Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
22 uren geleden, acpronk zei:

geen of nauwelijks smaak aan,

Ik had ze speciaal gezaaid maar ze kwamen niet op. Voor twee zaken, het staat prachtig op je Kersttafel deze pompoen uitgesneden met sterren en een kaarsje erin. Ze bewaren enorm lang, wel twee jaar heb ik er ooit een gehad. En je kunt er leuk pompoenjam mee maken en vast nog wel andere zaken..ik ben gek op de Siampompoen!

https://cuisine.journaldesfemmes.fr/recette/331237-confiture-de-cheveux-d-anges-comme-en-espagne

Op bovenstaande pagina voor wie wat Frans kan lezen het recept van « engelenhaarconfiture zoals de Spanjaarden dat maken » zoals de vertaalde Franse titel is. Met een Siam pompoen dus @acpronk

aangepast door appelvrouw
  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb een paar trosjes druiven en pepers weggegeven aan de vuilnisman. Die zet altijd zo aardig onze kliko op de oprit. Ik hoorde ze rijden en was in de tuin bezig. Hup snel wat extra druiven geplukt en de pepers die ik in mijn handen had, in een zakje gedaan. ‘Je bent lief’ zei hij. Haha, dat vond ik dan weer lief.

• Like 1
Geplaatst:

Een pot vol met pepers en chocolate paprika’s. Een pot suppengewürz, sambal, pruim-nectarine jam en een ienie minie babybroekje.

Ow ja en nog een pot tomatensaus, een tas vol met druiven en bloemen.

Geplaatst:

Ik was iets te enthousiast met snoeien van de pompoenplant en. Ineens had ik drie baby boo pompoentjes erbij zitten.

Dus die gelijk maar weggegeven aan moeder van vriendje van zoon.

• Like 1
Geplaatst:

Een paar kilo druiven, stuk of 15 pepers, pot mango aardbei jam, 5 paar schoenen van mijn zoontje die ineens te klein waren of ongedragen, een jas en 3 boeken.

Geplaatst:

Ik heb jam en suppengewürz weggegeven en een bijzonder ras pimentos de padron gekregen, vizcaino, en de reguliere pdp zaden! Uit Spanje. Blijft leuk!

Geplaatst:

Tomaatjes, snijbiet, sla en een pompoen weggegeven aan schoonzus en zwager die op bezoek waren. 

Vergeten een foto te maken, mooi gezicht zo'n doos met oogstspul.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

De voedselbank blij gemaakt met druiven en mezelf verdrietig...

Ik weet dat het off topic is, maar het moet me van het hart. Ik heb eerder voedsel aan de voedselbank gedoneerd, maar dat was altijd bij het distributiecentrum. Nooit de ophalers zelf gezien. Nu liep ik langs de mensen die stonden te wachten op hun boodschappen met mijn krat vol druiven. Je zag gewoon de opwinding van de mensen... Binnen zag ik wat de boodschappen waren die ze kregen. Allemaal blikvoer of andere verpakkingen. Die mensen krijgen dus nagenoeg geen groente en fruit.

Daar schrok ik zó van. Je kunt slechts 1 middag in de week je boodschappen ophalen en als de groente die al niet zo mooi meer is, nog 5 dagen ligt te wachten op dat uitdeelmoment, dan is het helemaal niks meer. Dus meestal zit het er gewoon niet bij. Maar toch... het knaagt aan me!

Ik kan me een dag zonder groente of fruit niet voorstellen. Ik ben ooit met vakantie naar IJsland geweest. Daar eten ze relatief weinig groente en fruit, omdat het er niet groeit. Import bestaat uiteraard, maar is relatief duur, dus vooral grote porties vlees of vis en weinig groenvoer. Bij terugkomst heb ik wekenlang vegetarisch gegeten. Ik heb dat zó verschrikkelijk gemist. De mensen van de voedselbank missen dat dus standaard. Hoe naar is dat?

Als ik alleen al aan mijn kinderen denk die voor hun pauzehap 5 x in de week 2 a 3 stuks fruit per dag meenemen naar school en dan nog tussendoor een banaan wegwerken of een mango opvreten... Dat is minstens 55 stuks fruit per week en dan reken ik niet eens de bakken vol met frambozen en aardbeien die er dagelijks uit de tuin doorheen gaan sinds eind mei... Hoe erg is het als je je kind geen vers fruit of groente kunt voorschotelen??? Mijn hart krimpt in elkaar bij de gedachte...

Lieve moesvrienden, ik heb nooit eerder bij deze groente dramatiek stil gestaan en jullie misschien ook niet. Daarom dit verhaal.
Mocht je een overschot uit je tuin hebben; er is vast wel een voedselbank bij je in de buurt waar ze ontzettend blij zijn met je tomaten, andijvie of je overheerlijke appels of bramen of... vul jouw overschot maar in.

Ik beloof dat mijn volgende post weer compleet on topic is zonder uitweidingen over het hoe of wat van mijn uitdeelsessie
Eet smakelijk enzo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...