Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Gegroet mede kwekers,

Sinds een week heb ik me aangemeld op dit forum, maar verder dan 1 post kwam ik niet. Nu ik vollebak bezig ben met het kweken van chilipepers (en mijn bevindingen ook deel op twee chilipeper-fora) vind ik het wel zo netjes om ook hier mijn virtuele-gezicht te laten zien! Zo ook hier een korte introductie van mijzelf:

Mijn naam is Pieter, 26 jaar oud en woonachtig in Geertruidenberg (Brabant). Door mijn werk (onderzoeker in de glastuinbouw) ben ik vorig jaar in aanraking gekomen met paprika, tomaat, maar vooral chilipepers. Dit heeft dermate mijn interesse gewekt dat ik in januari kleinschalig begonnen ben met het kweken van zo'n tiental pepersoorten. Zoals met vele hobby's is dit bij mij ook snel uitgegroeid, waardoor ik nu zo'n dertigtal pepersoorten kweek. Mijn interesse gaat daarbij uit naar de verregaande optimalisatie van het kweekproces, waarbij ik als "control-freak" alle kweekstappen zelf probeer te optimaliseren: zo ben ik begonnen met het samenstellen en maken van mijn eigen (A/B) voeding, doe ik experimentjes (die ik statistisch beoordeel) bv over beste kiemprocessen, probeer ik met stuurlicht (heb ook een LED lamp hangen) de peperplant te "sturen" in de donkere wintermaanden en maak ik mijn eigen regelsysteempjes.

Onlangs heb ik een

gemaakt voor mijn planten. Dit om met name in warme perioden (die nu nogal uit blijven ), als ik een tijdje weg ben (weekend of vakantie) toch mijn planten te voorzien van de juiste hoeveelheid voeding. Ik heb dit gedaan door een bodemvocht-sensor te koppelen aan een Arduino microcontroller. Deze stuurt, als de pot erg droog wordt, met een relais de dompelpomp aan, net zo lang tot de pot weer nat genoeg is. Uiteindelijk heeft het mij € 80 gekost om dit hele systeem te maken.

Afgelopen zaterdag heb ik een (kleine) muurkas geplaatst voor mijn peperplanten en met druppelaars wordt via de automatische regelaar nu de planten optimaal voorzien van voeding. Binnenkort ga ik dit waarschijnlijk uitbreiden met een pH regelaar en licht-meter.

2013-05-25192156_zps5fb90e28.jpg

Kortom een lange voorstelling, maar dan weten jullie een beetje mijn achtergrond en interesses!

Jullie zullen meer van mij horen!!!

Geplaatst:

Welkom op het forum...we hopen van jouw kennis mee te genieten

Blijf onder alle onderzoeken wel lekker genieten van je tuin.

Succes

Geplaatst:

Hoi Pieter, welkom van een andere Chillihead!!!! leuk je hier ook te zien!

Geplaatst:
  • Auteur
Hoi Pieter, welkom van een andere Chillihead!!!! leuk je hier ook te zien!

Gezellig, zo toch

Kon natuurlijk hier ook niet achter blijven

Geplaatst:
  • Auteur
Welkom op het forum...we hopen van jouw kennis mee te genieten

Blijf onder alle onderzoeken wel lekker genieten van je tuin.

Succes

Dank je, ga ik zeker doen, als het weer het tenmiste toestaat

Geplaatst:

Zeker gezellig...altijd leuk andere chillifanaten op dit forum te zien!

Gedeelde passie is altijd fijn!

Geplaatst:
  • Auteur
Zeker gezellig...altijd leuk andere chillifanaten op dit forum te zien!

Gedeelde passie is altijd fijn!

Absoluut, maar ik hoop veel te leren van andere gewassen en vooral andere kwekers, met al hun kweekmethoden

Geplaatst:

ik ben een beginneling dus aan mij heb je niet veel

Geplaatst:

welkom ! Leuke hobby

Geplaatst:

Welkom ook op dit forum Pieter!

M'n avatar heeft hier een iets minder hete uitstraling maar is dezelfde Erny.

Geplaatst:

Welkom

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Mooi verhaal en mooie kas. Welkom! Mijn interesse is gewekt!

Geplaatst:

Hoi Pieter, welkom!

Leuk, dat je werk "afgeeft" op je persoonlijk leven Wie weet waar je hobby je nog brengt! En hopelijk kunnen we allemaal van tijd tot tijd profiteren van jouw bevindingen.

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

• 9 maanden later ...
Geplaatst:

Hoe is je eerste jaar als chili liefhebber gegaan? mooie pods gekregen?

Chilibase.nl de grootste Chilipeper dBase van Nederland http://chilibase.nl Chilimagazine.nl Chilipeper Nieuws http://chilimagazine.nl

Geplaatst:

Welkom...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic