Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Nieuw op het forum

Oudholland

Recommended Posts

Goedemorgen allemaal,

Na al een tijdje te hebben meegelezen heb ik me toch maar eens aangemeld.

Ik ben Rob, 30 jaar, uit de omgeving van Eindhoven.

Ik ben opgegroeid met een moestuin. Mijn vader heeft een stuk grond met wat schapen, en een boomgaard en een moestuin van iets van 500 m2.

Als kind, eigenlijk totdat ik op mezelf ging wonen, was ik daar altijd te vinden in mijn vrije tijd.

Toen ik zelf verhuisde, woonde ik eerst in een appartementje in de stad. Met alleen een klein balkon. Gevolg, 's avonds zat ik op de bank achter de tv of de computer, en kwam ik bijna niet meer buiten.

Na een jaartje begon met dat toch te vervelen, en ben ik op zoek gegeaan naar een tuintje.

Ben op een complex terechtgekomen net buiten de stad, en halverwege de zomer kwam er een tuintje van 50 m2 vrij. Inmiddels heb ik nu iets van 150 m2 tuin, met een kasje, een gedeelte kleinfruit (bessen, frambozen, bramen) en verder groente.

Inmiddels ben ik ook verhuisd naar een huis met een grote tuin, en achter in de tuin thuis komt dit najaar waarschijnlijk een grotere kas. Want ik heb gemerkt dat een klein kasje wel leuk is, maar dat een grotere toch meer rendement geeft. En het is makkelijker om deze thuis te hebben om even snel iets te kunnen doen ipv eerst naar de tuin te moeten fietsen...

Ik heb in de tuin eigenlijk vooral de standaard dingen staan, maar ik experimenteer wel graag met aparte rassen. Dus niet alleen groene peultjes, maar ook gele bijvoorbeeld. Of oudere rassen van bepaalde groentes.

En ik probeer ieder jaar wel iets nieuws uit; een nieuw ras, maar meestal een groente die ik eigenlijk niet ken.

Ik heb nu geen foto's van de tuin, zal er binnenkort eens een paar maken.

Groet, Rob

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?