Martijn Geplaatst: 26 november 2020 Geplaatst: 26 november 2020 (aangepast) Weknow, dank voor het zeer uitgebreidde reactie. Ik woon in de Achterhoek op de grens met Twente. Een ritje naar het Westen of zelf Belgie is mij nu te ver voor een paar planten. Het aanbod van de Zoetewei is erg interresant: Fruit (kwekerijdezoetewei.be) 26 november 2020 aangepast door Martijn Quote
Jane Doe Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 23 hours ago, Eefjes-Moestuin said: Vreeken kan de bestelling niet aan, zoveel krijgen ze binnen, ik woon hier in Dordrecht en heb me aangeboden om te komen helpen om de bestellingen weg te werken. Het is maar een klein winkeltje en wie daar ooit geweest is weet dit ook. Zover ik weet door de corona een gekte en ook krijgen zei hun bestellingen niet allemaal binnen, dit heb ik zelf ook ondervonden want greep naar het een en ander mis, ook gevraagd en na opzoeken zou het ook niet binnen komen. Maar ook een hoop dat nog geopend moet worden, want ze vullen zelf de zakjes zaad en ook hier lopen ze in achter. Daarnaast werk Ton Vreeken met een project om jonge lui met een beperking aan werk te helpen. Ik wil het natuurlijk niet goed praten maar het is een gekken huis daar. Ik ga er vanmiddag even langs moet straks toch in de stad wezen en kijken of ze nog hulp nodig hebben of dat ze al iemand anders gevonden hebben. Bedankt voor de zeer duidelijke uitleg, denk dat ieder zich nu een goed beeld kan vormen. Ik wacht geduldig af en zie wel, zijn alleen zaden die op voorraad zijn en zonder vervangers. Als het net zo goed gaat als de anderen bestellingen, ben ik meer dan tevreden. Quote
Martijn Geplaatst: 3 december 2020 Geplaatst: 3 december 2020 Op 26-11-2020 om 10:17, Martijn zei: Na alles gelezen te hebben twijfel ik toch wel om onderstande Kaki te bestellen bij Vreeken. Hoe is bij jullie de ervaring met het bestellen van planten en de kwaliteit. Toch maar online besteld. Ben benieuwd. Quote
donaldk Geplaatst: 8 december 2020 Geplaatst: 8 december 2020 Wat is het actuele record? Decennium al voorbij voor het record, lol? Als het goed is komt de envelop uit Ierland morgen binnen op Turbo Central, Sol werkt altijd snel dus waarschijnlijk zelfde dag de retourenvelop op de bus en dan heb ik woensdag het verlate Sintkadootje binnen. 18 soorten peperzaadjes (15 uitgaand). Dus alleen nog Dragon's Breath, Pepper,nieuwe bron van Carolina Reaper zaadjes zoeken. Heeft een eigen forum starten toch wat opgeleverd, de wederopstanding van onze betaalbare, snelle en vriendelijke peperzadenruil. Vreeken's peperzaden kwamen voor een (groot) deel van Jan uit Belgie, naar ik begreep, maar die heeft nu zijn eigen webwinkeltje, samen met zijn partner de vrouw van 2000+ soorten tomatenzaad, Joke. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Jane Doe Geplaatst: 13 december 2020 Geplaatst: 13 december 2020 Vreeken netjes overgemaakt, maar nog geen bericht van versturen. Dit keer maken ze het spannend ... Zou ik mezelf nog al dat moois aan zaadgoed cadeau kunnen doen en onder de boom leggen ... Woensdag lockdown kan niet anders, met al die zieken en overleden mensen. Hoeveel mensen moet het nog kosten en ten kosten gaan van de bevolking, zodat anderen hun vrijheid nemen te vieren protesteren en misdragen kunnen en dat onder hun rechten nemen doen. Zal ik nog het laatste pakje en boodschappen kunnen doen, gelukkig hebben we reserve cadeautjes voor zoneman. Die moet toch zijn kerstfeest moeten kunnen vieren, al is het alleen in quarantaine lockdown. Liefst zou ik nog een bestelling willen doen, tegen de depri corona tijd. Maar dat moet wachten tot volgend jaar. Eerst weer even sparen en tuinplanner opzetten. Quote
Jane Doe Geplaatst: 18 december 2020 Geplaatst: 18 december 2020 Vandaag is alles op 2 dingen aangekomen van Vreeken, 1tje was niet op voorraad al kon je die nog wel bestellen en 1tje zijn ze vergeten. Voor de rest was alles voorradig en goed aangekomen. Vreeken bedankt voor jullie goede werk en service! Quote
Martijn Geplaatst: 24 januari 2021 Geplaatst: 24 januari 2021 Op 3-12-2020 om 13:27, Martijn zei: Toch maar online besteld. Ben benieuwd. Na een mail waar de bestelling bleef kreeg ik als antwoordt dat het van de zomer/nazomer zou worden. De bestelling maar geannuleerd. De eerste indruk is dus 👎 Quote
Jane Doe Geplaatst: 24 januari 2021 Geplaatst: 24 januari 2021 Bij ons zijn de bestellingen met zaadgoed wat op voorraad is goed verlopen, het ene zakje wat vergeten was is meteen naverzenden en ook goed aangekomen. Blijven zeker bestellen bij Vreeken, hopelijk gaat het bij jullie in de toekomst ook goed. Met knollen, bollen en plantjes hebben we geen ervaring. Quote
mdubbelm Geplaatst: 24 januari 2021 Geplaatst: 24 januari 2021 Het is altijd al een zooitje bij de online bestellingen van Vreeken geweest. Vroeger had ik zelf een tuinwinkel waar ik ook zaden verkocht en wij werden erop aangesproken door eventuele klanten op tuinmarkten dat ze met online bestellen maar waren gestopt na slechte ervaringen met Vreeken. Dat is al meer dan 10 jaar geleden. Ik weet eigenlijk niet beter. Ik vind het een heerlijke winkel met een fantastisch assortiment. Ton Vreeken is een lieverd en heeft veel kennis. Maar je kunt er beter een uitje naar Dordt van maken (leuk, met de waterbus vanaf Rotterdam!) en naar de winkel zelf gaan. Ik snap dat dat nu met Corona geen optie is, maar de mensen die wel goede ervaringen hebben met per post bestellen zijn vaak in de minderheid, zo is min ervaring. En je zou na al die jaren wel eens mogen verwachten dat Ton zijn zaakjes rondom de maanden dat de besteldrukte er is, op orde heeft gekregen. Maar blijkbaar overvalt het hem elk jaar weer 🤷🏻♀️ Quote
ricusg Geplaatst: 25 januari 2021 Geplaatst: 25 januari 2021 Ik ben al jaren groot fan en lid van de Vreekencliub. Ik heb in november besteld en een week of 3 later kwam alles binnen. Je moet nu wel eerst op de site kijken wat er wel en niet leverbaar is. Voor de wat gewonere zaden ga ik naar Tabernalzaden. Die leveren altijd de volgende dag en ze zijn ook niet te duur. Voor de witte uien bestel ik bij Lemmers zaadhandel in Beneden-Leeuwen. Je betaalt met Ideal en kunt het laten opsturen of zelf halen. Ze hebben tevens een leuk assortiment pootaardappelen waar ik graag gebruik van maak. Veel succes dit nieuwe seizoen. Ricus. Quote
Pink Lady Geplaatst: 26 januari 2021 Geplaatst: 26 januari 2021 Op 24-1-2021 om 16:10, mdubbelm zei: Het is altijd al een zooitje bij de online bestellingen van Vreeken geweest. Vroeger had ik zelf een tuinwinkel waar ik ook zaden verkocht en wij werden erop aangesproken door eventuele klanten op tuinmarkten dat ze met online bestellen maar waren gestopt na slechte ervaringen met Vreeken. Dat is al meer dan 10 jaar geleden. Ik weet eigenlijk niet beter. Ik vind het een heerlijke winkel met een fantastisch assortiment. Ton Vreeken is een lieverd en heeft veel kennis. Maar je kunt er beter een uitje naar Dordt van maken (leuk, met de waterbus vanaf Rotterdam!) en naar de winkel zelf gaan. Ik snap dat dat nu met Corona geen optie is, maar de mensen die wel goede ervaringen hebben met per post bestellen zijn vaak in de minderheid, zo is min ervaring. En je zou na al die jaren wel eens mogen verwachten dat Ton zijn zaakjes rondom de maanden dat de besteldrukte er is, op orde heeft gekregen. Maar blijkbaar overvalt het hem elk jaar weer 🤷🏻♀️ Vorig jaar had ik mezelf voorgenomen om begin dit jaar de winkel te bezoeken, maar dat is nu inderdaad geen optie en geen idee hoelang het nog gaat duren. Online bestellen durf ik niet aan met alle berichten. Dus dat wordt andere opties verkennen. Quote
mdubbelm Geplaatst: 26 januari 2021 Geplaatst: 26 januari 2021 Van der Wal is een fijne! Breed assortiment, snelle en correcte levering. 1 Quote
Frans Geplaatst: 26 januari 2021 Geplaatst: 26 januari 2021 1 uur terug, mdubbelm zei: Van der Wal is een fijne! Breed assortiment, snelle en correcte levering. Dat mag ook wel eens gezegd worden ! Hoe lang ik al klant bij van der Wal ben weet ik niet precies. In ieder geval meer dan 15 jaar. In al die jaren 2 'problemen' gehad. 1. Een aantal jaren geleden een verkeerd zakje zaad ontvangen (dacht ik). Er was tomatenzaad geleverd i.p.v. wortelzaad. Bij telefonisch contact bleek de fout niet bij van der Wal te liggen maar bij mij. Een verkeerd geplaatst cijfertje in het bestelnummer. Desondanks werd franco ( en geheel gratis !) een zakje wortelzaad opgestuurd. Het tomatenzaad kon ik houden. 2. Dit jaar werd een verpakking sjalotten geleverd waarvan er een aantal verschijnselen van botytris vertoonden. Kan gebeuren. Bij het verpakken vanuit bulk hoeft zoiets nog niet zichtbaar te zijn. Dit via mail gemeld en binnen enkele dagen stond DHL voor de deur met nieuwe sjalotten en een excuusbriefje van vanderWal. 3 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Jane Doe Geplaatst: 22 oktober 2021 Geplaatst: 22 oktober 2021 Inmiddels wat bestelling verder en ervaring rijker met van der Wal. Bestelling gedaan, netjes overgemaakt en afwachten ... Mailtje gestuurd dat het was overgemaakt en of ze het ontvangen hadden, krijg ik mail terug dat ik het eerst zou overmaken ... Terug gemailt dat ik dat al gedaan had ... Mail terug was ontvangen en zou op de post gaan ... Ok we wachten netjes af, kan maar zo eens weekje duren met de post naar grens en dan de rein in Duitsland verder. Maar was wel een aparte ervaring moet ik eerlijk zeggen. Goed terug naar het topic Vreeken, bevalt nog steeds super. Ontvang netjes de bestellingen, op een klein foutje na. Maar waar gewerkt wordt ..., wordt netjes opgelost en we bestellen vrolijk verder. Met de tijd zullen dan ook wat terug naar Vreeken gaan, eerste even de tijd nemen te vermeerderen. Het project moet opgezet worden, druk met de planning en dan vokgend jaar van start. Dan wordt de vermeerdering van zaadgoed automatisch meegenomen, de kindjes en volwassenen kunnen dan gezonde verschillende soorten groentjes eten. Ben wel benieuwd hoe het met de anderen is verlopen, als het naar ons goed gaat moet het in Nederland toch ook lukken? Trouwens voor het eerst een plantje, die was super verpakt wat een mooie verpakking. De zaden in een plastick zakje, droog en wel. En de knoflook en uien ook nog netjes, wordt best wat pootwerk. Maar ben o zo blij na al die supermarkt ini mini teentjes, ben zo benieuwd hie deze soorten het gaan doen en bevallen. Appelvrouw de erwten die ze hadden zijn binnen, dus zal een mooi pakje voor je samenstellen. Pb je wanneer ik die in nl op de bus doe, we zijn dan nog mooi op tijd voor het vroege voorjaar 😉 1 Quote
Jane Doe Geplaatst: 25 oktober 2021 Geplaatst: 25 oktober 2021 Van de Wal is vandaag aangekomen, maar wat een kleine zielige knoflookbolletjes en teentjes. Met opzet grote dikke zware soorten uitgekozen, maar het ziet er niet echt hoopvol uit. Nog minder dan de supermarkt bollen en tenen, maar goed we zullen het gaan zien. Voorjaar wat verwennen en dan wordt het nog wat hopelijk. Wat een kwaliteitsverschil met Vreeken, ook dit mag wel eens gezegt worden. Deze ronde wint Vreeken, moet ik gewoon eerlijk toegeven. Apart dat de ervaring zo verschillend en tegenover gesteld zijn, ik hou van der Wal even voor gezien. Quote
jootje Geplaatst: 26 oktober 2021 Geplaatst: 26 oktober 2021 Heb je aandelen bij Vreeken ofzo? 😱 Wat de knoflook van van der Wal betreft ( een bedrijf wat ik hoog heb zitten) ik denk dat zij ook moeten afwachten wat er geleverd word. ik heb mijn knoflook bij Leven van het land besteld….en net als jij groot soort besteld…alles miezerig klein…. Maar ach…misschien krijgen we wel mega knoflook van die kleine knoflookjes! 2 Quote
Jane Doe Geplaatst: 26 oktober 2021 Geplaatst: 26 oktober 2021 Nee zeg gewoon zoals het is, mijn ervaringen niks meer en niks minder. Waarom lees je liever negatieve ervaringen dan? Heb jij aandelen van van der wal 😉 Zal een verklaring kunnen zijn zoals je beschrijft en je zelfde ervaring met kleine knoflook van leven van het land. We zullen het gaan zien, we zijn nog mooi op tijd en ze hebben de winter en tijd om zich te ontwikkelen. Quote
Jane Doe Geplaatst: 7 november 2021 Geplaatst: 7 november 2021 Update: De knoflook van Vreeken en van der Wall zijn alle gepoot, van beide waren een paar teentjes rot kan gebeuren pech gehad. Van der Wall waren kleiner, met name kleine teentjes. Van een soort 4 bollen ipv 3, denk omdat ze zo klein waren. Dat was een aangename verrassing. Mijn persoonlijke ervaring is, dat bij beide goed knoflook te kopen is, het is toch afwachten hoe de knoflook het in de tuin zal doen. En al kies je grote bollen en tenen, kunnen ze wel eens klein uitvallen. Ben benieuwd hoe de soorten zich hier ontwikkelen en smaken. Welke dan een vast plekje krijgen en welke we nog gaan proberen, dan kunnen we ook eens bij leven van het land en co winkelen. Nu hebben we gekozen voor grote bollen en tenen en soorten uit Frankrijk, dat blijft trekken door de Poule de Bresse en Barbezieux. Quote
rorror Geplaatst: 13 januari 2022 Geplaatst: 13 januari 2022 Op 20 dec 2021 besteld en op 13januarie 2022 geleverd gekregen. Heeft er 24 dagen overgedaan. Ik vind het netjes, ik had door dit topic rekening gehouden met 6weken. Wel voor het eerst dat ik online iets besteld hebt en daarbij alleen bank gegevens op gaf, zonder direct af te rekenen met b.v. ideal. Dit werd dus een automatische incasso. Vandaag de rekening per mail binnen gehad, en de incasso is afgeschreven. In iedergeval wel een goede manier van afrekenen als je b.v. 8 weken moet wachten. Want je betaald dan pas als hun het versturen. In iedergeval zo ging het bij mij. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
weknow Geplaatst: 13 januari 2022 Geplaatst: 13 januari 2022 Ik denk dat het dit jaar steeds wel meevalt, Rorror. Het valt precies in de periode van lockdown...winkel moet dicht en dus tijd over voor het toch betaalde personeel om online bestellingen af te werken en voor Vreeken toch ook nog een behoorlijke omzet omdat de online-verkoop door kan gaan. In tegenstelling tot vele andere middenstanders heeft Vreeken een infrastructuur voor een soort webshop om op terug te vallen met als gelukkige bijkomstigheid dat klanten nu niet heeeeel lang moeten wachten. Ik kreeg mijn bestelling van wat planten ook binnen een week of 4. 😉 1 Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Jane Doe Geplaatst: 29 januari 2022 Geplaatst: 29 januari 2022 Inmiddels wat bestellingen verder en nog steeds tevreden, bij Vreeken blijven we bestellen. Zo hebben we een leuk lijstje, waar we kunnen blijven bestellen. Quote
jootje Geplaatst: 29 januari 2022 Geplaatst: 29 januari 2022 Ik vind het maar een raar bedrijf. Zelfs live in de winkel hebben ze niet wat je wilt….nu al niet..of nog steeds niet. me ook maar es afgemeld van de nieuwsbrief….niet aardig van mij misschien, maar zit niet te wachten op prive nieuws wat steeds meer lijkt te worden. Klaar mee! Quote
Ton D Geplaatst: 1 februari 2022 Geplaatst: 1 februari 2022 Ik heb goede ervaringen met: TessGruun Zaden & Planten Quik pootaardappelen en zaaigoed 1 Quote
Jane Doe Geplaatst: 4 februari 2022 Geplaatst: 4 februari 2022 Ga maar weer eens bij Vreeken bestellen 😂 Inmiddels ook goede ervaring met Polen, al dat snoepgoed ook on line. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.