Geplaatst: 26 november 201312 j nou lees ik altijd dat men hier zo dol is op foto's.............. zeg maar heel ouderwets:kijk eens naar het vogeltje!!!! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 27 november 201312 j Deze fazant zat gistermiddag om 14 uur in de boom 4/5 mtr hoog.Vanuit de keukenraam op de foto gezet. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 27 november 201312 j Mooi Thea. Vreemde vogel:in de boom van buurvrouw. Gewoonlijk zitten er vooral veel mussen in die heen en weer vliegen naar de voerplek in mijn tuin. Op de voorgrond onder op de foto een stukje van het schrikdraad voor de kat, dat boven de schutting gespannen zit
Geplaatst: 27 november 201312 j Gelukkig kunnen de vogels op tijd er van door Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 29 november 201312 j Niet gezien, maar ik sta net met de keukendeur half open te roken in de deuropening, roept daar een uil !! een jonkie nog. Rare schreeuw. Jaren terug hoorde ik 's ochteds vroeg wel een uil hier in de buurt, maar dat is echt jaren terug.
Geplaatst: 29 november 201312 j Hier momenteel vooral bonte kraaien, geen idee wat ze doen. Morgen probeer ik een foto te maken.
Geplaatst: 31 december 201312 j Gisteren een kuifmees! Nog nooit eerder gezien En een troep staartmezen
Geplaatst: 3 januari 201412 j Heel veel koolmezen en roodborstjes en merels en mussen, Maar er zit hier ook een Steenmarter en die heeft er al verscheidene vermoord
Geplaatst: 12 januari 201412 j Houtduiven bij de voerplaats op mijn balkon: 14 januari 201412 j aangepast door Gast Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 12 januari 201412 j Lekkere foto Henk. Mooi scherp en goed moment. Het lijken wel plastic beelden ! Die 'ratten van de lucht' lijken het wel heel goed te hebben deze winter. Ook in Rotterdam wonende, heb ik zo ook in grote getalen achter het huis en op mijn balkon. Ze zien er nu gezonder uit dan in de vorige winter !. Hier elke dag een complexe territorium - schaakpartij van de duiven om een wilde appel, die dus zwaar bevochten wordt. Ding lijkt wel bewaakt te worden voor meer barre tijden komende weken. Steevast is het hetzelfde koppel wat er de rechten claimt. Ach ja. zo maak je nog es wat mee, tijdens het roken van je sigaretje
Geplaatst: 13 januari 201412 j Lekkere foto Henk. Mooi scherp en goed moment.Het goede moment was makkelijk. De foto is nl een snapshot uit het filmpje (de link daarnaar toe staat ook in de post). Bij 3 minuten filmen krijg je ahw 4500 foto's.Filmpje is gemaakt op statief. Filmen aangezet, en daarna ben ik naar binnen gegaan. Anders zouden de vogels nooit zo dichtbij durven komen. Wel heb ik het filmpje ge-edit: de eerste 10 minuten was er geen vogel te bekennen. Met bijna elk modern fototoestel kan iedereen ook filmpjes maken. Als er behoefte aan is, kan ik een beknopte uitleg schrijven over hoe te plaatsen op youtube, en ook hoe te editen. 13 januari 201412 j aangepast door Gast Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 13 januari 201412 j Afgelopen week 3 staartmezen gezien.pakte de fototoestel en ja,weg waren ze. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 13 januari 201412 j We hebben hier elk jaar mezen of vinken die nestelen in een nestkastje.Afgelopen jaar was het een groenvink.En in een hoge beukenhaag had een duif haar nest gemaakt.Als de deur openstond kon ik de groenvinken tot binnen horen kwetteren Zal dit jaar wat foto's trekken. De gewone mus zie ik hier niet meer, evenals de zwaluw.Vroeger zat er elk jaar een groep zwaluwen op de telefoondraad naast ons huis, voor ze aan hun trek begonnen. Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 13 januari 201412 j Of op voorinspectie? Mensen verhuizen (meestal) ook niet ineens zonder eerst eens rond te kijken, toch Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 19 januari 201412 j vogeltelling:http://www.nu.nl/binnenland/3679497/huismus-meest-geziene-vogel-in-nederlandse-tuinen.htmlik zag sinds lange tijd weer een mannetjes merel in de tuin! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 26 januari 201412 j Sneeuw in Groningen dus tijd om de bolletjes voor de vogeltjes op te hangen.Binnen 5 minuten zat er al een meesje bij en gelijk daarna ook een roodborstje...
Geplaatst: 26 januari 201412 j vertel dat beestje eens dat er bij ons ook lekkers hangt.zelfs nu met de sneeuw is er niets te zien... heel af en toe 2 koolmeesjes. maar verder valt het tegen, geen idee waar dat aan ligt.
Geplaatst: 27 januari 201412 j Hier ook nog niet de grote aantallen, wat vrij normaal is bij deze temperaturen. Kool/pimpelmezen, roodborst, vink, winterkoning & merel.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.