Moestuin_op_pootjes Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 De kat van de buren ziet mijn moestuinbak aan als kattenbak.Vorig jaar heb ik een netje over gespannen, dit hielp wel maar was nogal een gedoe. (plantjes raakte erin verstrikt)Dit jaar heb ik gesnoeide takken erop gelegd zodat de buurkat er niet goed bij kan.Maar ook dit is gedoe. steeds de takken erop en eraf halen.Nu las ik over " Ecostyle kattenschrik" korels met geur waar katten niet van houden.Heeft iemand hier ervaring mee? en is het echt zo "natuurlijk" als ze beschrijven, of raden jullie het niet aan voor tussen de groente? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 voor het gros van de katten wel maar sommige hebben er niets van. Ze hadden t een poosje bij de action. Zag het nu weer in het rek staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moestuin_op_pootjes Posted February 22, 2013 Author Share Posted February 22, 2013 Maar is het echt zo "Eco" als de naam doet vermoeden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 het is een 100% natuurlijke strooikorrel met een geur waar katten een afkeer van hebben. Het voorkomt dat katten hun territorium afbakenen en maakt bestaande territoria onaantrekkelijk, waardoor deze worden gemeden. Gebruiksaanwijzing: Strooi kattenschrik op de plaatsen waar de katten vaak komen. binnen twee weken zullen de katten het behandelde gebied niet meer betreden. Behandeling na langdurig regenval herhalen.  Samenstelling: Natuurlijke geurstoffen op basis van planten extracten. Dosering: 5 g/m2 (1 theelpel/m2) dit volgens de verpakking Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moestuin_op_pootjes Posted February 22, 2013 Author Share Posted February 22, 2013 Bedankt voor de info. Klinkt goed, ik denk dat ik het maar ga proberen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moestuin_op_pootjes Posted March 2, 2013 Author Share Posted March 2, 2013 Ik heb het gekocht en net buiten gestrooid.nu maar afwachten of de katten wegblijven.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted March 2, 2013 Share Posted March 2, 2013 Ik ben benieuwd. In mijn buurt woonde een kat die zich er niks van aan trok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted March 2, 2013 Share Posted March 2, 2013 Naar aanleiding van dit draadje heb ik afgelopen donderdag Eco kattenschrik gekocht (gelijk maar een grote bus)....kost ff 14,95....een hele investering voor andermans katers. Donderdag uitgestrooid en vandaag geconstateerd dat de grond met korrels en al weer was platgewalst door onze rood harige vriend van ergens uit de buurt.Bus teruggebracht naar de winkel met de mededeling dat het niet werkt...netjes mijn geld teruggekregen.Tja...als iemand nog andere tips heeft??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 2, 2013 Share Posted March 2, 2013 (edited) Stond er niet op de bus - of ergens in dit draadje... - dat het 14 dagen kan duren voordat het werkt? Ik heb het wel een tijdje gebruikt, ik ging er zelf voor op de loop, de hele ruimte waar het stond, stonk, vooral naar knoflook. Edited April 8, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 2, 2013 Share Posted March 2, 2013 ándere invalshoek van het probleem is natuurlijk, de eigenaar(s) van de katten aanspreken. Zij hebben dit huisdier. Zij zijn verantwoordelijk voor de eventuele overlast. Wijs ze op die verantwoordelijkheid, geef aan waar je last van hebt. En dat hun lieve kat zijn behoefte bij jou doet, en dat dat niet hoeft van jou. Lijkt me de gewoonste zaak van de wereld, dat zij met de oplossing moeten komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted March 2, 2013 Share Posted March 2, 2013 Ik las op internet dat het helpt om hertshoornolie te kopen, dat meurt vreselijk. Daar 1 of 2 takken mee insmeren en op de hoeken van je moestuinbak zetten?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 (edited) Heb het zelf ook met ecostyle kattenschrik geprobeerd om sproeiende katers uit de buurt van m'n fiets te houden.Het spul werkt niet: de katten staan heel geïnteresseerd aan mn fiets te snuffelen. Edited March 3, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 Hier graag alleen ervaringen over Ecostyle Kattenschrik delen, We hebben al wat topics over katten weren uit de tuin. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijnspeeltuin Posted April 8, 2013 Share Posted April 8, 2013 ándere invalshoek van het probleem is natuurlijk, de eigenaar(s) van de katten aanspreken. Zij hebben dit huisdier. Zij zijn verantwoordelijk voor de eventuele overlast. Wijs ze op die verantwoordelijkheid, geef aan waar je last van hebt. En dat hun lieve kat zijn behoefte bij jou doet, en dat dat niet hoeft van jou. Lijkt me de gewoonste zaak van de wereld, dat zij met de oplossing moeten komen. Maar Bit, zelfs als een eigenaar mee wil werken, hoe zou je dat moeten doen Luister lief katje van me, je mag wel in het weiland poepen maar niet in dat lapje grond daarnaast want dat is van buurvrouw Janssen. Bij dhr Pietersen weer wel want die vind het niet erg. Mijn katten gingen eerst ook gewoon op de ecostyle korrels lopen maar lijken daar, na inderdaad een week of twee, nu niet meer zo'n zin in te hebben. Ik snap ook niet waarom het twee weken duurt maar het werkt nu wel, ik heb geen kattenpoep meer in de moestuinbakken. Ik herhaal de behandeling zo 1 x per maand. Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiara_shi Posted April 8, 2013 Share Posted April 8, 2013 Gebruik gewoon takjes van rozen, wijnbessen, rozenbottels, bramenstruiken etc. Alles wat een klein beetje scherpjes aanvoelt. Deze struiken geven dieren en mensen een onprettig gevoel als je te dicht in de buurt komt, maar schadelijk zoals grote verwondingen geven ze niet. Dus het is geen dierenleed, mocht je hiervoor bang voor zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts