Eva Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Over pallets gesproken...kun je ook bloembakken van maken: die vind ik wel heel erg leuk trouwens....ik heb nog een paar pallets liggen! Quote
Helly Geplaatst: 19 december 2011 Auteur Geplaatst: 19 december 2011 Misschien een leuk idee voor kleine tuintjes of balkon, kruiden in blik: Paar kleine bakjes eronder voor sla oid. en je hebt al een aardige oogst Schitterend idee .Kan iemand mij vertellen hoe dat gemaakt is ? Zijn die blikken gewoon aan de muur gevezen ? Of iets dergelijks ? Heidi, ik denk dat je er gewoon aan de bovenkant een gaatje in kan boren (uiteraard ook in de bodem voor de afwatering) en ze dan aan een plank kan schroeven, of de schutting. Wil je ze niet aan de schutting schroeven kan je er ook een S vormige haak aan hangen, of met een stevige ijzerdraad. Of, nog een andere optie, je ziet wel eens van die hangers voor aan de schutting waar je dan potten in kan zetten. En als je veel meer wilt ophangen maar weinig schutting hebt, kan je er ook altijd voor kiezen om van die lange bloembakken aan te hangen die met van die haken aan de schutting hangen. Kan je zelfs kropjes sla of pluksla in telen! Nu ik dit zit te bekijken denk ik dat ik zelf aankomende zomer ook wat aan de schutting ga hangen, want die lossen vakjes met kruiden tussen mijn fruitstruiken kost me een hoop tijd aan onkruid verwijderen Quote Good things come in small packages
tnauta Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Tja, over pallets gesproken... http://coreyleamondesign.blogspot.com/2010/08/upcycled-wood-pallets.html#!/2010/08/upcycled-wood-pallets.html Quote Heilige boontjes, ik eet ze rauw!
appelvrouw Geplaatst: 20 december 2011 Geplaatst: 20 december 2011 Dat doortochthuisje he...als prieel in je tuin en dan laten begroeien met geurende klimmers..kamperfoelie..geurerwt..passiebloem Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Eva Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 wat een goed plan appeltje!als ik een eigen grote achtertuin had gehad zou ik dat waarschijnlijk doen ook! Quote
appelvrouw Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 Ja een grote achtertuin..een man met twee rechterhanden..hij heeft al een kasteel gebouwd voor de kabouterkleinkindjes van Pallets en van onze oude schuurdeuren. In het voorjaar komt er nog een ophaalbrug bij Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Eva Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 wat leuk zeg!!ok ok....als ik een grote achtertuin en kleinkinderen had dan had zo'n kasteel er ook wel bij gekund mijn man heeft twee rechterhanden maar gelukkig ik zelf ook! Quote
Koert Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 Wow die is gaaf he, ooit wil ik wel zo een op de moestuin, bij ons weinig plek waar ik hem kan plaatsen. Quote Even a broken clock is right twice a day
appelvrouw Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 Ik zal de complimenten overbrengen. Op de onderdelen van de schuur zie je nog rose/oranje vlekken. onze buren (die wisten dat wij nieuwe deuren gingen maken van de zomer) hadden met de finale van het voetbal onze deur onder oranje harten en hollandkreten gespoten...Achter het voorste deurtje die met een blokje hout open blijft staan zat al na een week een vleermuisje..een echt spookkasteel Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Raxia Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 Ik ben vorig jaar verhuist en hebben daarbij een hoop geverfd en gedaan. Ik ga komend seizoen mn lege latex bakken (5l en 11l) gebruiken voor wat plantjes Weet nog niet wat ik er in ga zetten, ondertussen is het loshalen van de oude verf een mooi bezigheidstherapie! Quote
Chris82 Geplaatst: 18 januari 2012 Geplaatst: 18 januari 2012 Hi, ik had een korte vraag; een "paar" pagina's terug staat het recyclen van kaarsen. Maar weet iemand waar ik lont van kan maken of kan krijgen? Ik heb de optie wc-papier gelezen, maar ik wil graag een normaal "dun" lontje. Alvast bedankt voor de info! Quote
greetje11 Geplaatst: 18 januari 2012 Geplaatst: 18 januari 2012 Vorig jaar had iemand een linkje geplaatst van een Engelse/Amerikaanse site over hergebruik van pallets.Kan het helaas niet meer vinden, blijf aan't spitten in het forum.Zou iemand die nog weet, welke ik bedoel, de link nogmaals willen plaatsen, zet ik hem in mijn favo's Quote
geedee Geplaatst: 18 januari 2012 Geplaatst: 18 januari 2012 was t deze? http://www.greenecoservices.com/31-ways-to-reuse-wood-pallets-make-money/ of die http://webecoist.momtastic.com/2010/04/07/art-of-upcycling-20-diy-wood-pallet-reuse-project-ideas/ Quote
Frans Geplaatst: 18 januari 2012 Geplaatst: 18 januari 2012 een "paar" pagina's terug staat het recyclen van kaarsen. Maar weet iemand waar ik lont van kan maken of kan krijgen? Kaarsenlont is gemaakt van katoen. O.a. hier verkrijgbaar :http://www.hobbywinkel.net/n2/4291/13723/Kaarsenlont.htm Maar als het geen kaarsenlont heet is katoentouw overigens een heel stuk goedkoper verkrijgbaar . Een voorbeeld:http://www.dille-kamille.nl/nl/shop/c/103/a/135/rolladetouw-100-katoen-lengte-ca-110-m Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Eva Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Hi, ik had een korte vraag; een "paar" pagina's terug staat het recyclen van kaarsen. Maar weet iemand waar ik lont van kan maken of kan krijgen? Ik heb de optie wc-papier gelezen, maar ik wil graag een normaal "dun" lontje. Alvast bedankt voor de info! als ik kaarsenstompjes recycle dan doe ik als het kaarsvet smelt er een paar lange kaarzen bij in. de lont daarvan gebruik ik. zo hoef ik niets extra's te kopen.om het geheel te kleuren gebruik ik waskrijt.ik maak er grote blokkaarzen met wasfiguurtjes mee. Quote
Kruidje Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Zo doe ik dat ook als ik kaarsen maak. Goede tip van het kleuren met waskrijt. Ga ik eens proberen... Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Chris82 Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 @Eva, dank voor de tip! We hebben hier nog wel een aantal van die lange kaarsen liggen. Die gooien we er bij in! Helaas hebben we geen wasco in huis. Eerst maar eens een kaars kunnen maken. Quote
greetje11 Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Geedee, dank je, de tweede was het Quote
Helly Geplaatst: 19 januari 2012 Auteur Geplaatst: 19 januari 2012 Nou Geedee, dat ziet er niet eens zo gek uit! Dames die kaarsen zelf maken, als ik ze zelf maak dan krijg ik zo'n 'dal' rond de lont. Waar kan dit aan liggen? Ik giet ze toch echt heel erg vol maar t blijft een raar fenomeen Quote Good things come in small packages
Eva Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 ah dat heb ik ook hoor maar ik maak kaarzen "verkeerd om''dus dan zie je het toch niet ik pak een of ander stevig plastic verpakkingsmateriaal zoalseen halve vierkante wasverzachterfles(of mona toetjes, erg grappig vormpje ).maak er onderin een klein gaatje waar ik de lont doorheen kan steken.neem een sate prikker waar ik het andere eind van de lont aan vast knoopen trek de lont mooi strak aan de onderkant,zodat de sate prikker plat op de halve fles ligt.zet dan de lont mooi in het midden.het gaatje waar de lont doorheen steekt maak ik dicht met klei oid. dan vorm insmeren met een beetje afwasmiddel, dan laat de vorm gemakkelijker losde stompjes smelt ik au bain marie. (pan water met een pan erin) als je meerdere kleuren kaarsen hebt smelt je ze per kleur en dan in laagjes in de vorm schenken. zorg dan wel dat je wacht met de volgende laag totdat de vorige laag afgekoeld is. anders mixen de kleuren en vaak wordt dat dan een lelijke vieze kleur. of:als je één mooie kleur wil hebben smelt je alle witte stompjes kaars en doe daar dan wasco bij. zo krijg je een heldere kleur.dan giet je de gesmolten kaarzen in de vorm en zorg ervoor dat er een laagje over de gehele vorm komt.goed laten afkoelen! liefst in de koelkast maar de vriezer kan ook.dan smelt je alle andere kleurtjes bij elkaar en giet je deze erbij in de vorm.de buitenkant is nu mooi helder (schoon) van kleur, de binnenkant meestal wat grauw grijs. als je een 'holte' in je kaars krijgt na het gieten kun je hem prima later opvullen met warm kaarsvet. meestal moet dat wel een keer of 2/3 voordat je de holte helemaal vol is. als de kaars klaar is (helemaal afgekoeld dus!) dan haal je de klei weg en zet je hem met vorm en al even onder warm water.zo gaat de vorm er gemakkelijker af en kun je het afwasmiddel van de kaarsafspoelen.verwijder het sate stokje en knip de rest van de lont tot op de bodem van de kaars af.zet dan de kaars met de onderkant nog even in je (lege) pan zodat je de onderkant helemaal recht kan smelten. maar persoonlijk vind ik 'dippen' veel leuker...dan gebruik je een hoge smalle pan.zorg dat de pan vol met kaarsvet zit.neem een lange (nieuwe) lont en bind deze in het midden van de lont aan een stokje vast.zorg dat er een ruimte van ± 5 cm tussen de beide uiteinden zit.lang de lonten in het kaarsvet zodat ze goed doorweekt zijn met het kaarsvet. haal uit het vet en laat een minuut afkoelen.dip dan weer in het vet en laat weer afkoelen.dip niet te lang want dan smelt je vorige laag eraf....herhaal dit zolang totdat je de gewenste dikte hebt bereikt.op deze manier maak je 2 kaarzen tegelijk maar je kunt het ook met meer lonten doen natuurlijk! de kaarzen zijn nu nog warm dus nu kan je er als je wilt van allerlei vormen mee maken. je kunt er zelfs (als je wilt) een knoop in leggen!ik draai de kaarzen dan soms om elkaar heen of vlecht ze. voor de sier...het lijkt heel mooi, maar zo zijn ze niet erg geschikt om echt te gebruiken.... ze smelten dan verkeerd als de kaarzen aan zijn... wat ook erg leuk lijkt is de kaars wat plat knijpen en dan draaien.dat geeft een erg leuk effect! en je kunt de kaarzen nog gebruiken ook zo, hopelijk heeft er iemand wat aan dit hele verhaal Quote
appelvrouw Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Leuke tips!Dat ik er nou nooit op ben gekomen om gewoon een "echte" kaars mee te smelten en daar de lont van te gebruiken... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Op dit moment verzamel ik melkflessen, je weet wel van die waar meer dan twee liter inzit ( 2,4 l geloof ik) ..van de super Deen. Daar kan ik straks mijn giervoorraad mooi in gieten Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kruidje Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Wij hebben vorig jaar kaarsen gegoten in ijsbekers van de rommelmarkt. Glitter op de bovenkant. Klaar feestelijk geheel. (ik heb niet eens de lont uitgesmolten. Gewoon kleine kaars afgesneden en eringezet, kaarsvet eromheengegoten.) Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.