Moomba-Amsterdam Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Hallo allemaal mijn naam is Dennis helaas was deze gebruikersnaam al vergeven dus vandaar Moomba-Amsterdamdat is mijn werkplek een winkel met alles voor de stads (moes)tuinvandaar ook mijn interesse in alles wat groeit en bloeit en eetbaar is of gewoon mooi of bijzonder is ik denk dat dit voor mij een geweldige plek is om mijn kennis en plezier in het moestuinen wat op te poetsen groetjes Dennis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilse Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 welkom dennis! Quote http://meestuintje.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Welkom Dennis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynn Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Welkom! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Hallo Dennis, welkom! Je winkel zit op 200 m van mijn huis, hij was mij niet opgevallen maar ik ben wel benieuwd, dus ik zal eens gaan kijken! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
hayays Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 welkom Quote voor de eerste keer een moestuin, maar wil precies niet heel goed lukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Welkom Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 hoi moomba (kweek je veel pepers soms? ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mamoes Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moomba-Amsterdam Posted February 12, 2013 Author Share Posted February 12, 2013 Hallo allemaal bedankt voor jullie geweldige reacties en om op de eerste vragen gelijk maar antwoord te geven ja pepertjes zijn cool en als je wat verschillende soorten hebt kun je een geweldige sambal maken ze zijn nu onder een lamp goed te kweken tegenwoordig kan je met led licht heel goed en goedkoop kweken in huis ik kom van oorsprong uit de rozen teelt ben in mijn begin jaren bloemist geweest tijdje keurmeester geweest en later mijn eigen bloemen winkel gehad nu dus compleet over op de stadstuin en dan het liefst moes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijnspeeltuin Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 Leuke winkel Dennis! als ik in de buurt ben ga ik er zeker een keertje langs...... Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 ik kom van oorsprong uit de rozen teelt hi, mag ik wat vragen? weet jij een langstelige roos voor in de vaas die je buiten kunt kweken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moomba-Amsterdam Posted February 13, 2013 Author Share Posted February 13, 2013 o jee daarop is het antwoord ja maar nu rozen is een vak apart net als orchideeën fuchsia's en eigelijk alle groepen in de planten de lange stelen die je uit de betere bloemenwinkel kent in het rood vroeger de baccara daarna de madelon grand prix en nu de red naomi zijn rozen die onder zwaar licht en strak op voeding schema staan en een temperatuur van ca 30 c en zo'n 80% luchtvochtigheid zo strak recht krijg je ze in de tuin niet maar er zijn best leuke soorten die ook in de tuin die lengte goed halen ook deze binnen gekweekte rozen kan je buiten kweken of als sier product gebruiken van genieten dus nu het mooiste bij rozen je kan een roos die je aan je lief geeft ook in je tuin maken ja maken let op als je een wilde onderstam koopt en de roos uit de bos op het goede moment oculeert komt deze op de onderstam en heb je dus je roos uit de bos veredeld en in je tuin staan geweldig die natuur (manipuleren) als je daar meer over wil weten hoor ik het wel verder moet je om een goede soort te vinden eerst weten - welke kleur- wat voor bloei tijd - wat voor plek - wat voor grondsoort dat alles heeft invloed op de groei en de kracht van een roos (of eigelijk alle planten ) ik zelf ben erg gek op de oudere soorten die nog zwaar geuren maar die groeien doorgaans niet zo recht hoop dat je er wat aan hebt en geef nog maar wat meer info over de plek en je wensen wat betreft kleur geur en zo meer groetjes Dennis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moomba-Amsterdam Posted February 13, 2013 Author Share Posted February 13, 2013 o ja rozen hebben nog wat leuks en zeker in de moestuin DE BOTTELS die zijn soms minstens zo mooi als de roos zelf limonade siroop jam weet iemand er nog meer van te maken ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 hey Moomba, hier nog een rozengek! Maar met niet zoveel kennis helaas... Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Welkom Dennis,Ik ben net op je site geweest die is oke. De winkel zit niet zo ver bij mij van huis en die ene spel fout is zeer leuk ( ik maak er ook zat) dus kom ik morgen een protie groeten halen om thuis te zaaien. "1. Bedenk wat je wilt bereiken, wil je verse kruiden en groeten om je eigen smaak te prikkelen gaan kweken? "Groet Stan. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Welkom natuurlijk , en deel ons je kennis ook he ? ps; die rozenbottels , daar zijn topic voor op dit forum. snuffel maar eens rond Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 ik kom van oorsprong uit de rozen teelt hi, mag ik wat vragen? weet jij een langstelige roos voor in de vaas die je buiten kunt kweken? Stel het bij de tuinvragen Rob, kan je zeker een antwoord van mij verwachten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts