Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Mocht iemand nog Wyandotte kriel zoeken

Sandra

Recommended Posts

De eerste is een zilver gezoomde haan met 2 zwarte hennen en een koekoek> deze zijn van 2011

De andere is een barnevelder haan met hen een een porceleinen dotjes > dit toompje legt wat minder die zijn van 2009

groetjes Sandra

Ik ga niet naar Zelhem ( moet nog veel dingen regelen en doen ivm overlijden vader ) maar naar de Noordelijke ga ik wel.

weet niet waar in friesland je woont, ik in Drachten.

Ik zou ze evt mee kunnen nemen naar de Noordelijke dus.

Heb zelf ook 7 wyandottes en helaas kunnen er niet meer bij in de ren ( qua tuin wel, 800m2 maar aangezien hier veel rovers(buizerd, marter, bunzing ) zitten heb ik ze toch graag in de ren als we er niet bij kunnen zijn )

Ik heb zelf verschillende kleuren, dat vind ik ook zo leuk aan dotjes..

Zucht.. gaat echt niet passen he? nee.. hm jammer..

Heb ook al een haan ( 2012 ) en dat zou denk ik ook niet goed gaan samen..

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Jorieke gaat niet naar de Noordelijke dag..... wel jammer en om nu even 200km te rijden gaat mij en de beurs ook ff iets te ver.. Nu ben ik volgende week wel in Amersfoort maar Jorieke heeft geen auto dan wel jammer want daar hadden ze de wereld uit kunnen scharrelen dat willen deze echt..

groetjes Sandra

Nee ik heb nachtdiensten en Remy had wel aangeboden om wat mee te nemen maar kippen lijkt me wat overdone. Kom je op de noordelijke dag? Dan kan ik ze meenemen of daar krijgen?

Niet vragen is altijd mis geschoten

Als je ze goed (verpakt) kunnen ze toch makkelijk mee in een auto?

Klopt Angela, echter hij rijdt ook met anderen mee, daarbij heb ik nachtdiensten en om rond half elf in de avond bij iemand kippen af te leveren die nog een nacht moeten wachten levert gewoon te veel stress op... Dat wil ik de kippen niet aandoen.

Maar het is nog geen volgende week en wie weet kunnen Jorieke en ik nog wel een oplossing hierin vinden want ik zou het heel fijn vinden als ze naar zo'n goed plekje kunnen waar ze lekker kunnen scharrelen. Hier gaan ze steeds richting de weilanden of bij andere in de tuin. In de winter niet erg maar in de zomer willen de mensen dat gewoon niet.

groetjes Sandra

Ik wil gerust kippen meenemen, RvO en Erny zullen er dan ook nog gerust bij kunnen.

Als je het graag wilt, doen we het en dan brengen we ze naar je toe. Ik wil zelf ook graag kippen dit jaar, ben een ren en hok aan het maken.

Laat gerust weten Sandra, we hebben nog twee dagen voorbereiding.

Edit: gewijzigd, naam correct gespeld.

Edited by Guest

... maar kippen lijkt me wat overdone. ....
Ik wil best een avond lief zijn voor kipjes/haantjes . Geen probleem. Geef je ze wel voer mee.

Maar ik heb geen ren ofzo, dus ze moeten inderdaad in een grote kartonnen doos overnachten. En even overleg met Huub, of ze nog in de auto passen lijkt me handig. Ik doe hem wel een pb.

Groet, RvO

Edit: die pb naar Huub hoeft al niet meer

Ik kon niet inloggen op werk omdat ik mijn wachtwoord niet wist . Afijn als het vanavond lukt heb ik morgen ochtend 2 transportkisten afmeting 60x40x40 daar kunnen de kipjes wel een nachtje in. Dan kan ik ze morgen avond bij Remy brengen. Ik hoop dat ik straks meer kan vertellen .

groetjes Sandra

Maak maar vast even een plekje voor ze klaar Jorieke ze komen zondag je kant uit . Ze hebben bij aankomst wel ff rust nodig en wat eten want ik voer ze voor de nacht niet meer des te sneller ze daar gewennen en weten waar ze in het nachthok kunnen en waar ze kunnen lopen.

groetjes Sandra

Ik weet niet of ik twee kippenhokken van 60 bij 40 bij 40 kan vervoeren, er moeten ook nog planten en drie personen in die auto mee...

Om hoeveel kippen gaat het? Kunnen ze niet in één zo'n korf mee?

Ik ben zelf ook bezig met een kippenhok, maar kan geen haan hebben hier, anders zou ik zeggen laat er een paar staan voor mij voor de terugweg.