Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor mij is het heel simpel; als je het om wat voor reden dan ook niet aankunt om een webshop te runnen, doe het dan alsjeblieft niet. Je moet op zijn minst de mogelijkheid hebben om binnen 24 (hooguit 48) uur te reageren op de e-mails van je klanten. Zeker als je met wisselende levertijden te maken hebt. Dat is niet alleen commercieel gezien noodzakelijk, het is ook een vorm van fatsoen.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Oei, ik heb daar in september wat speciale aardbei soorten besteld (die ik nog niet ontvangen heb). Hopelijk valt het allemaal wel wat mee met die extra kosten en de verzendingen ervan. Ik kreeg in september in ieder geval heel vlot een antwoord op mijn per mail gezonden vraag.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Hallo,

Wat zijn jullie ervaringen met de webwinkel van vreeken zaden? Ik wacht nu al meer dan 6 weken op mijn bestelling, ze zijn ook niet te bereiken via facebook, mail en telefoon.

MVG,

Arno

Edit: verplaatst naar dit topic

Geplaatst:

Ik zit nog op pootgoed te wachten.....o.a. Sarpo Mira aardappels......en Franse sjalotten.

Als die nog 4 weken moeten voorkiemen zouden ze eind april de grond in kunnen als ze deze week geleverd waren (niet dus)

Dan kan ik in september/oktober eens een keertje gaan oogsten, met de kans op rot van het vocht natuurlijk.....

Ik begin daar een beetje van te balen.....

Straks krijg ik mijn pootgoed als het seizoen halverwege is.....pffff.....meteen de laatste keer geweest!

Geplaatst:

Een keer bestelt, doe het nooit meer. Ben al vanaf begin december bezig mijn bestelling in orde te krijgen, en elke keer komt er een deel binnen in plaats van in 1 keer ( met bijbehorende porto en administratiekosten)

Zowel mail als telefoon blijft onbeantwoord. Nooit meer bij Vreeken dus.

Geplaatst:

Ook mijn ervaringen zijn slecht. 4 weken na m'n bestelling komt er een mail dat het artikel niet op voorraad is. 25 speciale paprika zaden voor €1.90. Vragen ze of ik als vervanging een ander, vergelijkbaar, ras wil. Ik ga akkoord. Spullen zouden die maandag op de bus gaan, had ze vrijdag pas in huis. Blijken de paprika zaden 10 zaden voor €2.90 te zijn! Lekker alternatief..

NOOIT meer.

Bzzzz...

Geplaatst:

@ salamandertje: ze kunnen je nu toch niet verplichten om meer te betalen? Dan hadden ze dat maar moeten melden, ik zou gewoon de normale prijs (of zelfs 10/25ste) betalen.

Ik hoop dat ze mijn aardbeien niet meer opsturen als ik dit zo allemaal lees, had ze normaal begin maart ontvangen nadat ze vorig jaar in september niet meer geleverd konden worden.

Geplaatst:

Ik ben gisteren geweest... Buiten sinaas en aziatische munt waren er geen muntsoorten binnen.

Nog welk enkele fruitstruiken en druiven

Zaad hier en daar lege plekken maar bleek al bij al mee te vallen...

Gevraagd naar de munt: komt eind april/begin mei binnen... Dus vroeg ik waarom het dan wel al op de site kon besteld worden: nu ja, dan kan je het al bestellen en sturen we het op zodra het binnenkomt

Maar ik mocht bestellen, zeggen dat ik het kwam afhalen als het geheel binnen was en dan gingen ze een mail sturen dat alles binnen was... Eens zien of dat ook klopt

Geplaatst:

Ik denk niet zo slecht over Vreeken als velen van jullie. Het klopt dat de bestelling er soms lang over doet om bezorgd te worden, maar gezien het enorme assortiment, neem ik dat voor lief. Tuiniers zijn planners, tenslotte, dus m'n bestelling plannen moet ook nog wel lukken.

Twee jaar geleden had ik pompoen-zaad besteld bij ze, en aan het eind van het seizoen zaten aan één van de planten hele andere pompoenen dan ik besteld had. Ik stuurde een foto op met de vraag of ze hem konden identificeren. Ik kreeg meteen een email terug met de identiteit van de pompoen en de mededeling dat ik het geld voor het zaadzakje terug kreeg. Aangezien mijn andere plant wél de juiste pompoenen had, had ik gratis pompoenen!

Geplaatst:

Het gaat er natuurlijk niet om, om Vreeken af te kraken. Ik heb zelfs de indruk dat er een soort liefde-haat verhouding is naar dit bedrijf bij veel mensen op dit forum. En dat de ondertoon van dit hele topic iets heeft van...."mensen van Vreeken, leer alsjeblieft eens wat, zodat we wel goede redenen hebben om wel bij jullie te blijven kopen".

De keren dat ik er bestelde viel het met wachten wel mee. Dat was dan in november/december en ik denk dat ik nooit langer dan 5 a 6 weken op de bestelling heb gewacht. Op de website staat dit ook wel duidelijk. Maar bij allerlei getuigenissen in dit topic (en ook verhalen buiten dit forum) denk ik wel steeds: Het zou zo veel fatsoenlijker, netter, attenter kunnen worden opgelost door Vreeken, wat oh zo veel beter zou zijn voor dit bedrijf. Daar zit een of ander fundamenteel probleem in de bdrijfsvoering, lijkt me.

Mijn eigen moeite met wat ze leveren heeft vooral te maken met de kwaliteit. Mijn ervaring is dat als je hun zaaigoed niet hetzelfde jaar opgebruikt, dat je er van uit moet gaan dat het niet meer of niet goed meer kiemkrachtig is. En ik weet zelf echt wel welke zaden langer/korter kiemkrachtig kunnen zijn. Bovendien vind ik het een ellende dat er geen productiejaar van zaden vermeld staat of toch minstens een soort houdbaarheidsdatum (die bij andere zaadbedrijven ook "tricky" kan zijn hoor). Bovendien vind ik ze - ook dat geldt voor meer zaadbedrijven! - niet zo een geweldige informatie geven bij hun zaden: niet specifiek voor een ras of soort de teeltaanwijzingen.

Zeker als je ook naar het buitenland durft te kijken is er weinig speciaals, dat elders niet ook, vaak beter en goedkoper te bestellen is. En aangezien dan de service en informatie beter is (en meestal ook de houdbaarheid van het zaad beter en duidelijker) doe ik dat en laat ik in de praktijk Vreeken links liggen.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Het meest vervelend bij Vreeken vind ik dat ze zich niet houden aan hun eigen regels:

Als iets niet leverbaar is sturen ze vervangend pootgoed/zaad/plant, tenzij je kunt opgeeft dat je dat niet wilt.

Voor het vorig jaar had ik o.a. gele plantsjalotten besteld en aangegeven dat in absoluut geen vervangers wilde - krijg dus rode plantsjalotten.

Ik had besteld op 27-12-2012. Op 11-02-2013 toch maar eens gemaild of er iets mis was. Dezelfde dag antwoord dat ze wachtten op de tweede lading pootaardappels (zeer vroege aardappel). Kan gebeuren, maar licht je klanten dan eens in!

Ik handel ook op internet. Als er iets anders loopt dan verwacht stuur ik zelf een email en wacht dus niet tot de klant gaat piepen.

Uiteindelijk werd er trouwens eind maart 2013 geleverd. Het was maar goed dat door de late winter de tuin toch stil lag.

Net zoals een van de schrijvers hierboven vond ik de kwaliteit (in dit geval van het pootgoed) niet overhouden: ik had 1 kilo pootaardappelen - 16 poters, waarvan 2 met ringrot. En bij de pootuitjes zaten nogal wat slappe.

Sorry Vreeken, maar dit is niet de manier om je klantenkring vast te houden.

Geplaatst:

Twee jaar geleden had ik pompoen-zaad besteld bij ze, en aan het eind van het seizoen zaten aan één van de planten hele andere pompoenen dan ik besteld had. Ik stuurde een foto op met de vraag of ze hem konden identificeren. Ik kreeg meteen een email terug met de identiteit van de pompoen en de mededeling dat ik het geld voor het zaadzakje terug kreeg. Aangezien mijn andere plant wél de juiste pompoenen had, had ik gratis pompoenen!

Vind ik leuk

Ik had dus vorig jaar zaad wat over datum was van de mini witte kool en kreeg een e-mail van Vreeken terug op mijn klacht dat koolzaad lang houdbaar is. Heb er 24 voor gezaaid, er zijn 2 opgekomen. Dat is dus niet erg bruikbaar zaad meer.

Ik werk hard aan het groen kleuren van mijn vingers, tips zijn altijd welkom

Geplaatst:

Ik vind het niet erg om te wachten, en ook is het niet erg als er wat mis gaat. Wat ik wel erg vind ( hinderlijk en voor mij een reden om niet meer te bestellen ) is de volledige radiostilte aan de kant van Vreeken. Mail word niet beantwoord, en telefoon staat uit. Ik heb in Januari duidelijk een afspraak gemaakt met de dame van Vreeken ( via de telefoon, deze deed het toen nog wel) en vervolgens sturen ze toch tegen de afspraken in mijn zending in delen op, met wel dubbel verzendkosten en administratiekosten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...