Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Even voorstellen! Ik ben Esther, 25 jaar en kreeg groenten verbouwen met de paplepel ingegoten. Mijn vader heeft altijd al groente geteeld en zo heb ik dus al mijn hele leven met zelfgeteelde groente en fruit te maken.

Sinds ik op mijn eigen woon (2,5 jaar), heb ik een klein koud kasje in de tuin waar ik pepers, tomaten, sla, paprika, komkommers, kruiden en vorig jaar zelfs watermeloen in heb geteeld. Buiten heb ik aardbeien (rood en wit), blauwe bessen, frambozen, gele pruimenboom, kersenboom, druivenstruik, kiwi, en wat kruiden.

Sinds vorig jaar heb ik met mijn zus een volkstuin erbij met een koude kas, 3 appelbomen, 3 blauwe bessenstruiken, 7 druivenstruiken, een perzikboom en een notenboom. Hier hebben we afgelopen jaar aardbeien, courgette, pompoen, meloen, pepers, knolselderij, suikermais, sla, rabarber, uien, knoflook, broccoli, bloemkool en prei gehad.

Wat ik het leukste vind zijn frambozen, paprika’s, pepers, pompoenen en meloenen, het liefst zo vreemd mogelijke soorten.

Voor komend seizoen zijn de bijzondere uitdagingen om palmkool, pastinaak en pepino te gaan telen.

Erg leuk allemaal, maar ik loop natuurlijk soms wel tegen problemen aan, en dan vind ik regelmatig hier de antwoorden dus het leek me leuk om ook bij het forum te gaan om kennis en tips uit te wisselen.

We zullen elkaar vast wel eens op het forum spreken

Groetjes Esther

Geplaatst:

Welkom Esther, je lijkt me wel een heel leuke en mooie volkstuin te hebben.

Ben ook wel gek op paprika's, pepers en pompoenen. Meloenen heb ik vorig jaar ook voor het eerst in vollegrond geteeld en ondanks de niet al te beste zomer viel het resultaat toch mee.

Mijn passie is echter vooral tomaten, dus als je daar eens iets speciaals wilt van kweken, mag je altijd iets laten weten.

Ik wens je in ieder geval nog heel veel succes met je volkstuin en je eigen tuintje.

Eddy

Geplaatst:

@ Ronnie:

Mijn vader is in december 2011 gestorven, het is zijn volkstuin waar ik en mijn zus in verder zijn gegaan. Hij zal zeker trots zijn

De tuin is ongeveer 700 m2. Omdat het nogal een tuin is gaan we komend jaar waarschijnlijk de helft inzaaien met gras. Ik zal zodadelijk wat foto's posten.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

@Esther:

Hmmm ik ga proberen mijn schoen op te eten okee....... mijn excuses voor mijn lompe berichtje ik had even wat langer moeten nadenken

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt zo'n 20 jaar geleden, er gaat geen jaar voorbij dat ik me niet afvraag "hoe zou jij dat hebben gedaan pa ?"

Groetjes Ronnie

Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW!

http://ronniesmoestuin.jimdo.com/

Geplaatst:

Hallo Esther,

Welkom hier, ik ben er zelf ook pas sinds kort.

Net als jij hebben mijn ouders in mijn jeugd ook altijd een groententuin gehad.

In de zomervakantie gingen we er zelfs tussendoor voor naar huis. Dus dat waren geen verre vakanties

Veel succes dit seizoen!

Groetjes,

Nancy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...