Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin

Featured Replies

Geplaatst:
het eindpunt van deze trein is Utrecht waarna deze lijn wordt opgeheven...

Jammer zeg. Zijn jullie toen maar Utreg ingegaan?(Echt een hele leuke stad trouwens...(bijna) nog leuker dan A`dam)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ja, we hebben een dagje in Utrecht gewinkeld.

Zelf was ik nog nooit in het centrum van Utrecht geweest. Utrecht heeft inderdaad een heel mooi centrum. Prachtige straatjes in de buurt van de oude gracht. Hier gaan we zeker vaker naartoe. Wij zeiden ook al tegen elkaar, Utrecht is om te winkelen zeker zo mooi, misschien nog wel mooier dan A'dam.

Geplaatst:

dat vind ik ook..

Geplaatst:

Ja, in A'dam zijn zoveel van die landelijke winkels in het centrum. Das overal toch aardig hetzelfde.

In Utrecht ook heel veel andere leuke winkeltjes, waar je gewoon even naar binnen moet.

En leuke 'cafeetjes' tussen de winkels, waar je gerust een bakkie kunt doen, heel erg leuk.

Geplaatst:

De Haarlemmerdijk in Amsterdam is leuker dan het centrum..of de kleine straatjes in de Jordaan ( in de buurt van Rozengracht/Elandsgracht...).

Je kunt daar ook een prachtige historische wandeling maken. Voor de volgende x misschien iets?

Geplaatst:

Ja, nou ja, Amsterdam was ook de bedoeling. Ook om eens met de tram naar de Albert Cuyp te gaan, maar ben er helemaal niet rouwig om dat we in Utrecht zijn blijven steken. Amsterdam komt wel weer een volgende keer.

Geplaatst:
De Haarlemmerdijk in Amsterdam is leuker dan het centrum..of de kleine straatjes in de Jordaan ( in de buurt van Rozengracht/Elandsgracht...).

Je kunt daar ook een prachtige historische wandeling kroegentocht maken. Voor de volgende x misschien iets?

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Je kunt daar ook een prachtige historische wandeling kroegentocht maken. Voor de volgende x misschien iets?

Volgens mij hou je wel van Amsterdam Frank! En ja leuke kroegjes in de Jordaan.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Geef mij maar Rotterdam

Dat is mooier dan Parijs

Geef mij maar Rotterdam

Mijn Rotters paradijs

Geef mij maar Rotterdam

Met zijn Maaswal en de zee

Want in Rottum ben ik rijk

En gelukkig tegelijk

Geef mij maar R O T T E R D A M !!

Geplaatst:

Tja... veel winkels, maar niet zo'n sfeervol historisch centrum toch?

Ik heb familie in Vlaardingen, maar er zo vaak ga ik niet die kant op.

Blijft toch wel een eindje rijden voor familiebezoek.

Zij komen vaker naar het noorden dan dat we daar heen hoeven.

Geplaatst:

Ja ik geef toe het is absoluut wel mijn ding, opgeprikte insekten, vlinders, torren en speciaal bidsprinkhanen vindt ik prachtig.

Ze moeten enkel wel "natuurlijke" dood gehad hebben, niet dood gemaakt ervoor dat is afschuwlijk idee.

Stuur Karel maar als hij dood is

Vogelschedels vindt ik ook al zo mooi................

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Okay dan maken we een dode beestjes caroussel

Ik vind hier massa's schedeltjes in de tuin ....cadeautjes van mijn dankbare katten........vogeltjes...(vleer)muizen...libbelles (of glazenwassers) vangen ze ook in de zomer...heb zo n doos vol

Geplaatst:

vleermuis schedeltjes nog nooit gezien in echt, dus hou me aanbevolen

Geplaatst:

schedelfoxvleerm42421330373103.jpg

voilá.... niet in t echt ....

De vleermuizen die hier rondvliegen zijn erg klein trouwens....ik plaag ze in de zomerschemering wel eens door van alles de lucht in te gooien....kunnen zo mooi erna duiken.

je kunt ook eens uilenballen uitpluizen.....is net een quiz om erachter te komen van welk dier wat is

Geplaatst:
Okay dan maken we een dode beestjes caroussel

Ik vind hier massa's schedeltjes in de tuin ....cadeautjes van mijn dankbare katten........vogeltjes...(vleer)muizen...libbelles (of glazenwassers) vangen ze ook in de zomer...heb zo n doos vol

noem mij maar gek, maar ik spaar schedeltjes...vooral k9 (met hoektanden) schedels hebben mijn voorkeur!

dus als je die (vleermuis!!)voor me hebt dan graaag!

uilenballen pluizen deed ik elk jaar met de jeugdafdeling van het IVN...

heel leerzaam en erg leuk om die kinderen te zien uitzoeken wat nou wat was..

Geplaatst:

Eva je klinkt nu opeens als mijn ideale vrouw

Uilenballen uitpluizen is ook heel leuk, ik had een leraar en die plakte mappen vol met alle botjes en dingetjes

zag er ongelofelijk indrukwekken uit wat zo'n beest nou allemaal eet.

Over schedels ik ken jongens die lopen langs treinsporen (ook al mag dat geloof ik niet en is dat niet voor kinderen)

en vinden daar de meest mooie schedels van verongelukte vogels, heel gaaf met al die verschillende snavels er nog aan)

Hoop mensen vinden dat beetje morbide, maar ik denk juist dat wij er naar kijken als wonder van natuur, en dat je echt goed dichtbij de verschillen en gebruik van snavel leert kennen.

Geplaatst:

Bloeit hier iets Eva & Hans?

Geplaatst:

en ik dacht nog wel dat ik dat was, omdat ik vleermuisschedeltjes ga verzamelen

Geplaatst:

Uilenballen uitpluizen is ook heel leuk, ik had een leraar en die plakte mappen vol met alle botjes en dingetjes

zag er ongelofelijk indrukwekken uit wat zo'n beest nou allemaal eet.

Over schedels ik ken jongens die lopen langs treinsporen (ook al mag dat geloof ik niet en is dat niet voor kinderen)

en vinden daar de meest mooie schedels van verongelukte vogels, heel gaaf met al die verschillende snavels er nog aan)

Hoop mensen vinden dat beetje morbide, maar ik denk juist dat wij er naar kijken als wonder van natuur, en dat je echt goed dichtbij de verschillen en gebruik van snavel leert kennen.

Nou Hans , het is jammer dat je niet op de moestuindag komt want anders...

had ik je m'n verzameling laten zien

langs het spoor! natuurlijk! daar vond ik als kind ook altijd schedeltjes!

het wordt tijd dat ik daar weer eens een kijkje neem...

als het een beetje meezit wordt mijn verzameling binnenkort uitgebreid met wat vogelsoorten en een vossenschedeltje. en óh wat wil ik graag een vleermuisschedeltje!

maar inderdaad. ik kijk naar schedels op een heel andere manier dan de meeste mensen. die vinden dat gek of morbide.

vooral mijn kattenschedel doet mensen huiveren...

maar zoiets is toch prachtig? wat een 'techniek' zit er achter zoiets! want een wonder...

als ik een 'vers' dier vind haal ik de kop eraf en die begraaf ik in de tuin.

na een paar maanden graaf ik het schedeltje weer op. soms zet ik het nog een dagje in de bleek, maar meestal heeft het bodemleven de schoonmaak al gedaan. soms zet ik de tandjes vast met lijm want die vallen er nogal eens uit...

:evil: en ik dacht nog wel dat ik dat was, omdat ik vleermuisschedeltjes ga verzamelen :mrgreen:

ooh, dan delen we toch?

Geplaatst:

èh dames, ik verzamel ook schedels..mag ik dan ook meedoen? ( Het wordt nog gezellig hè Hans)

Ik verzamel alleen schedels uit eigen tuin of uit het bos ( daar heb ik een dassenschedel vandaan.) Onze kat, die ik jaren daarvoor had begraven ligt er ook bij Een vleermuizenschedel heb ik nooit gezien, het zijn voornamelijk muizen en vogelschedeltjes en een enkel hertje...

Ik vind ze mooi omdat je goed kunt zien hoe een schedel in elkaar zit. Op dezelfde plank liggen ook slakkenhuizen, vogelnesten en de kleine fossielen hier uit de tuin, het is allemaal zo leuk om te bekijken met kindertjes..mijn eigen museumpje

Geplaatst:

Meneer Hans krijgt het nog druk met al die dames die schedeltjes verzamelen

Good things come in small packages

Geplaatst:

Hij mag wel op zijn eigen schedeltje passen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.