Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Paprika zaailingen, te lang/hoog?

Conny

Recommended Posts

Ik zou met verpotten wachten tot ze echte blaadjes hebben.

En dan zet je ze gewoon een stuk dieper.

Zorg tot die tijd voor zoveel mogelijk licht, en niet te veel warmte.

Ik heb ze zelf gewoon op het zuiden in de vensterbank (zo dicht mogelijk bij het raam) staan in een kamer waar het ongeveer 19 graden is en dat gaat goed (genoeg).

Hier waren ze ook iets aan het fileren, echter heb ik ze gewoon bij het verpotten iets dieper gezet en dat werkte prima. De eerste paprika's beginnen nu aan hun 5/6e blaadje en staan er gezond bij.

Vooral bij zo'n beetje niet te druk om maken, als alles blijft groeien zoals het hoort krijg je ook dikkere wortels onder de grond lijkt me.

Als je elke keer als je in deze tijd van het jaar iets zaait en het fileert door te warm enerzijds en/of te weinig licht kan je de potjes maar voor de helft vullen met je zaai/stekgrond of wat dan ook.

Achteraf kan je dus het potje verder bijvullen en vallen de sprietjes niet zo snel om, dan hoef je nog niet meteen te verpotten om ze dieper te kunnen planten.

Hier staan zowel paprika als tomaten onder TL lampen, allemaal gedrongen planten