Nepomuk1983 Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Ik heb veel zaailingen die nu eigenlijk wel de tuin in mogen, maar het weerbericht geeft de rest van de week regen af en een maximale temperatuur van 15 graden. Kan ik mijn plantjes morgen uitplanten of moet ik wachten op de zon?Het gaat om courgettes, mais, veel soorten boontjes, doperwten, peultjes, kolen en artisjokken. Verder heb ik gisteren mijn tunnelkas opgezet en daarin een bed voor mijn tomaten gemaakt, ze staan nu nog in de vensterbank, maar kunnen deze ook al verhuizen? Ze zijn groot genoeg maar inn de tunnel is het maar enkele graden warmer dan buiten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missmass Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Bij mij staat alles al weken gewoon buiten in de open lucht. Gaat prima. Wel even afharden, maar het gaat er natuurlijk om dat het niet meer vriest en hier in het zuiden doet het dat al niet meer sinds de 3e week van april. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Ik snap de vraag wel....bij mij gaan morgen de tomaten en paprika's naar buiten, maar vind het echt eng.....dat ze het loodje leggen dus. Dus ik ga maar duimen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nepomuk1983 Posted May 13, 2013 Author Share Posted May 13, 2013 precies...ben je weken lang bezig geweest om ze zo mooi te laten groeien en heb je netjes gewacht tot ijsheiligen en dat gaat het de hele week regenen. Ben bang dat ze verzuipen... heb gelukkig wel extra gezaaid dus ik denk dat ik er wat achter houd in de koude bak... just in case... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Juist liever iets koeler (ook weer niet te koud natuurlijk), dan van die warme zonnige dagen. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ModestMouse Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Bij mij staan de de tomaten al in de tuin. Heb wel de onderste bladeren eraf gehaald, zodat ze sneller droog worden. Boontjes staan ook in de tuin en houden het goed. Het blijft allemaal wel gewoon groeien, ook al gaat het niet zo hard meer. Wel even spannend of ze de regen goed doorstaan. Gelukkig zitten we hier goed met de rivieren en regent het hier vaak minder dan even verderop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Mijn buurman op het complex vanmiddag. Tomaten liefhebber bij uitstek ( ik zeg geen kenner, wie is dat wél ? ), met de heeerlijkste tomaten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnnyQ1 Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Hoe is het inmiddels met jullie tomaten? Hebben ze het rare weer van de afgelopen 2 weken overleefd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theepot Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Bij mij hebben een aantal tomaten het niet overleefd, helaas. Quote http://fluitjesnieuweleven.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig gestoord Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Hier de stamboontjes het loodje gelegd helaas, verder alles wel okay so far Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuintjesdraak Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Mijn klimcourgette staat al anderhalve week in mijn MM en doet het prima. De oudere bladeren zien er wat zielig uit, maar hij is nu volop nieuwe aan het maken. Mijn tomatenplantjes staan sinds afgelopen maandag in de 2e MM en doen het ook (nog) goed. Ze moeten toch eens een keer naar buiten, dan maar beter nu dan helemaal niet toch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnnyQ1 Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Ik ga dit weekend de gok maar eens nemen... raar weer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilse Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 ik durf me tomaat en paprika nog steeds niet buiten te zetten. Ook omdat het aardig veel regent en ik geen dakje ofzo heb.Heb ze dus nog steeds binnen staan maar heb het vermoeden dat mijn tomaat het toch niet echt gaat redden. Bladeren zien geel en sterven af... Quote http://meestuintje.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Ilse, staan ze ineen voldoende grote pot met voldoende voedsel? Je kunt ze trouwens ook buiten zetten onder een paraplu die je met een stok in de grond prikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnnyQ1 Posted June 2, 2013 Share Posted June 2, 2013 Wanneer moeten uitgeplante zaailingen van tomaat en courgetteeigenlijk voor het eerst worden bijgemest? Er zit wel al verse compost in de grond... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts