Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hij heeft maar mooi geluk (en wij ook ), 'hammie' heeft de afgelopen week erg veel eikels gegeten. En dan staan er nog 2 enorme big bags met nog meer eikels! Voor zijn vriendjes dan.....

Ik was eerst van plan om een Coppa (di Parma) te maken van het nekstuk. Maar ik lees over mislukkingen, we hebben nog niet echt een perfect rijp-hok voor vlees, en het vlees moet in een hele grote darm. Daar kan ik ook zo snel niet aan komen.

Dus ik ga dit proberen:

http://www.hermandenblijker.nl/Actueel/Column/191/Herman_den_Blijker_over_varkensnek

Dat moet mooie plakken geven, die misschien koud (en vrij dun) op brood ook erg lekker zijn? En supersnel klaar zijn als je ze nog even opbakt op bbq, grill of gourmetstel (kerst! )

Het water loopt me nu al in de mond, ik denk dat er dan ook wel genoeg is om in de vleespakketten te kunnen doen.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Over 2 tot 4 weken gaat er weer een varken naar de slager. Het gaat in dit geval om een flinke dame, niet qua vet maar wel qua bouw (volgroeide Duroc, zonder dikke speklaag). Dus grote speklappen, en nog grotere karbonades. Die gaan we zo snijden dat ze wat kleiner uitvallen, zodat ze wel gewoon in je pan passen.

We hebben op dit moment ook nog wat vlees van het vorige varken (begin november geslacht) in de vriezer. Mocht er iemand zijn die niet meer kan wachten. Daar zitten ook al worsten en hamburgers bij.

Mocht er iemand zijn die een speciaal stuk wil reserveren, dan hoor ik dat graag. Op=Op

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

We maken er standaard pakketten van, met wat speklappen, karbonades, hamlappen, gehakt, poulet, etc. (Vanaf 2014 ook verse worst, en hamburgers (en dus minder gehakt) in het pakket! Vandaar dat de prijs iets hoger is. )

Wil je 1 of 2 kilo, dan kan je doorgeven welk stukje vlees je in ieder geval in het pakket wilt hebben. Dan valt er een ander stukje af. Dit omdat er nou eenmaal veel verschillende stukken vlees zijn. En je niet alles in 1 of 2 kilo kunt proppen.

Boven de 2 kilo komen alle stukken wel zo ongeveer aan bod denk ik.

Wel een lastig punt: we wonen al gauw een eindje van iedereen af. Voor een moestuinforumdag niet echt een probleem, maar om even vlees te komen halen wel...?

Uiteraard krijg je er een privé rondleiding bij, even met de varkens knuffelen (was het op de moestuinforumdag echt veel te koud voor) bijvoorbeeld.

Voor vers (dus niet ingevroren) vlees en dus ook de grotere stukken zoals hammen en buikspek moet je dan alleen wel op een vaste dag komen. Net na het snijden en verpakken. Erg lang is het namelijk niet houdbaar, als het niet in de vriezer ligt.

Ophalen van ingevroren vlees kan elke dag, elk moment van de dag. Als we het maar van te voren weten

De prijs is 10 euro per kilo voor actieve Moestuinforum-leden.. Dan hebben we het helemaal mooi voor je gesneden, en verpakt in vacuüm-seal-plastic. Blijft het lekker lang goed in je vriezer Het is een hele klus, maar dan heb je ook wat!

Geplaatst:

Nieuw in het assortiment: paté. Tot nu toe alleen een fijngemalen variant, ik moet nog wat experimenteren met een grove.

Heerlijk om warme of koude plakjes van te eten. Op brood bijvoorbeeld.

De paté is gemaakt van varkenslever, uitjes, room en paneermeel. Verder geen ander varkensvlees, we gebruiken de paté dus niet om rommelvlees weg te werken

En natuurlijk een mix van kruiden/specerijen en zout.

Ze zijn (au-bain-marie) gebakken in kleine ovenschaaltjes, dus ze hebben een bepaald formaat en gewicht. Rechthoekig, en ze wegen zo'n 350 gram per stuk.

De prijs is hetzelfde als de kiloprijs van de rest van het vlees.

Geplaatst:

Hier ook een gegadigde voor een pate. Zit ik een beetje te denken wat 350 gram is. Dat is mijn pot pindakaas toch ? Dan wil ik er wel 2 ( van de paté dus )

Geplaatst:

We moeten nog even het een en ander testen, maar we willen het vlees van het komende varken ook gaan versturen. We zoeken nog wat zaken uit over koelelementen, verpakken en dat soort zaken.

Het vlees wordt dan vacuüm verpakt, en vers (dus niet ingevroren) en goed gekoeld verstuurd, samen met wat koelelementen. Het pakket is er in 99-komma-zoveel gevallen de volgende dag (we verzenden met de DPD) en dan kan alles meteen de vriezer in.

Je hoeft dan niet deze kant op te komen (mag natuurlijk wel!) dus dat scheelt tijd en benzine. De verzendkosten zijn 6 euro, of je nou 1 of 30 kilo besteld. Dat maakt bij de DPD niet uit

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...