Icebox Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Hoi! Ik wilde eigenlijk even wachten met voorstellen totdat ik foto's zou hebben van de moestuin. Ik ben echter te enthousiast om te wachten.Een korte introductie; ik ben 24 jaar en dol op moestuinieren. Ik ben gefascineerd door de wijze van groei; 1 klein zaadje kan een hele grote struik worden. Voorheen woonde ik bij mijn vader waar ik een moestuin van 150m2 had. Dit was mijn paradijs en ik was er dan ook elk vrij uur van de dag. Hierna verhuisd naar A'dam waar ik op een balkon een 1 m2 bak had. Jullie begrijpen dat ik toch wel een beetje ongelukkig werd hiervan. Na weer verhuisd te zijn (met als eis een tuin) ben ik wederom zielsgelukkig. Dit jaar gaat het weer echt beginnen en boven staat al van alles te groeien. Ik ben vooral fan van bonen/erwten/peulen en van bieten, koolrabi, aardappelen (nieuw voor mij) en wortelen. Ook zijn verschillende vruchtsoorten zeer geliefd. Daarnaast heb ik op mijn stage een tuinproject opgezet. Ik ben student Pedagogiek en op mijn stage begeleidt ik kinderen met ASS/ADHD. Ik merk dat de kinderen zelfvertrouwen krijgen door de plantjes op te kweken en te verzorgen. Hier wil ik volgend schooljaar dan ook een scriptie over schrijven. Ik denk dat ik hier veel kan leren, tips op kan doen en vooral veel ideeën op kan doen voor de inrichting van mijn (nu nog kale) moestuin. Groetjes,Sinja P.S. ik heb jaren gewerkt in een bramenkas, waar ook bramen in de buitenlucht geteeld werden. Zo nu en dan heb ik in de frambozen gewerkt en ook in de rode bes (kas) en blauwe bes (buiten). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Welkom Icebox Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Welkom! Wat een prachtig scriptie-onderwerp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 (edited) Hallo Sinja, welkom en ja: je kunt hier nog ontzettend veel leren. Maar ik denk dat je zelf al enige ervaring hebt als ik dat zo bekijk. Hartstikke leuk om kinderen op deze manier zelfvertrouwen mee te geven! Deze ervaring zal ze waarschijnijk de rest van hun leven bijblijven. Marijke. Edited March 24, 2013 by Guest Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 welkom ! Lekker dat je nu weer je eigen tuin hebt. We gaan het allemaal zien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Welkom Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Welkom Icebox Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Welkom! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agnetha Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Welkom!! Quote Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin! Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Icebox Posted March 28, 2013 Author Share Posted March 28, 2013 Dankjulliewel voor het welkom. Vriendlief heeft gisteren een halve dag vrij genomen (buiten mijn weten om) om de tuin te gaans pitten. Wederom; foto's volgen nog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Icebox Posted March 31, 2013 Author Share Posted March 31, 2013 Hoi,hier de beloofde foto's. Wat gaat dat trouwens makkelijk op dit forum! Op deze manier kan ik eens wat vaker foto's erbij plaatsen. Het stuk grond heb ik van mijn buurman gekregen (ofja, ik heb het in bruikleen tot oneindig lang) en mocht de buurman ooit verhuizen dan mag ik de grond overnemen (het is eigenlijk gemeentegrond).Ik heb nu een stuk van 5 meter bij 6 meter, de kas op de foto hoort er helaas niet bij Ook heb ik een compostbak en twee watertonnen gekregen. De grond is bewerkt met een frees, voordat de frees eroverheen ging heb ik compost verdeeld over de omgespitte aarde. Voorheen was dit een grasveldje. Vandaag heb ik de eerste uitjes geplant en onze lieve kat (1 van de 5) heeft me 'meegeholpen' zoals jullie kunnen zien. Flo heeft vele kwaliteiten, zo ook 'meehelpen' met huiswerk. Binnen ben ik natuurlijk ook al vol op bezig. Dit jaar worden het voornamelijk erwten, peulen en bonen. Groetjes,Sinja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Noorse Boskat? Fijn joh, al die hulp!! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Icebox Posted March 31, 2013 Author Share Posted March 31, 2013 Flo is aan komen lopen bij mensen (toen hij vier weken was) die hem naar de dierenarts hebben gebracht. Mijn moeke heeft een cattery en ze werkt samen met de dierenarts. Moedermelk blijft beter dan flessenmelk. Ondanks Flo niet aan kon sluiten is hij toch nog goed op zijn pootjes terecht gekomen. Oh, om een lang verhaal dus kort te maken. Het is geen Noorse Boskat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berry Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Welkom!Wat een leuke kat! Ze ziet er mooi uit!Succes voor het nieuweseizoen Quote http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts