Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

En zo ziet het blije varkentje er na het roosteren uit

We hebben de instructies en tijden uit het RC Meat boek aangehouden, en hij smaakte super!

20130509varkenspoot288321368120633.jpg

Geplaatst:

Bedankt voor je varken Jorieke! We hebben nog niet geproefd, maar het zag er super uit en erg netjes verpakt

Dank ook aan Bazarie voor de bezorging

Geplaatst:
En zo ziet het blije varkentje er na het roosteren uit

We hebben de instructies en tijden uit het RC Meat boek aangehouden, en hij smaakte super!

Ga je het recept even plaatsten?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nou Jorieke het eerste stuk buikspek heeft al in mijn rookoven gehangen. Na een kleine 24 uur in het pekel bad te hebben gelegen.voor89951368213431.jpg

Een paar uur in de (warme) rookoven. Op eikenhout deze keer.

na89801368213518.jpg

Geplaatst:
Heerlijk die varkentjes van jullie!

Ben al aan het bedenken welk stuk ik in het najaar ga kopen....

Denk aan een stuk buik... en dan slow-roasted in de oven.... Moet er nog wel even achter komen welk stuk buik dat dan moet worden...

Erny, een schouder gaat ook.

slowroast-pork22461368213782.jpg

Deze heb ik in Duistland bij de super gekocht. Niet zo lekker als de varkens van Jorieke maar toch heerlijk voor een zondag middag. Het ding heeft wel 6 uur nodig. Maar dan heb je ook wat

http://www.jamieoliver.com/recipes/pork-recipes/6-hour-slow-roasted-pork-shoulder

Geplaatst:

Oh.... het water loopt me in de mond... kwijl kwijl... Schouder ziet er goed uit... goeie optie!

En dat gerookte stuk is ook geweldig!!

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Hier hebben de schnitzels al goed gesmaakt . Super gesneden ook.

Zou het niet eenvoudiger zijn om de varkens hoofdzakelijk voor de winter te slachten. Of zijn ze dan nog te klein/dun?

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Ja Kruidje, dat is wel beter, als je 1 varken hebt. En geen klanten, die het hele jaar door vlees willen eten

De 2 varkens die nu naar de slacht gaan, zouden nog tot eind van het jaar kunnen blijven lopen. We hebben geen last van ze, en ze eten alleen maar gras.

Maar 1 van de 2 heeft al een hele tijd een slechte poot. Het wordt maar niet beter, en dus moeten ze nu maar allebei weg. 1 van de dames in haar eentje houden, is ook niet leuk voor haar. En ze is te klein om bij de vleesvarkens rond te hangen haha.

Het moest er eens van komen, dan maar nu.

We hebben de slager gebeld, om te vragen of ze dan als eerste aan de beurt zijn maandag, want als die ene dame op de betonnen vloer in het slachthuis gaat liggen, dan komt ze met haar poot niet meer overeind. Ze heeft dan geen grip.

We moeten er om half 6 zijn, en dan kunnen ze zo doorlopen. Dus dat is fijn! Voor zover dat fijn kan zijn natuurlijk....

Geplaatst:

Nou, je krijgt waarschijnlijk kleine blote varkentjes terug waarvan je mini karbonaadjes, mini speklapjes, mini schnitzels enz hebt! Hihihi! Werk blijft hetzelfde denk ik, misschien wel meer omdat je er twee tegelijk hebt! Nou, ik ben erg blij met mijn vlees, en kom in september ofzo een bergje halen!

Geplaatst:

Nou, mini karbonades en mini speklappen zijn het inderdaad geworden! Je lacht je rot 1 karbonade weegt 50 gram! Het lijkt net speelgoedspul zo. En er kwam nog aardig wat vlees af hoor! En een zooi dikspek... had ik niet verwacht.

We eten voorlopig weer flink wat vlees!

Er staat een cakeblik met paté in de oven, en dan nog heb ik een flinke lever 'over'. En met die van het vorige varken had ik ook nog niets gedaan

De botjes met iets aanhangend vlees zijn gekookt, en gaan naar de honden. De koppen zijn ook gekookt, ik haal er nog wat vlees af, en de rest gaat naar de kippen. Die pikken die schedels helemaal schoon. Ziet er wat vreemd uit, zo in je kippenwei. Maar ze zijn er gek op!

Geplaatst:

Haha...dat word twee karbonaadjes op je bord! Lijkt me wel grappig, als het dan ook allemaal zo klein is! Nou, klein of niet, je kan er in ieder geval weer lekker van eten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...