Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd droogboon Borlotto Lingua di Fuoco

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

nou.......

voor verwaarloosde bonen zien deze borlotti's er wel geweldig uit

al zien die er van mij natuurlijk.............veel een veul mooier uit..

iets meer italiaans design: meer rood-groen [italiaans boerenfastoenlijk ]

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

UPdate: Ik had echt een mooie hoeveelheid bonen van Jorg toegestuurd gekregen. Tweede ronde dan, want de eerste zending was nooit aangekomen, waarschijnlijk ergens verkeerd bezorgd, en doet iemand ergens in Nederland nou mee aan de Grote Borlotti Teeltwedstrijd, zonder het zelf te weten... ha, ha...

MAAR... ik ben sjachie dat ik niet weet waar die bonen gebleven zijn.... echt alles in de grond gezaaid. Eerst aan het einde van een rij pronkbonen... ik kan ze echt niet herleiden... alles lijkt pronkboon, die bloeit, heeft al mini peultjes... maar een boon met bleke blommen zit er totaal niet bij... en toch 14 bonen die keer gelegd...

Toen wat boontjes apart... twee kwamen mooi op, maar ik besloot ze uiteindelijk op te graven, en toch ook maar op een hoek van het pronkbonenrek te zetten... konden ze gewoon mooi gaan klimmen.

De rest van de Borlotti heb ik ook maar gelegd... en geen flauw idee... wat zijn de gele spekbonen, wat de Borlotti... geen blommen nog....

Ook gewoon véél bonenschade dit seizoen. Ook lage boontjes moesten steeds overgezaaid, of bijgezaaid.

Geplaatst:

Bij mij staan ze nog maar een klein stukje boven de grond ,heb pas voor de 3 maal ze gezet .De 2 eerder pogingen zijn door iets iets helemaal opgegeten .Heb nu goede hoop dat groot gaan worden .

Geplaatst:

Haha die Greet...

Mijn eerste boon komt nu ook op kleur.. en op lengte... en op gewicht...

Dat wordt nog spannend, nee nog geen foto, wacht maar eens af.

Geplaatst:

Das wel een dikkerd ja. Die van mij zijn nog dunnetjes hoor. Hoe hoog is die plant van jou ?

Geplaatst:

hoe hoog...................

amper 100cm!!!!!!

en er hangen 3 bonen in

het is die boon die [denk door mijn kleinzoon ] in de bak onder de appelboom groeit

...die andere 2 bonen zijn nog lang niet zo ver en zijn ook hoger

Geplaatst:

Oké Oké. Je kleinzoon heeft zich ook aangemeld voor de teelt wedstrijd ? ( is hij überhaupt wel lid van ons forum ? )

Je begrijpt dat met overweldigende meerderheid van stemmen, bij deze besloten is, deze getoonde ( ook veels te dikke trouwens ) boon buiten mededinging gehouden dient te worden gehouden.

tsss...... externe troepen inzetten , professionals inzetten , kleinzoons , bejaarde boeren op modieuze crocques..... Het is allemaal verboden.

Ik verwijs naar de openingspost van ons aller Jorg. De wedstijdlijder.

Geplaatst:

even voor de duidelijkheid...die enigzins nodig schijnt te zijn voor een van mijn medestrijders der borlotti-trophee!

de hoogte is niet eens 1 meter maar wel echt dikke bonen eraan, ernaast staat een nog kleinere en die heft 2 bonenDSC0471176431375811232.jpg

DSC0470968161375811240.JPG

dat houdt dus in:

lengte maal breedte maal dikte..............

reken maar uit mijn winst!!!

Geplaatst:

Nou. Blijven meelezen dan. Het loopt nog steeds he. Denk eind september ofzoiets pas afgelopen ? In openingspost staat iets van oktober zelfs ( dan zullen mijn planten inmiddels wel gortdroog zijn, maarja, daar zijn het droogbonen voor natuurlijk

Geplaatst:

Dat zie ik gelukkig niet, met reclamefilter is heerlijk rustig. Dan maar geen geld en brandstof verslindend vehicle! Als de tweede prijs een fiets is neem ik daar ook wel genoegen mee...

Geplaatst:

Even een serieuze vraag. De bonen worden echt allemaal opgevreten door ik denk met name rupsen gezien de vraat aan het blad. Soms een enkel slijmspoor met daar omheen andere soort vraat. Ook dat andere bonensoorten zijn bijna helemaal opgegeten. Wat kan ik hieraan doen? Ik vind het doodzonde.

Ik zie NS-sponsoring. Vandaar die groeivertraging...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...