Ga naar inhoud

Moestuin gerelateerde docu's / filmpjes / Tv-uitzendingen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Maarten's moestuin is (al 2 weken) in de herhaling, op woensdagochtend op NL2.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 1 maand later ...
  • 9 maanden later ...
Geplaatst:

21:30 - 22:00 BBC Two

Gardeners' World

Finally the gardening season has begun and it's back to Longmeadow to join Monty, Nigel and Nellie for the first programme of the series. This week there's advice on how to plant spring flowering perennials for instant impact and recommendations for planting bare root roses full of fragrance in borders and pots.

Monty will also begin planning the vegetable garden for the year ahead.

Carol Klein visits Norfolk and the stunning Winter garden at Bressingham where she celebrates the beauty of conifers and discovers their perfect planting partners. We find an inspirational and small garden in Kent bursting with colourful flowers and foliage, most of which are grown in pots.

Geplaatst:

Ow leuk dit! Geen idee of deze er tussen staat

Hugh fearnley whittingstall

River cottage

Over een man die een jaar lang gaat proberen zelfvoorzienend te leven. Het zijn meerdere seizoenen geworden, want die leefwijze beviel hem.

deze link is seizoen 1 afl 1

Afl 2

Als je het een leuke serie vindt, kun je eenvoudig in YouTube zoeken naar de rest. Hij is overigens topkok en geeft heel veel mooie recepten. Heel veel veg is een vega kookboek van hem. Alleen het groentegerecht is voor ons gezin soms te karig als complete maaltijd, maar dan is het een lekker vernieuwend groentegerecht bij de rest van je maaltijd.

Zoekopdracht hugh fearnley whittingstall river cottage s1 full episodes

En vervang s1 voor S2 voor seizoen 2

S3 voor seizoen 3 enz

• Like 2
  • 1 maand later ...
Geplaatst:

Nu nog op tv

Npo1 22:10-23:00 kleuters tegen kwalen

Niet moestuingerelateerd, wél opgenomen in Zelhem en heeeeel ontroerend. Absoluut een aanrader!

• 1 maand later ...
  • 4 maanden later ...
  • 3 maanden later ...
  • 1 maand later ...
  • 2 weeks later...
Geplaatst: (aangepast)

Ja, een zalig programma

Ik heb Monty helaas behalve de eerste aflevering nog niet gezien, 🙄

Hij zit thuis in quarantaine...

Volgende week komt gelukkig zijn tuin weer in beeld.

Op de sociale media is hij wel te volgen:

https://twitter.com/themontydon

https://www.montydon.com/tips-and-advice/april

aangepast door Patrijs
Geplaatst:

In een ander topic op dit forum, namelijk dit: https://www.moestuinforum.nl/topic/25165-gokje-wagen-courgette-naar-buiten/ kwamen regionale verschillen ter sprake, en suggereerde iemand dat 1 of 2 graden verschil niet echt merkbaar zou zijn.

Een graad verschil is wél veel. Toevallig ken ik een docu uit Noorwegen die poogt om dit verschil in kaart te brengen. De Noorse situatie is dat het land iets van een graad warmer is geworden de laatste eeuw of zo. Ik raad aan zelf te zien: https://www.nrk.no/chasing-climate-change-1.14859595 Je moet naar beneden scrollen om verder te komen in deze docu; het is niet een zichzelf afspelend ding, dat kan even wennen zijn. 

• Like 1
  • 3 weeks later...
Geplaatst:

Dat had ik graag gezien, Kustlijn, maar: "Aus rechtlichen Gründen kann dieser Beitrag nur in Deutschland gezeigt werden".

Als er achter "Video verfügbar bis ... " behalve de datum ook nog "in Deutschland" wordt toegevoegd, dan moeten we maar een moestuindag bij Flup of jou

organiseren om het te kunnen zien... 😁

Geplaatst:

@roeier

In zo'n geval is een VPN verbinding hartstikke handig. Ik ben momenteel met internet verbonden via een server in Frankfurt Am Main waardoor ZDF.de voor de gek gehouden wordt en keurig het filmpje laat zien.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Datzelfde probleem van "aus rechtlichen Gründen" heb ik hier ook. Hoewel we in een "verenigd" Europa wonen, leven ze bij de TV nog in de middeleeuwen.

Geplaatst:

Ja waardeloos, die rechten beperkingen in een verenigd Europa.

Het gekke is, ik heb het met een VPN geprobeerd, waarbij ik opgaf in Nederland te wonen.

Ik kon het toen zien.

Het probleem met VPN`s  is, dat ze vaak te langzaam voor video streams zijn.

Hier in Duitsland is heel veel "verboten", en ik moet vaak met VPN`s werken.

De documentaire staat nu ook op youtube.

Kan je dat wel bekijken , Roeier ?

• Thanks 1

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Netflixfilm Ose Mountain .

De nu 80-jarige Ose heeft 30 jaar geleden in Alaska een stuk grond kunnen bemachtigen,

een huis gebouwd en daar zelfvoorzienend  geleefd met zijn er later bijgekomen partner.

De voedselvoorziening (met daarbij ook  water) is van groot belang op deze afgelegen plek.

Nu dit echtpaar te oud is geworden voor deze leefstijl wilden zij het huis verkopen

Dit is niet gelukt.

In Ose Mountain zie je hoe er enkele stellen in de race zijn het pand met de vele hectares grond nu te 'verdienen'.

Een mooi gemaakte serie die je als één film kan bekijken.

Geplaatst:

@Grork Wordt het beter na aflevering 1? Wij waren er een tijdje terug eens begonnen maar gestopt achter de eerste aflevering, hadden wel de verwachting dat het meer iets zou zijn zoals het mooie "The biggest Little Farm" . Ons kon de eerste aflevering niet echt bekoren: te amerikaans gemaakt, proeven en spellen, winnaars en verliezers en de camera gericht op de sfeer tussen de deelnemers . Leek ons meer een spelprogramma - reality programma dan iets waar we wat van konden opsteken.

1 uur geleden, simonvb zei:

@Grork Wordt het beter na aflevering 1?.......... hadden wel de verwachting dat het meer iets zou zijn zoals het mooie "The biggest Little Farm" . Leek ons meer een spelprogramma - reality programma dan iets waar we wat van konden opsteken.

Het is een reality programma en wat op smaak gebracht voor de kijker thuis. Logisch toch?

The biggest Little Farm... tja, daar kan bijna niets overheen. Het gaat hier trouwens om een andere insteek.

Hoe minder deelnemende stellen er op Ose Mountain overblijven hoe dieper je inzage krijgt in wat er allemaal meetelt om te

kunnen (over)leven in the middle of nowhere:  een inkomen genereren, ziekte, leeftijd,

karakter, vijanden uit het bos, watervoorziening, moestuin enz.  

Afijn, niets verplicht hè, de rabarber doet het daar in elkgeval geweldig. :D

aangepast door Grork
  • 5 maanden later ...

Kiss the ground. 

Een indrukwekkende film die te zien is op Netflix.

De film Kiss the ground behelst nagenoeg alles wat met

de kwaliteit van onze aarde op deze aarde te maken heeft.

Je wordt er gegarandeerd stil van.

https://kissthegroundmovie.com/

https://kisstheground.com/

1406970171_Vastleggeninvolledigscherm27-11-2020231613.thumb.jpg.652fbb8f31d52a7341558c3ce7b5d063.jpg

1652051006_Vastleggeninvolledigscherm27-11-2020231624.thumb.jpg.04feddf23d77153d0bd1d4b7ba8ab2de.jpg

1162360024_Vastleggeninvolledigscherm27-11-2020231540.thumb.jpg.f3293e3505f03e4535c9d6c221f520c3.jpg

1683291189_Vastleggeninvolledigscherm27-11-2020231750.thumb.jpg.e9f136f0f80015631940a27cd050f84e.jpg

aangepast door Grork
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...