Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Gele verkleuring aardappelloof

Featured Replies

Geplaatst:

wat kan die gele verkleuring veroorzaken op sommige van mijn aardappel planten tussen voor de rest groene aardappelplanten

img963730121372620285.JPG

Geplaatst:

Dit lijkt op het afsterven van het loof. Dus heel normaal en die aardappelen kun je dus oogsten. Ik neem aan dat andere planten dat ook snel zullen krijgen.

Voor de zekerheid: post een foto van het hele veld (20 planten is genoeg). Het moeten dan wel vroege aardappelen zijn, want late aardappelen zijn nog niet zo ver.

Welk soort trouwens?

Geplaatst:
  • Auteur

het juiste ras zal ik morgen vragen ,ze staan bij mijn buurman ,en ik dacht late

img963961001372710926.JPG

Geplaatst:

Ik wacht ook even een reactie van een ander af.

Maar bij twijfel zou je langs de stam,voorzichtig een klein kuiltje kunnen graven,

om te zien/voelen hoe de knolvorming is.

Kom je grote knollen/aardappelen tegen,dan of rooien of wachten tot het loof is afgestorven.

Dit laatste doe je om de piepers langer te bewaren.

Geplaatst:

Lijkt me geen gezonde planten, denk eerder aan iets ziekelijks en of een voedseltekort.

Zal een samenloop van omstandigheden zijn vrees ik.

Geplaatst:

Duidelijk een voedingstekort. Maar het zou ook wel eens te nat kunnen zijn. Ik kan het onkruid niet thuisbrengen wat er staat. (foto?) Daar zou je heel veel aan kunnen zien. Voor deze planten is voeding nu toch te laat. Je zou een plant kunnen oogsten en kijken wat je vind. En maak daar maar een foto van.

Geplaatst:

Ja voedsel tekort

Geplaatst:

Normaal bij aardappelen kan je oogsten vanaf dat je loof afsterft.

Geplaatst:
  • Auteur

gisteren mijn buurman gezien ,die zijn verkleurde aardappelen aan het rooien was ,inderdaad een mooie opbrengst ,zij waren dus volgroeid en mochten geoogst worden .

Geplaatst:

Mijn rode eersteling is nog niet aan afsterven toe en toch had ik al 1,7 kilo van één struik.

img680663841372942747.JPG

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ik heb gister ook twee zakken met twee planten gerooid omdat het loof er zo uit zag. De opbrengst was niet groot maar de aardappels zien er wel mooi uit. Zal later ff foto's plaatsen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.