Geplaatst: 2 juli 20205 j Hier vorig jaar ook een paar van die uilskuikens. Het duurde best nog wel een tijd voor die op eigen benen staan en niet meer roepen om hun ouders. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 4 juli 20205 j Een ooievaar! Was uiteraard te laat met de foto maar het blijven toch prachtige beesten Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 10 juli 20205 j De mussen, waar ik het eerder over had, zijn definitief terug in de nieuwe huistuin en de mussenflat is klaar. Mussen, mussenflat
Geplaatst: 18 juli 20205 j We hebben 3 baby meerkoetjes gezien. Die hebben een rood koppie als ze klein zijn ipv wit. Hoe onverwachts!
Geplaatst: 3 augustus 20205 j Ooievaars! Laaaadingen met ooievaars. Zo bijzonder! Ow. En niet in de tuin, maar op een rijtje lantaarnpalen. Wel 8 achter elkaar.
Geplaatst: 26 augustus 20205 j Voor de vogelverjager in kwestie (‘kastje’ rechts) zit een duif. Voor ik de foto nam, zat er ook nog eentje op. Werkt dus uitstekend dat ding [emoji38]
Geplaatst: 5 oktober 20205 j Ze gaan! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 5 oktober 20205 j oo nu al! Dan zie ik ze wel een dezer dagen👍 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 12 oktober 20205 j Wij scheppen steeds op over 'onze' steenuilen, die we dagelijks horen en in bepaalde tijden ook best vaak zien. En vandaag/vanavond hadden we Peter (Van Anna 3 ) op bezoek en hij wil er graag 1 horen (en zien). Maar uiteraard lieten ze zich niet horen hoor En je raad het al: nu, een uurtje nadat Peter weg reed, horen we de uiltjes weer roepen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 24 oktober 20205 j facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 8 december 20205 j Vandaag kwam er een tjiftjaf op de tuin. Ik heb deze nog niet eerder gezien, maar het is ook een onopvallende verschijning. Het beestje was bezig de rode bessen van het aspergeloof te snoepen. Het loof had ik om de artisjokken gevouwen om ze te beschermen tegen de vorst. Foto maken is wat lastig met mijn mobiel, daarom een foto van waarnemingen.be De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 8 december 20205 j Het was vandaag wel een vogeldagje. Net voor zonsondergang kwam er een sperwer uit het dorp via het weiland. Mij had de vogel niet gezien, ik kwam bij de kas vandaan. Hij ging op minder dan drie meter op een paal zitten en zag mij toen pas. We keken elkaar een ogenblik aan en hij vertrok weer laag vliegend naar de duinrand. Foto: vroege vogels De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 8 december 20205 j Gaaf Patrijs! Wij zagen gisteren een goudvink en ik zie bijna elke dag de torenvalk een muis vangen in de varkensvelden. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 8 december 20205 j Hier pas een goudhaantje in de tuin jammergenoeg lag die dood op de grond
Geplaatst: 14 december 20205 j Ach sneu, zo’n mooie. wij hebben een dames fazant in de tuin, voorlopig woont ze onder de grote buxus. Ik hoop dat ze daar lang blijft, er wordt veel te veel gejaagd op t moment in de velden rond het dorp. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 december 20205 j Ok. Ik weet niet of ik de jagers van de plaatselijke jachtclub “een beetje jager” kan noemen. Het is wel Frankrijk hè. Hier jagen ze op snippen bv😫. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 december 20205 j Vandaag (voor het eerst) een fazant op bezoek gehad die ik heb gezien. Zat voortdurend van de viooltjes te snoepen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 15 december 20205 j Die irritante duiven hebben de lente alweer (of nog steeds?) in de kop en zijn weer met elkaar aan het 'eikelen'. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 23 december 20205 j Groepje putters (distelvinken), nooit eerder in mijn tuin gehad. Helaas donker weer en daardoor sluitertijd (te) lang en dus niet scherp. 23 december 20205 j aangepast door Bertus
Geplaatst: 23 december 20205 j Mooie vogels die putters vooral in een groep wat voor planten zitten ze op bij jou?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.