Conny Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Hallo,Fileren mijn paprika zaailingen nou wel of niet ???En kan ik nog wel even wachten met verpotten of niet ??? Hierbij een foto. Het tweede plantje links op de foto is 5 cm groot. Ze staan sinds 9 februari boven de grond. Alvast bedankt,Conny. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Die van mij zien er vrijwel hetzelfde uit, ik neig te zeggen dat ze wat fileren inderdaad, maar ik weet het ook niet zeker. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Conny Posted February 18, 2013 Author Share Posted February 18, 2013 Nou dan kunnen we nu alleen maar wachten op goede raad.Van Jet hoorde ik dat het misschien aan de warmte lag.Ik weet het zelf ook niet. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 het heeft te maken met de hoeveelheid licht en warmte dat moet in goede verhoudingen zijn. Te warm met te weinig licht zorgt voor het fileren van de planten. Vandaar dat sommige op het forum gebruik maken van extra licht kastjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Ik zou met verpotten wachten tot ze echte blaadjes hebben.En dan zet je ze gewoon een stuk dieper.Zorg tot die tijd voor zoveel mogelijk licht, en niet te veel warmte.Ik heb ze zelf gewoon op het zuiden in de vensterbank (zo dicht mogelijk bij het raam) staan in een kamer waar het ongeveer 19 graden is en dat gaat goed (genoeg). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Conny Posted February 18, 2013 Author Share Posted February 18, 2013 Oké ze staan in de vensterbank op het Zuiden.Dus dat betekend dat wij een trui aan moeten trekken.Want de verwarming moet naar beneden. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 je moet wat over hebben voor je paprikaatjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manuela88 Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 bij mij staan juist de tomaten zo lang. bij ons is het 17,5 a 18 graden en staan voor een groot raam op het zuiden. waar kan dit dan aan liggen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Wat is fileren?? Ik snap wel het fileren van vlees, maar van planten?? Mijn paprikaplantjes staan in p9-potjes en zijn ongeveer 3-4 cm hoog. Ze staan vrij licht en het is gemiddeld 18-19 graden in de kamer, 's nachts 16-17. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sansareli Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Mijn staan er net hetzelfde bij. Ik zorg dat ze altijd goed licht krijgen en zal ze binnenkort wat dieper verpotten.Dat doe ik elk jaar en tot nu toe lukt dat goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul1985 Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Hier waren ze ook iets aan het fileren, echter heb ik ze gewoon bij het verpotten iets dieper gezet en dat werkte prima. De eerste paprika's beginnen nu aan hun 5/6e blaadje en staan er gezond bij. Vooral bij zo'n beetje niet te druk om maken, als alles blijft groeien zoals het hoort krijg je ook dikkere wortels onder de grond lijkt me. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Als je elke keer als je in deze tijd van het jaar iets zaait en het fileert door te warm enerzijds en/of te weinig licht kan je de potjes maar voor de helft vullen met je zaai/stekgrond of wat dan ook. Achteraf kan je dus het potje verder bijvullen en vallen de sprietjes niet zo snel om, dan hoef je nog niet meteen te verpotten om ze dieper te kunnen planten. Hier staan zowel paprika als tomaten onder TL lampen, allemaal gedrongen planten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Conny Posted February 18, 2013 Author Share Posted February 18, 2013 Kijk Borsalino, daar heb ik iets aan bij de volgende keer Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barca4ever Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Wat betekent nu fileren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Het door gebrek aan licht (en soms een te hoge temperatuur) uitgroeien van planten tot abnormale lange, dunne, slappe en bleke planten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts