gerda Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Hallo allemaal, Ik zal me ook even voorstellen. Gerda , getrouwd, werkzaam als zorgassistent en vanaf september opleiding verzorgende IG.Moeder van een zoon van 21, dochter van 18 en een dochter van 13.Wonen sinds 7 jaar op een boerderij in het mooie Emsland in Duisland.13 kippen2 pony's4 katten1 pup van bijna 5 maand Duitse Herder Hobby'sTuinieren, Taarten bakken ( motief) , likeuren maken, sinds vorig jaar onze eigen wijn en sinds van de week kaas!Wil ik nog uitbreiden met het nieuw oppakken van onze moestuin, jam maken en wekken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Hoi Gerda, welkom hier!Manlief en ik hebben ook nog gekeken voor woningen in Emsland, maar zijn nu toch lager in Duitsland terechtgekomen (NRW). Zijn jullie ook naar Duitsland vertrokken vanwege de ruimte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerda Posted April 12, 2013 Author Share Posted April 12, 2013 Ja inderdaad, ook de rust op gezocht, ik kom van het platte land en wilde heel graag terug maar die portemonnee voor een huisje buiten in Nederland was te klein. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynn Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Welkom! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Welkom Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 welkom ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 Welkom Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 Hoi Gerda, welkom!! Klinkt helemaal geweldig; een boerderij met zoveel dieren!Ik woon een stukje onder je (60 km) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerda Posted April 13, 2013 Author Share Posted April 13, 2013 Ha wat leuk!! Waar zit jij precies? Mag ook een PB sturen hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Welkom Gerda! Heb je ook wat foto's? Ik ben wel nieuwschierig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Welkom! Je hebt heel wat te doen zo... en nog meer plannen... Nou, dat komt wel goed, hier doe je vast nog allerlei goede ideeën op.... Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kustlijn Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Welkom Gerda, het Emsland, dat is dat bijna door Nederlanders geanexeerde gedeelte van Duitsland toch? Veel, heel veel Nederlanders zijn net de grens over getrokken.Zoals in Walchum. Je kan mooi in Duitsland wonen, en blijven werken in Nederland. Hobby's : Tuinieren, Taarten bakken ( motief) , likeuren maken,Precies mijn hobby's , al is het meer taarten eten, en likeuren drinken. Quote Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerda Posted April 30, 2013 Author Share Posted April 30, 2013 Kleine impressie van onze boerderij, met de heerlijke druiven waar we vorig jaar onze eerste wijn van hebben gemaakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerda Posted April 30, 2013 Author Share Posted April 30, 2013 Welkom Gerda, het Emsland, dat is dat bijna door Nederlanders geanexeerde gedeelte van Duitsland toch? Veel, heel veel Nederlanders zijn net de grens over getrokken.Zoals in Walchum. Je kan mooi in Duitsland wonen, en blijven werken in Nederland. Hobby's : Tuinieren, Taarten bakken ( motief) , likeuren maken,Precies mijn hobby's , al is het meer taarten eten, en likeuren drinken. Het valt hier gelukkig mee, we hebben bewust voor een dorp gekozen waar weinig nederlanders zitten. We doen alles in Duitsland, onze kinderen zitten op duitse scholen en gaan nu hun ausbildung in hier.Ikzelf heb 3 jaar in het dorp gewerkt maar ben weer gaan leren en heb bewust voor een leerbaan in Nederland gekozen.Leren in het Duits is wat anders dan het spreken.Wij zijn geen Nederlanders die hier een huis kopen en verder alles in Nederland doen. Dat zie je inderdaad heel vaak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kustlijn Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Quote Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Oooh en aaah, lief die kuikentjes! Die zijn nu al vast een heel stuk groter Je woont prachtig, een genot om 's morgens op te staan en dat allemaal te zien lijkt me! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
katrien888 Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 Dag Gerda, Ik ben het helemaal ermee eens wat Marijke schrijft : Je woont prachtig, een genot om 's morgens op te staan en dat allemaal te zien lijkt me! Veel succes met je aangename (en lekkere) bezigheden...vroeger heb ik ook nog Cointreau en porto gemaakt, maar ne keer teveel van 't goede (lees: lekkere) gedronken grtjs,Katrien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts