg in volle grond gezet, nieuwe aankopen. ben benieuwd hoe het gaat groeien
hazeltje Geplaatst: 3 maart 2013 Geplaatst: 3 maart 2013 Zonet Mizuna en Komatsuna gezaaid en de pluksla plantjes geplant.Oehh, hoe kom je aan die zaadjes? En kan je daar ook yuzu zaad krijgen? Die wil ik nl. heel erg graag, maar Mizuna en Komatsuna zijn ook al erg leuk! A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Claudia69 Geplaatst: 3 maart 2013 Geplaatst: 3 maart 2013 spaanse pepertjes, ananaskers, rode ui, Chinees bieslook, peterselie.
Erny Geplaatst: 4 maart 2013 Auteur Geplaatst: 4 maart 2013 Gezaaid: laatste kans niet- of slecht gekiemde pepers en wat nieuwe erbij:Black Hungarian / Peppadew / Peter Peper / Bishops Crown / Black Scorpion Tongue / Aji Blanco Cristal / Black Pearl / Chinese 5 Color / Purple Tiger / Rio Hualaga / Jalapeno Purple / Piment de la Bresse / Checkoslovakian BlackenJalapeno Fooled YouPaprika Lilac BellRode PaprikaTomaten Paprika Top Girl
familymen Geplaatst: 4 maart 2013 Geplaatst: 4 maart 2013 peterselie, wortelen, lenteuitjes, knipsla...
Nynkef Geplaatst: 4 maart 2013 Geplaatst: 4 maart 2013 Bosuitjes, 3 soorten sla, spinazie, tah tsai en rode bietjes
Merel Geplaatst: 4 maart 2013 Geplaatst: 4 maart 2013 In de volle grond: witte ui, rode ui, sjalot, normale wortelen, ronde worteltjes, paarse wortelen, knoflook, rode biet, radijs, kapucijners en spitskool. Heb alles met vliesdoek afgedekt. Had het idee dat het een beetje te vroeg was, maar proberen kan altijd. indefruitboomgaard
prettig gestoord Geplaatst: 4 maart 2013 Geplaatst: 4 maart 2013 Amerikaanse pluksla, rucola, golden rush, zephyr en bonte courgette.Verder peulenplanten in potten gezet, paprika's verspeend. Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
tbtirza Geplaatst: 4 maart 2013 Geplaatst: 4 maart 2013 Ik heb vandaag komkommers, tomaten, paprika, zomer wortelen, andijvie en peterselie gezaaid in mn kweekkasje. Ook heb ik vandaag mn aardbeien overgepland in een grotere pot. Vorig jaar was ik te laat met zaaien en kreeg ik dus geen vruchten dus heb ik ze overwinterd in een te klein bakje maar nu hoop ik alsnog dat ze uitgroeien en dit jaar dus wel vrucht gaan dragen. Follow your dreams, they know the way!
HuubvG Geplaatst: 4 maart 2013 Geplaatst: 4 maart 2013 Alleen spinazie en sla gezaaid, veldsla en zomerprei uitgeplant. Gisteren de pronkwinde te vroeg in de kas uitgezet. Die is vannacht kapotgevroren. Deze week een volgend zaaisel erop loslaten.
Aanbevolen berichten