Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Voorstellen


Gast kardoeneke

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik kom me hier ook even voorstellen. Uiteraard heb ik een moestuin en ben al druk bezig om wat in kweekbakjes voor te zaaien. Aangezien ik nog niet veel ervaring heb wil ik me hier aanmelden, voor als ik vragen heb of tegen probleempjes aanloop.

Dat mijn moestuin mijn liefhebberij is lijkt me wel logisch, want wat zou ik hier anders komen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat denk je zelf Frans? Als het goed is heeft de mijne het deze winter overleefd

 

Schitterende avatar heb je, daarom dus

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de neus Dennis, vind je het heel erg dat ik niet precies zeg waar? Eerst me even verder inlezen hier. Maar het lijkt me een geweldig forum, met veel tips en raad. Geen spijt dat ik me aangemeld heb dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom! Wat wil je zoal gaan telen?

 

Aardappelen, dat heb ik vorig jaar ook gedaan en daar hebben we tot in januari van kunnen eten, uien, prei, paprika, pepertjes, tomaten, sla, andijvie, spinazie, paksoi, artisjok, kardoen, aardbeien, bessen, frambozen, rabarber, slabonen, courgette, appels, snijbiet, witte kool, spitskool, spruitjes, nou dat is het wel zo'n beetje denk ik.

 

O ja ik vergeet de kruiden, zoals lavas, knoflookbieslook, bieslook, oregano, tijm, rozemarijn, peterselie plat en gekruld en ik heb dit jaar ook citroenbasilicum gezaaid, ben benieuwd wat het wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor het welkom, leuk.

Ik vergeet helemaal om wortels op te noemen, misschien omdat ik vorig jaar geen oogst had en knoflook natuurlijk, daar had ik gelukkig wel oogst van. Heb afgelopen november al knoflook geplant, dus hoop ik op een beetje vroege oogst, al heb ik geen idee wanneer dat dan klaar zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker waar Frans en ik vind het echt geweldig dat moes tuinieren, ik ben dan helemaal in mijn element, vind daar de rust en kan mijn hoofd leegmaken en genieten van alles wat lukt en wat niet lukt is all in the game. Ik had overigens zoveel pepertjes afgelopen jaar geoogst, dat ik er nog in de vriezer heb, ook had ik er peperolie van gemaakt, heerlijk gewoon.

 

Ik vind het daarbij ook werkelijk geweldig om zaadjes te bekijken. Die van de franse naaldsperzieboontjes bijvoorbeeld, gespikkelde dingen. Ik had ook zaadjes die op kleine stukjes houtskool leken, maar ik weet even niet meer van welke groente dat is, ik kom er vast wel weer op. Och ik geniet er gewoon zó heel erg van, dat zaaien en dat het opkomt en alles wat maar met de moestuin te maken heeft.

Kruiden ook zoiets, blaadje afplukken en stuk wrijven en dan de geur opsnuiven, heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en genieten van alles wat lukt en wat niet lukt is all in the game.

Ik heb het ook wel eens op een ander forum gezegd toen geklaagd werd over onkruid, aantastingen door beestjes etc. Stel nu eens dat je alleen maar zou hoeven te zaaien in je tuin . Oké , misschien nog een beetje schoffelen dan maar dat verder alles zonder problemen groeit en je automatisch de mooiste groente zou oogsten. Voor mij zou de lol er dan af zijn. Je bent dan geen hobbyist meer die van zijn tuin geniet maar een arbeider die werkt in zijn eigen probleemloze groentefabriekje. Mislukkingen kunnen ook heel interessant zijn als je je verdiept in hoe dat gekomen is en je leert er weer een hoop van.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi ... lijkt sprekend op de kardoen maar van de Artisjok worden de schutbladeren van de gesloten bloemknop gegeten als ik het goed heb en van de kardoen de bladstengels. Artisjok heb ik nooit gegeten. Misschien dat de gesloten bloemknop van de kardoen vergelijkbaar is ? Ik doe dit jaar eens een poging.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frans ik heb zowel de Artisjok als de Kardoen. Kardoen heb ik vorig jaar gezaaid en hopelijk werpt het dit jaar vruchten af en ja natuurlijk daarom mijn nick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...