Mellie Geplaatst: 31 mei 2022 Geplaatst: 31 mei 2022 Asperges aan beide buren. Wij kunnen tegen de overvloed echt niet meer kauwen. Elke dag asperges dat gaat het ook niet worden....Mag ik jou buur worden? Quote
Karietje Geplaatst: 1 juni 2022 Geplaatst: 1 juni 2022 16 uren geleden, Roelie zei: Asperges aan beide buren. Wij kunnen tegen de overvloed echt niet meer kauwen. Elke dag asperges dat gaat het ook niet worden....😉  ik wil ook wel asperge vrijgevige buren maar mijn buren hebben zelfs geen moestuin... Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Roelie Geplaatst: 1 juni 2022 Geplaatst: 1 juni 2022 @Mellie, helaas, mijn buren zijn zéér honkvast... anders zou je welkom zijn... 😄 @Karietje, tja, ik zou zeggen, je mag een bakje komen halen, maar vanuit Dendermonde naar Groningen...?  🙃 2 Quote
Mellie Geplaatst: 1 juni 2022 Geplaatst: 1 juni 2022 Balen man… ik ben dol op asperges. De schoonfamilie woont in Grunning en vind het maar een lange rit altijd. En altijd onderweg stoppen hè. Ik moet plassen. 10 min later… ja, nou moet ik óók plassen. Waarom ging je net niet? Toen moest ik nog niet! Pfffff… Ik heb een pretpakket voor mijn moesvriendin klaar liggen! Daar kan ik zelf ook oprecht mega blij van worden als je weet dat een ander het écht kan waarderen.Wat zaadjes, vlierbloesemlimo, knoflookpasta, druivenmelasse en wat zaailingen van oa ashwagandha die ze hopelijk een goed leven kan geven in de vruchtbare kleigrond waar ze tegenwoordig op moestuiniert. 1 Quote
Roelie Geplaatst: 2 juni 2022 Geplaatst: 2 juni 2022 19 uren geleden, Mellie zei: en vind het maar een lange rit altijd. Ik weet wat je bedoeld @Mellie, alle mensen uit het zuiden en westen van het land, (zelfs uit het midden) die kennen het fenomeen dat jij beschrijft. Uit onderzoek is onomstotelijk vast komen te staan dat bv de afstand A'dam /Groningen veel langer is dan de afstand Groningen/ A'dam. Men is nog aan het onderzoeken waar dat precies in zit,...😊 4 Quote
Mellie Geplaatst: 2 juni 2022 Geplaatst: 2 juni 2022 Ik weet het ook niet @roelie maar andersom vind ik ook altijd heel lang. 1 Quote
Arja Geplaatst: 5 juni 2022 Geplaatst: 5 juni 2022 (aangepast) Potje jam, bosje snijbiet, krop sla en andijvie voor schoonzus. Kreeg een potje appelmoes en wat mooie lege potjes terug.  Edit: en een boventallige heggenschaar! 5 juni 2022 aangepast door Arja aanvulling 1 Quote
Mellie Geplaatst: 5 juni 2022 Geplaatst: 5 juni 2022 Het bezoekskind vond 2 eieren in het kippenhok en kwam luid juichend naar binnen met die eitjes. Kijk dan, echte eitjes, kijk dan echte eitjes! Haha, zo grappig die oprechte verbazing! Ik heb dat ook nog steeds een beetje. Hij mocht ze meenemen en toen bonkte hij ze uit enthousiasme tegen elkaar aan. Jaaaaa! Ongekookte eitjes.. Kloinkkkk… dus niet. Maar, het was een goede deal voor hem uiteindelijk. Nu heeft hij 12 eieren mee in een eierdoosje, waar hij ze niet tegen elkaar aan kloenkt. Das toch leuker dan 2. 3 Quote
Lia56 Geplaatst: 5 juni 2022 Geplaatst: 5 juni 2022 Haha... maar t struif opruimen binnen?? Heel herkenbaar dat enthousiasme van de kids, Â Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 juni 2022 Geplaatst: 6 juni 2022 (aangepast) Veel moeite gedaan om mijn laatste planten uit te delen. Ik had namelijk echt veel te veel kool, potten met munt en andere planten die ik niet meer kwijt kon. Een deel was vorige week al mee met @Anna3, o.a. De pêche de vigne. Gisteren het ik je rode kooltjes weggegeven @jootje, ik had al grote planten vorige week gekregen die de jouwe ruim versloegen, sorry. De krijger is er blij mee, en zo zijn de kooltjes van Soest, via Zelhem en NO Frankrijk terug naar t Gooi gegaan. Ook nog een tomaat zonder naam, wat frambozen planten en een Siberische erwten struik van @Jorieke123weg gegeven, de laatste gaat naar het vlinderbloemige perk van de botanische tuin Costerus! 6 juni 2022 aangepast door appelvrouw 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Arja Geplaatst: 9 juni 2022 Geplaatst: 9 juni 2022 De resterende stukken appelrabarbertaart meegegeven aan mijn ouders, alsmede een potje jam en een bos snijbiet. Quote
Arja Geplaatst: 11 juni 2022 Geplaatst: 11 juni 2022 Vanavond bij vrienden eten, en ik neem mee: rabarber, potje jam, bosje snijbiet. Quote
Pomodori Geplaatst: 11 juni 2022 Geplaatst: 11 juni 2022 Een rondje door de buurt gedaan; iedereen die netjes z'n tuinafval sorteert voor bij mij op de composthoop kreeg een krop sla en een bosje raapstelen. 3 Quote
Moesje2021 Geplaatst: 20 juni 2022 Geplaatst: 20 juni 2022 een grote pot met 3 tomatenplantjes (cherry) een grote pot met 3 paprika plantjes (diverse soorten) en een grote pot met 2 lage tomatenplantjes en ook zelf gemaakte aardbeien jam uit eigen tuin Quote
Lia56 Geplaatst: 20 juni 2022 Geplaatst: 20 juni 2022 peperplantje en meloenplant aan iemand hier in de buurt Quote
Arja Geplaatst: 21 juni 2022 Geplaatst: 21 juni 2022 Potje jam aan (weer een andere) buurvrouw 😀 Quote
Mellie Geplaatst: 22 juni 2022 Geplaatst: 22 juni 2022 Frambozen, ingemaakte aubergine, fles vlierbloesem limo, doos eieren, gedroogde salie en Italiaanse kruidenmix. Rook heerlijk allemaal. 1 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 22 juni 2022 Geplaatst: 22 juni 2022 Weer aan dezelfde kennissen en schoondochter,4 komkommers,Nieuw-Zeeland se spinazie en uien,en mijn schoondochter komt nog aardappels halen. Quote
Mellie Geplaatst: 24 juni 2022 Geplaatst: 24 juni 2022 Eieren, bloemen en tuinhulp aan vriendin. Quote
Arja Geplaatst: 25 juni 2022 Geplaatst: 25 juni 2022 Ik ga straks naar een barbecue/verjaardag en neem een eetbaar cadeautje mee. Â 4 Quote
Arja Geplaatst: 26 juni 2022 Geplaatst: 26 juni 2022 Precies dat. Prima verjaardagscadeau. 😀   Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.